کد خبر : 1984240 | 12 آذر 1402 ساعت 13:17 | 28.1K بازدید | 18 دیدگاه

خبری از تمدید نیست

شوخی بد آلمان با مربی قهرمان جهان!

این مثل یک شوخی بد است ولی مربی تیم زیر 17 ساله‌های آلمان که دیروز تیمش را قهرمان جهان کرد، در پایان دسامبر قراردادش تمام می‌شود و پیشنهاد تمدید هم ندارد.

شوخی بد آلمان با مربی قهرمان جهان!

به گزارش "ورزش سه"،  کریستین ووک عامل موفقیت بزرگ آلمان در جام جهانی زیر 17 سال است اما در حال حاضر مشخص نیست که آیا او در آینده نیز به کارش در این تیم ادامه خواهد داد یا خیر.

1961753

چیزی که شبیه یک شوخی بد به نظر می‌رسد اما یک واقعیت تلخ است: قرارداد ووک در پایان دسامبر به پایان می‌رسد اما فدراسیون فوتبال آلمان (DFB) قرارداد او را تمدید نکرده و قراردادها نیز سال به سال تمدید می‌شوند.

بالاخره ووک اولین تیم تاریخ فوتبال آلمان را تشکیل داد که در یک سال قهرمان اروپا و جهان در زیر 17 ساله‌ها شد. هیجان‌انگیز، زیرا برای مدت طولانی بسیاری از کارشناسان به کار او اعتقاد اندکی داشتند!

اگر DFB خواهان این همکاری بیشتر است، باید در اسرع وقت به دنبال تمدید با ووک باشد. او حالا برای کشورهای دیگر نیز گزینه جذابی خواهد بود و آلمان باید بجنبد.

1961752

وقتی از ووک در مورد برنامه‌های آینده‌اش پس از فینال مقابل فرانسه (4:3 در ضربات پنالتی) پرسیده شد، او گفت: «فعلا می‌خواهم از همه چیز لذت ‌ببرم و سپس کمی از فوتبال فاصله خواهم گرفت. بعد از استراحت، به آینده‌ام فکر می‌کنم. این به من بستگی ندارد، بستگی به این دارد که آیا فدراسیون می‌خواهد با من ادامه دهد یا خیر.»

سرمربی قهرمان جهان سپس با انتقاد شدید از DFB گفت: «احساس می‌کنم به کار جوانان در باشگاه‌ها و همچنین در فدراسیون آن‌قدر که واقعاً لازم است بها داده نمی‌شود. زیرا بدون کار اصولی، تیم‌های بزرگسالان و زیر 21 ساله‌ها به خوبی با بازیکنان جوان تغذیه نخواهند شد. ما باید با بهترین مربیان در باشگاه‌های جوانان کار کنیم تا استعدادهایمان را تربیت کنیم. اینگونه نیروهای مستعد و جذاب وارد باشگاه‌های بزرگ و تیم ملی بزرگسالان خواهند شد.»

دیدگاه‌ها