کد خبر : 1983467 | 09 آذر 1402 ساعت 04:14 | 21.1K بازدید | 32 دیدگاه

مشکل بدنی تنها مسئله نگران کننده؛

سه فاکتور مهم برای پیروز نشدن پرسپولیس در ریاض

شاید قبل از بازی با النصر همه هواداران پرسپولیس به کسب یک امتیاز راضی بودند اما با اخراج مدافع میانی حریف در دقیقه 16، بسیاری انتظار داشتند سرخ‌ها در این بازی پیروز شود.

سه فاکتور مهم برای پیروز نشدن پرسپولیس در ریاض

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس برای پیروزی در این مسابقه چیزهای مهمی کم داشت که شاید مهم‌ترین آن خودباوری بود. پرسپولیس حتی بعد از ده نفره شدن حریف و در لحظاتی که بازیکنان بین‌المللی‌اش مثل لاپورت اشتباه می‌کردند هم باور نداشت می‌تواند حریفش را شکست دهد و هرگز باور نکرد که با یک بازیکن بیشتر و کمی فشار بالاتر روی دروازه حریف می‌توان به گل برتری رسید.

این عدم خودباوری البته از یک جنبه قابل توجیه بود چرا که مساوی نیز می‌توانست پرسپولیس را برای صعود امیدوار نگه دارد و البته حریف آنقدر توانمند بود که مثل آن تک صحنه رونالدو می‌توانست با سه ضربه به گلی دست یابد که حکم حذف پرسپولیس را امضا می‌کرد؛ به همین خاطر شاید احتیاط نسبی پرسپولیسی‌ها هم به نوعی عقلانی و منطقی باشد.

غیر از مسئله خودباوری آنچه در مورد پرسپولیس نگران‌کننده به نظر می‌رسید شرایط بدنی تیم در نیمه دوم بود که به‌شدت افت کرد و نگرانی‌ها را با توجه به نتایج اخیر و دوری تیم از پیروزی برای 5 مسابقه متوالی بیشتر کرد. این اتفاق با توجه به بازی‌های فشرده النصر در هفته‌های اخیر و دوری پرسپولیس از مسابقه رسمی عجیب به نظر می‌رسید.

1959695

پرسپولیس همچنین ابزار لازم برای بهبود کیفیت خود در فاز حمله و فشار بیشتر به حریف ده نفره در بیست دقیقه پایانی را نداشت. با در نظر گرفتن میزان کارایی بازیکنان تعویضی و سه بازیکنی که در فاز حمله به میدان رفتند مسئله نیمکت خالی چیزی نبود که بتوان از آن راحت عبور کرد.

با در نظر گرفتن این حقایق می‌توان هم از این مساوی و تک امتیاز ناراضی بود و گفت چرا پرسپولیس برنده نشد هم به یک امتیازی که کسب شد راضی و قانع بود چرا که غیر از مسئله خودباوری که آن هم توجیه داشت، کمبود بازیکن کارگشا روی نیمکت مشکلی بوده که از ابتدای فصل وجود داشته و همه بدان واقفند و کادر فنی تنها باید درباره مشکل بدنی توضیح بدهد و بگوید ایراد کار از کجاست.

دیدگاه‌ها