کد خبر : 1984057 | 11 آذر 1402 ساعت 18:08 | 3.4K بازدید | 2 دیدگاه

پایان وقفه طولانی هیجان و سرعت در اتوبان ساوه؛

رونمایی از مثلث قدرت کارتینگ ایران

نخستین راند از مسابقات کارتینگ قهرمانی کشور روز جمعه با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

رونمایی از مثلث قدرت کارتینگ ایران

به گزارش "ورزش سه"، بعد از وقفه‌‌ بیش از یک ساله، دیروز جمعه در پیست سوپر کارت مجموعه آیلند، نخستین راند از مسابقات کارتینگ قهرمانی کشور (روتکس مکس) برگزار شد و بالاخره صدای جذاب کارت‌های پرتحرک، سکوت اتوبان ساوه و منطقه زرندیه را شکست.

اولین مسابقه فصل با حضور نسبتا پررنگ رقبای جدی این مسابقات همراه شد و در سه کلاس مختلف، رقابت پرهیجانی شکل گرفت و تماشاگران قابل توجه این مسابقه را نیز راضی کرد. مسیر مسابقه مثل آخرین رقابت سال گذشته موافق جهت حرکت عقربه‌های ساعت تعیین شد و رانندگان بعد از دو سه روز تمرین در خط استارت قرار گرفتند.

1961351

به سیاق معمول، این مسابقه شامل دو لِگ بود که لگ اول شامل 8 لَپ و لگ دوم در 13 لپ انجام گرفت و رانندگان کلاس جونیور و سینیور در کنار هم مسابقه دادند و کلاس DD2 هم جداگانه انجام گرفت.

در مسابقه کلاس جونیور و سینیور رقابت جذابی شکل گرفت و مهربد شاملی توانست با فاصله مطمئنی از آرمان رکنی به مقام اول برسد و پس از این دو نیز علی قرایی به مقام سوم دست یافت. برنده گروه جونیور نیز هیربد کریمی بود که با 12 سال همچنان از جوان‌ترین رانندگان کارتینگ ایران است و همقد بودن او با رتبه دوم و سوم جونیورها نکته جالبی بود.

در کلاس DD2 هم فرهاد موسوی قهرمان کهنه‌کار کارتینگ روتکس مکس ایران نیز با فاصله مناسب به عنوان نخست دست یافت و علی وحیدی و فرزاد زنبقی دوم و سوم شدند. البته در این رقابت چند برخورد بین رانندگان پیش آمد که نهایتا موجب جابجایی نفرات روی سکو شد.

1961350

در پایان مسابقه، مهربد شاملی درباره رقابت کلاس سینیور گفت: "بیش از یک سال بود که حتی تمرین کارتینگ هم نداشتم و برای این مسابقه هم فقط سه شنبه و چهارشنبه قبل تمرین کردم و روز پنج شنبه هم فقط 15 دقیقه برای تایم‌گیری دور زدم." 

مهربد شاملی که سابقه حضور در مسابقات فرمول 4 جهانی را دارد درباره بازگشتش به این مسابقات هم گفت: "در دو سالی که در خدمت سربازی بودم امکان حضور در مسابقات جهانی فرمولا4 یا فرمولا3 میسر نشد. منتظرم تا کارت پایان خدمتم را دریافت کنم تا به مسابقات برون مرزی فکر کنم. تلاش می‌کنم خودم را به مسابقات فرمولا3 برسانم."

نکته قابل توجه دیگر اعطای جوایز مناسب به برندگان این مسابقه بود که موجب دلگرمی راننده‌ها شد و جالب‌تر اینکه یک جایزه هم به قید قرعه به تماشاگران اختصاص پیدا کرد که اقدام ارزنده و جذابی بود.

1961353

این مسابقه، در واقع افتتاحیه فصل 24 ـ 2023 بود و طبق اعلام تیم برگزاری، قرار است چهار راند دیگر از این سری مسابقات تا پایان اسفند برگزار شود و به تدریج تاریخ دقیق برگزاری دورهای بعدی هم اعلام خواهد شد.

اما اولین مسابقه امسال نیز قرار بود در اواخر آبان برگزار شود اما به دلایلی به دهم آذر موکول شد تا بالاخره طلسم تعطیلی مسابقات شکسته شود. سال گذشته در تیر ماه مسابقه پرماجرایی برگزار شد که حوادث و اعتراضات مفصلی را در پی داشت و نهایتا فصل به پایان نرسید. با این وصف به جریان افتادن مسابقات کارتینگ می‌تواند باز هم تحرک ویژه‌ای را در این ورزش ایجاد کند و نسل جوان اتومبیلرانی را به آینده امیدوار کند.

1961352

برندگان راند اول مسابقات کارتینگ قهرمانی کشور به این شرح است: 

کلاس جونیور: 1ـ هیربد کریمی 2ـ محمد رضا دروازه‌ای 3ـ علی کرمی 
کلاس سینیور: 1ـ مهربد شاملی 2ـ آرمان رکنی 3ـ علی قرائی 
کلاس DD2: 1ـ فرهاد موسوی 2ـ علی وحیدی 3ـ فرزاد زنبقی

دیدگاه‌ها