کد خبر : 1984162 | 12 آذر 1402 ساعت 06:50 | 11.5K بازدید | 12 دیدگاه

تصاویری خاص از جدال خاطره‌انگیز پرسپولیس

پرسپولیس در شرایطی برابر الدحیل به دنبال پیروزی بزرگ خود است که هواداران این تیم خاطرات جدال سال 2018 را با هم برای تکراری دوباره مرور می‌کنند.

تصاویری خاص از جدال خاطره‌انگیز پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان یحیی گل‌محمدی با دست‌یابی به هشت امتیاز طی 5 بازی اخیر خود در مرحله گروهی، چشم به جدال با الدحیل دوخته‌اند تا با شکل‌گیری اتفاقات مدنظرشان، جواز ادامه حضور در لیگ قهرمانان را تمدید کرده و راهی مرحله بعدی این رقابت‌ها شوند.

با این حال شاید یکی از خاطره‌انگیزترین تقابل‌های دو تیم سال 2018 و در استادیوم آزادی باشد. جایی که شاگردان برانکو ایوانکوویچ با تمامی مشکلات و البته پنجره بسته و محرومیت‌ نقل و انتقالات و مصدومیت‌ها، با عبور دراماتیک از سد الدحیل، در ادامه اولین حضورشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا را جشن گرفتند.

در ادامه به مرور برخی تصاویر ویژه از این بازی خواهیم پرداخت.

1961607
استادیوم آزادی در آن زمان هنوز به مرحله بازسازی نرسیده بود تا تماشاگران تمام سکوها را به خود اختصاص دهند و یک روز تاریخی را شاهد باشند. اتفاقی که این‌بار باید دید با بخشی از ظرفیت استادیوم آزادی و با حضور حدود 50 هزار تکرار خواهد شد یا خیر.
1961608
علیرضا بیرانوند از آن تیم بار دیگر در جمع سرخ‌پوشان حاضر است؛ سهم گلر شماره یک پرسپولیس در آن برتری کم نبود و او با شروع مجددی فوق‌العاده برای گادوین منشا، تمام استادیوم را تا مرز انفجار بعد از گلزنی مهاجم نیجریه‌ای تیمش برد. سیدجلال هم اکنون محاسن خود را کوتاه نمی‌کند و برخلاف آن شب که با بازوبند کاپیتانی و ثبت گل اول برابر حریف، ایفاگر یکی از نقش‌های این صعود بود، اکنون با ریش سفید و آویختن کفش‌هایش به عنوان مربی کار را دنبال می‌کند.
1961609
حسین ماهینی بازی را شروع کرد اما نتوانست به پایان برساند. مصدومیت او در این بازی یکی از اتفاقات تلخی بود که تیم منسجم و البته خاص سرخ‌ها را تحت تاثیر قرار داد.
1961610
سیدجلال حسینی بعد از ثبت گل اول بازی و به تساوی کشیده شدن آن، تیمش را همچنان به جلو فرا می‌خواند تا ماموریت بزرگ‌شان برای کسب جواز صعود را دنبال کنند. صخره سرخ‌ها در آن فصل در اوج آمادگی قرار داشت و سهمی بزرگی در موفقیت تیم به خود اختصاص داده بود.
1961611
لحظه ناب گلزنی گادوین منشا و صعود پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی؛ مهاجم نیجریه‌ای یک به یک از سد مدافعان الدحیل عبور کرد و در ادامه با حرکت بدن خود گلر حریف را نیز فریب داد تا دروازه خالی را به این شکل باز کند.
1961613
1961612
دو خارجی محبوب پرسپولیسی‌ها؛ بشار رسن به عنوان هافبکی که اوج محبوبیت را در این تیم با توجه به گلزنی در دربی تجربه کرده بود، در کنار گادوین منشا، جزء خوب‌های تیم برانکو ایوانکوویچ در مسیر رسیدن به فینال 2018 لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شدند.
1961616
این حلقه شادی بعد از گل گادوین منشا است؛ بازیکنانی که در این جمع هستند سرنوشت‌های عجیبی دارند: آدام همتی اکنون در کانادا بنگاه املاک دارد. بوژیدار با قراردادی عجیب تمدید کرد و بعد از جدایی مبلغ هنگفتی از این باشگاه خواست تا به پرونده‌ای دردسرساز برای این تیم تبدیل شود. حسینی‌پور راهی ماشین سازی و در ادامه لیگ دسته اول شد. از سرنوشت درویش‌وند به عنوان گلر سوم این تیم هم خبری نیست!
1961617
بیرانوند در مرحله نیمه نهایی با سیو دیدنی خود مانع بزرگی علیه ژاوی بود، او البته در جدال با الدحیل و حملات خطرناک حریف نیز کار سخت خود را به بهترین شکل به پایان رساند.
1961618
جای خالی کریم باقری در این بازی احساس می‌شود. مرد محبوب نیمکت پرسپولیس که از دوره مربیگری علی دایی تا برانکو و کالدرون و در نهایت یحیی در کنار این تیم بود و در این فصل جدایی پرماجرایی را پشت سر گذاشت. شادی او بعد از گل سوم پرسپولیس در این تصویر به این شکل شکار شده است.
1961619
برای نشان دادن کار سخت پرسپولیس این تصویر هم کفایت می‌کند؛ احسان علوان زاده و حمید طاهرخانی تعویضی‌های برانکو مقابل تیم قدرتمند الدحیل بودند. ماموریتی که با پروفسور به سرانجام رسیده بود و در نهایت با تشویق ایسلندی همراه شد.
1961620
یک گادوین منشای آماده در آن شب تمام معادلات را به سود پرسپولیس کرد. جای خالی چنین مهاجمی در ترکیب پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی کاملا به چشم می‌آید. نبیل باهویی و حتی شهاب زاهدی تا پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان موفق به گلزنی نشده‌اند و آیا آن‌ها برابر الدحیل خاطرات منشا را برای هواداران زنده خواهند کرد؟
1961624
حسین ماهینی بعد از مصدومیت و تعویض؛ خوشحالی این پیروزی بعد از سوت داور به حدی بود که بازیکن محبوب بوشهری مصدومیت تلخ خود را فراموش کند و به این شکل به شادی بپردازد.
1961625
سوت پایان این بازی و در نهایت صعود پرسپولیس؛ سه شنبه شب و بعد از سوت پایان بازی سرخ‌ها چه حالی خواهند داشت؟

دیدگاه‌ها