کد خبر : 1984054 | 11 آذر 1402 ساعت 18:26 | 80.3K بازدید | 169 دیدگاه

پیروزی مقابل فرانسه در ضربات پنالتی

فوری: قهرمانی مانشافت با درخشش هایده

تیم نوجوانان آلمان با درخشش کنستانتین هایده دروازه‌بان خود در ضیافت پنالتی‌ها به مقام قهرمانی جهان رسید.

فوری: قهرمانی مانشافت با درخشش هایده

به گزارش ورزش سه، پس از تساوی 2-2 در وقت قانونی که بیش از 100 دقیقه به طول انجامید تیم ده نفره آلمان با به ثمر رساندن 4 پنالتی از شش پنالتی توانست برای اولین بار به مقام قهرمانی جهان برسد.

ضربه پنالتی نهایی آلمان توسط آلموگرا کبار به ثمر رسید البته پیش از آن هایده، گلر شماره 12 آلمان دو پنالتی حریف را دفع کرده و همه چیز را برای قهرمانی مهیا کرده بود. فرانسوی‌ها که یک دروازه‌بان عالی داشتند یک پنالتی را هم با زدن به تیر دروازه از دست دادند. به این ترتیب آلمان مجموعا با نتیجه 5-6 اولین قهرمانی جهان خود را در این رده سنی به دست آورد.

1961347

فوتبال آلمان در یکی دو سال گذشته چیز زیادی برای خوشحالی نداشته است اما در فاصله چند ماه تیم زیر 17 سال مانشافت با دو قهرمانی (اروپا و جهان) مرهمی بر روح خسته و آسیب‌دیده فوتبال این کشور گذاشت و پرچم آلمان را برای اولین بار پس از جام جهانی 2014 در یک رقابت جهانی بالا برد.

در این تورنمنت بزرگانی مثل برزیل، انگلیس، آرژانتین و اسپانیا یکی یکی از دور رقابت‌ها خارج شدند و تیم ملی آلمان با شکست دادن سه حریف قدر در مراحل پایانی با شایستگی این عنوان را به دست آورد. آلمانی‌ها می‌توانستند در وقت قانونی قهرمان بشوند اما با ده نفره شدن از دقیقه 69 فرانسه توانست به گل مساوی (2-2) برسد اما رسیدن به ضربات پنالتی کار این تیم را سخت کرد. 

1961379
کنستانتین هایده برنده جایزه بهترین بازیکن فینال مسابقات جام جهانی نوجوانان جهان شد

این برد یادآور پیروزی تیم ملی آلمان در جام جهانی 1982 اسپانیا مقابل فرانسه در ضربات پنالتی بود.

این مسابقه برای آلمان خیلی خوب آغاز شد و پاریس برونر در دقیقه ۲۹ با یک ضربه پنالتی مانشافت را پیش انداخت. با شروع نیمه دوم نوح دروویچ بازی را با یک ضدحمله کلاسیک ۲-۰ کرد اما شادی آلمان کوتاه مدت بود و بوابره، بازیکن فرانسه، فاصله را کم کرد.

این فینال هیجان انگیز در فاصله ۲۰ دقیقه تا پایان جالب‌تر هم شد و آلمان با اخراج اوساوه ده نفره شد. از این به بعد فرانسه بود که سفید و مشکی‌پوشان را تحت فشار واقعه قرار داد تا در نهایت اموگو در دقیقه ۸۵ بازی را ۲-۲ مساوی کرد.

1961380
تیم ملی آلمان در مراسم اهدای جام جهانی 2023 در جاکارتا

در شرایطی که این مسابقه با بیم و امید برای آلمان دنبال می‌شد، داور ده دقیقه وقت اضافه برای مسابقه درخواست کرد اما آلمانی‌ها توانستند به هر شکل ممکن دروازه خود را از فرو ریختن نجات بدهند. از جمله مدافع آلمان فداکارانه با صورت از داخل محوطه جریمه توپ را به کرنر فرستاد.

در لحظات پایانی هم یک خطای مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه آلمان رخ داد اما داور از آن گذشت تا بازی به پنالتی کشیده شود. جایی که جدال دو دروازه‌بان تیزچنگ در نهایت به سود آلمانی‌ها به پایان رسید تا فوتبال آلمان یک‌بار دیگر با حس قهرمانی آشنا بشود.

دیدگاه‌ها