کد خبر : 1984011 | 11 آذر 1402 ساعت 14:49 | 114.7K بازدید | 93 دیدگاه

قرعه بد برای کدام تیم‌ها خواهد بود؟

قرعه‌کشی یورو 2024: وحشت از گروه مرگ!

امشب در هامبورگ قرعه‌کشی مرحله نهایی یورو 2024 انجام خواهد شد و از حالا ترس قرار گرفتن در گروه مرگ به سراغ تیم‌های مدعی آمده است.

قرعه‌کشی یورو 2024: وحشت از گروه مرگ!

به گزارش "ورزش سه"، امروز شنبه، 2 دسامبر، قرعه‌کشی مرحله گروهی یورو 2024 ساعت 18 به وقت محلی (20:30 تهران) در هامبورگ آلمان برگزار می شود، تا 24 تیم حاضر، رقبای خود در یورو 2024 را بشناسند. هامبورگ خود یکی از شهرهای برگزاری بازی‌های این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

1961273

در این تورنمنت همچون دوره قبل، بار دیگر 24 حضور خواهند داشت و ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود. تیمی که سه سال پیش در انگلیس توانست جام را بالای سر ببرد و امسال به زحمت توانست سهمیه را کسب کند.

شهرهای مونیخ، فرانکفورت، دورتموند، لایپزیش، دوسلدورف، کلن، برلین، هامبورگ، گلزن‌کرشن و اشتوتگارت میزبانی از بازی‌ها را برعهده دارند.

1961268

تیم‌های سید اول
اسپانیا
انگلیس
پرتغال
فرانسه
بلژیک
آلمان
آلمان به‌عنوان میزبان مسابقات، جایگاهی در گلدان اول خواهد داشت. فرانسه، پرتغال، انگلیس، بلژیک و لاروخا هم در این گلدان خواهند بود. تیم‌هایی که شانس زیادی برای قهرمانی اروپا (14 جولای در فینال بزرگ برلین)، دارند. آخرین بار که آلمان میزبان بازی‌ها بود (1988) هلند جام را بالای سر برد.

1956913

سیدهای بعدی، رقبای قدرتمند بسیاری را در بر می‌گیرند که تیم‌های سید یک همه می‌خواهند از آنها اجتناب کنند. ترس وحشتناکی از قرارگرفتن در گروه مرگ وجود دارد و اگر خوش‌شانس باشید، در یک گروه معمولی قرار خواهید گرفت. با این حال امسال خطر بسیار زیاد است، بیشتر از همیشه. قهرمان فعلی ایتالیا، کرواسی مودریچ، هلند با کومان یا مجارستان، ترکیه و سوئیس، تیم‌هایی هستند که هیچکس نمی‌خواهد با آنها مواجه شود.

مجارستان، ترکیه و آلبانی شاید روی کاغذ تقریبا ضعیف‌تر به نظر برسند، اما اعتماد زیادی می‌تواند کشنده باشد. تیم‌های بسیار خطرناکی وجود دارند که همراه با تیم‌های قدرتمند دیگری که در گروه قرار می‌گیرند، می‌توانند یک گروه را دشوار کنند.

1961270

تیم‌های سید دوم
مجارستان
دانمارک
آلبانی
اتریش
ترکیه
رومانی
یکی از تیم‌های خطرناک مجارستان است. مجارها مرحله مقدماتی تقریباً بی عیب و نقصی داشتند. آنها دوازده بازی متوالی را بدون باخت پشت سر گذاشتند و یک لیگ ملت‌های سطح بالا هم داشتند. تیمی که انگلیس و آلمان را در خانه شکست داد. درمورد مجارستان به رهبری سوبوسلای باید بسیار مراقب باشید.

یکی دیگر از موانع پیچیده ترکیه است. ترک‌ها از زمان حضور مونتلا روی نیمکت بسیار رشد کرده‌اند و می‌توانند مدعی باشند. آنها ترکیبی جسورانه از تجربه و جوانی را گرد هم آورده‌اند.آردا گولر ستاره آینده‌دار آنهاست. البته اگر مصدوم به بازی‌ها نرسد. اتریش آلابا همیشه رقیب سختی برای شکست دادن است. دانمارک البته دیگر آن تیم قدرتمندی نیست که در آخرین مسابقات قهرمانی اروپا غافلگیرانه کار کرد، اما نمی‌توان نسبت به هویلوند، اریکسن و دیگر ستاره‌هایش ناامید بود.

و در نهایت سورپرایز بزرگ، آلبانی، که دومین تورنمنت قاره‌ای خود را برگزار خواهد کرد و این کار را با شایستگی انجام می‌دهد. مربی این تیم، بازیکن سابق بارسا و سلتا، سیلوینیو، به همراه زابالتا برای آلبانیایی‌ها معجزه کردند.

