کد خبر : 1984064 | 11 آذر 1402 ساعت 18:31 | 20.2K بازدید | 0 دیدگاه

ازبکستان ساختار و امکانات خوبی دارد؛

ماهینی: سرمربی‌مان نگذاشت بازی ایران را ببینم

فصل جاری لیگ برتر ازبکستان با قهرمانی تیم پاختاکور پایان یافت و تیم متالورگ بیک آباد که دانیال ماهینی را در اختیار داشت با 30 امتیاز بر سکوی دهم ایستاد.

ماهینی: سرمربی‌مان نگذاشت بازی ایران را ببینم

به گزارش "ورزش سه"، دانیال ماهینی که به همراه تیم استقلال خوزستان قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد و یکی از بازیکنان حاضر به همراه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بود، در میانه‌های راه به تیم متالورگ بیک آباد ملحق شد و با صعود سه پله‌ای در جدول رده بندی روزهای خوبی را با تیم جدیدش تجربه کرد. به همین بهانه مصاحبه‌ای با بازیکن ایرانی تیم متالورگ انجام دادیم که ماحصل آن در پی می‌آید.

* دانیال از تجربه بازی در لیگ برتر ازبکستان بگو؛ چه تفاوت‌هایی با لیگ برتر فوتبال ایران دارد؟ 
خب ایران از نظر استعداد در وضعیت خوبی قرار دارد اما در ازبکستان امکانات سخت افزاری رو به پیشرفت است و این به طور حتم روی کیفیت فنی فوتبال ازبکستان هم تاثیر می گذارد. تیم‌های پایه این کشور پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در فوتبال پایه داشته‌اند و دیدید که تیم ملی فوتبال کشورمان در تاشکند و در برابر تیم ملی ازبکستان به تساوی دو بر دو دست یافت. اینجا شما روی زمین‌های خوب بازی می‌کنید. زمین‌ها را خیس می‌کنند که توپ راحت‌تر به گردش در بیاید. وی ای آر وجود دارد و کیفیت زمین‌ها بسیار خوب است. به نظر من با توجه به اهمیتی که دولت ازبکستان به امکانات سخت افزاری باشگاه‌ها داده فوتبال ازبکستان روز به روز پیشرفت خواهد کرد. نکته مهم دیگر اینکه در ازبکستان تیم‌ها روی مسائل تاکتیکی حساس هستند و تلاش می‌کنند، در این زمینه پیشرفت کنند.

* کمی از تیم متالورگ بگو.
زمانی که من به تیم ملحق شدم تیم در رده یازدهم جدول قرار داشت و فاصله امتیازی‌اش با تیم‌های پایین‌تر خیلی نزدیک بود. خب ما لیگ برتر را با عنوان دهمی به پایان بردیم. این به شخصه برای من اتفاق خوبی بود. چون در خط دفاعی بازی کردم. مربی ما یک مربی خارجی است. خوشحالم از مدت زمانی که در این تیم حضور داشتم. تجربه خیلی خوبی بود. جالب است بدانید باشگاه ما نمایندگی رئال مادرید را در ازبکستان دارد. تیم زیر 21 سال ما قهرمان کشور شده است. این تیم در حال پیشرفت است و حضور در این تیم در سن 29 سالگی به تجربیات من اضافه کرده است.

1937318

* بازی تیم ملی فوتبال ایران در برابر ازبکستان را از نزدیک دیدی؟ 
می‌خواستم اجازه بگیرم و به تاشکند بروم و بازی تیم ملی را از نزدیک ببینم که مربی اسلوونیایی باشگاه این اجازه را به من نداد، چون تمرین و بازی داشتیم. من این موضوع را که می‌گویند همه کشورها در حال پیشرفت هستند، درک می‌کنم؛ فوتبال ازبکستان به سرعت در حال پیشرفت است. شاید دستمزدها در فوتبال ازبکستان بالا نباشد اما از نظر امکانات سخت افزاری شما می‌توانید بهترین‌ها را در اینجا ببینید. زمین‌های خوب و وی ای آر. خیلی روی مسائل تاکتیکی کار می‌کنند و هدف لیگ برتر ازبکستان صدور بازیکن به ترکیه، روسیه، کشورهای عربی و ... است. اینها را گفتم تا بگویم فوتبالی که تیم ملی ازبکستان در برابر تیم ملی فوتبال ایران به خصوص در نیمه دوم به نمایش گذاشت یک اتفاق نبود. آنها سال‌ها زحمت کشیده‌اند تا به این باور رسیده‌اند اگر در برابر ایران دو بر صفر عقب می‌افتند، می‌توانند این نتیجه را جبران کنند. برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. تیم ملی بازیکنان با کیفیتی در اختیار دارد و شک ندارم می‌تواند در جام ملت‌ها برای رفتن به سکو برنامه‌ریزی کند.

* در خبرها آمده بود که باشگاه متالورگ به دنبال تمدید قرارداد تو است؟ 
خوشبختانه روزهای خوبی در این تیم داشتم. اکنون لیگ برتر ازبکستان به پایان رسیده و در حال برنامه ریزی برای بازگشت به ایران هستم. تا فرا رسیدن فصل جدید لیگ برتر ازبکستان زمان وجود دارد و اکنون برای تصمیم‌گیری زود است. از لیگ برتر هم پیشنهاد گرفته‌ام و باید ببینیم کدام شرایط برای من بهتر است.

* حرف پایانی؟
ما اگر خواهان موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا هستیم و می‌خواهیم تیم ملی قوی‌تری داشته باشیم، باید بیشتر به لیگ برتر توجه کنیم. در ایران کیفیت زمین‌ها خوب نیست و امکانات سخت افزاری ضعیف است. به طور مثال وی ای آر نداریم. راهی که فوتبال ازبکستان و کشورهایی از این دست پیش گرفته‌اند بدون شک منجر به موفقیت خواهد شد و بعد از حضور در فوتبال ازبکستان به این نتیجه رسیده‌ام برای موفقیت، استعداد به تنهایی کافی نیست و در کنار آن امکانات هم مهم است و امکانات تنها در دستمزد خلاصه نمی‌شود.

دیدگاه‌ها