1961272

دو مدعی خطرناک: مودریچ و دی یونگ
تیم‌های سید سوم
اسکاتلند
اسلوونی
اسلواکی
جمهوری چک
هلند
کرواسی
اینها شش رقیبی هستند که می‌توانند یک گروه خوب برای تیم‌های سید یک و دو تعریف کنند یا آن را غیرقابل هضم کنند. کرواسی برای قطعی کردن حضورش در جام ملت‌های اروپا باید تا آخرین روز صبر می‌کرد و همین تاخیر آنها را به گلدان 3 فرستاد. لوکا مودریچ در تورنمنتی که می‌تواند خداحافظی او با تیم ملی کرواسی باشد، قطعا با یکی از قدرت‌های بزرگ روبرو خواهد شد. هیچکس به کرواسی اعتماد ندارد، زیرا آنها همیشه در زمان مناسب فوق العاده هستند. تیم سوم در آخرین جام جهانی تیمی است که همه می‌خواهند از آن دوری کنند.

1961271

هلند نیز وضعیت مشابهی را تجربه کرد. تیمی نه چندان مطمئن در مرحله مقدماتی. پس از حضور در جام جهانی زیر نظر فن‌خال، سازگاری با سبک کومان برای هلندی‌ها کمی دشوار بود. هلند تیمی است که بازیکن به بازیکن در بین بهترین‌های این مسابقات قرار دارد. کومان در اولین مقطع مربیگری خود در هلند قبل از رفتن به بارسا تیمی قدرتمند ساخته بود و حالا هم تیم خوبی دارد. 

بقیه حریفان گروه نباید سطحی را داشته باشند که کار مدعیان را بیش از حد پیچیده کنند، اگرچه باید همیشه مراقب بود چون رقیب کوچک وجود ندارد. بهترین آنها اسکاتلند است، همان‌طور که آنها قبلاً در مرحله عالی مقدماتی سطح خود نشان دادند. اسکاتلندی‌ها با حمایت هواداران خود در سطح بالایی درخشیدند (اسپانیا را شکست دادند). اوبلاک، دروازه‌بان اتلتیکو، بالاخره اولین بازی خود را در یک تورنمنت بزرگ همراه اسلوونی تجربه خواهد کرد.

1748158

تیم‌های سید چهارم
ایتالیا
صربستان
سوئیس
برنده پلی آف اول: لهستان-استونی مقابل برنده ولز-فنلاند
برنده پلی آف دوم: رژیم صهیونیستی-ایسلند مقابل برنده بوسنی-اوکراین
برنده پلی آف سوم: گرجستان-لوکزامبورگ مقابل برنده یونان-قزاقستان

هر تیم بزرگی که ایتالیا به سراغش بیاید، خواهد گفت که خوش‌شانس نبوده است. قهرمان فعلی جام ملت‌های اروپا در دیدار سرنوشت‌ساز مقابل اوکراین (0-0) تقریباً به فاجعه نزدیک شد. شکست آنها را به پلی آف می‌فرستاد و اوکراینی‌ها نزدیک بود ایتالیا را مجبور کنند تا یک بار دیگر جهنم (نرسیدن به دو جام جهانی متوالی) را تجربه کنند.

یکی دیگر از تیم‌های مدعی این سید صربستان با ولاهوویچ خواهد بود. با فهرستی از بازیکنانی که هر تیمی را می‌ترساند، صرب‌ها دور مقدماتی را عالی به پایان نرساندند، اما در هر صورت به دور پایانی رسیدند. سوئیس نیز گرگ دیگر این سید است و برای هر تیمی خطرناک خواهد بود.

1888108

سه تیم دیگر صعودکننده باید در پلی‌آف‌ها مشخص شوند و طبعا رسیدن لهستان (یا ولز)، اوکراین و یونان می‌تواند سطح کیفی رقابت‌ها را بالاتر ببرد.

گروه مرگ چه گروهی خواهد بود؟

1941312

همان‌طور که اشاره کردیم، در گلدان‌های دوم، سوم و چهارم تیم‌های بسیار خطرناکی حضور دارند که رقبای احتمالی تیم‌های مدعی گلدان اول خواهند بود. هر کدام از تیم‌های سید یک اگر با دانمارک یا ترکیه در گلدان 2، کرواسی یا هلند در گلدان 3 و با ایتالیا در گلدان 4 قرار بگیرند، می‌تواند گروه مرگ بازی‌ها باشد.

گروه مرگ: آلمان (اسپانیا، پرتغال، فرانسه، بلژیک و انگلیس) -دانمارک، هلند-ایتالیا 

دیدگاه‌ها