کد خبر : 1984363 | 12 آذر 1402 ساعت 20:34 | 56.8K بازدید | 23 دیدگاه

تیم ملی آزاد و دو سورپرایز بزرگ

مربی حسن یزدانی و مولانای کشتی می‌آیند!

انتخاب محسن كاوه به عنوان سرمربى جديد كشتى آزاد و قبول استعفاى پژمان درستكار يك علامت سوال اساسى در پى دارد، چه كسى به عنوان مربى ارشد و مدير فنى انتخاب خواهد شد؟

مربی حسن یزدانی و مولانای کشتی می‌آیند!

به گزارش "ورزش سه"، بى برو برگرد المپيك ٢٠٢٤ پاريس با شرايط كنونى براى ورزش ايران در كشتى و رشته‌هاى آزاد و فرنگى آن خلاصه مى‌شود.

حضور دكتر حسن رنگرز در راس كادر فنى تيم ملى كشتى فرنگى به عنوان سرمربى آرامش ويژه‌اى براى فرنگى‌كاران ايجاد كرده كه برعكس آن در كشتى آزاد به عنوان رشته تخصصى رييس فدراسيون، چندان فضا آرام، مطلوب و دلخواه به نظر نمى‌آيد.

به نظر در شش وزن المپيكى كشتى آزاد، شانس ميلاد والى‌زاده در ٥٧ كيلو، رحمان عموزاد در ٦٥، يونس امامى در ٧٤، كامران قاسمپور در ٩٧ كيلو بيشتر از ديگران است و از اميرمحمد يزدانى براى ورود به وزن يونس امامى يا محمدحسين محمديان و مجتبى گليج براى سرشاخ شدن با كامران قاسمپور هم، نبايد ساده گذر كرد.

در اين بين شايد سوال كنيد پس چرا در مورد ٨٦ و ١٢٥ كيلو چيزى نمى‌گوييد؟!
چون سند شش دانگ اين دو وزن المپيكى به نام كاپيتان حسن يزدانى با ٩ مدال المپيك و جهان و اميرحسين زارع مهر و موم شده است.

كشتى آزاد تا قبل از المپيك پاريس و در هشت ماه باقى مانده، نياز مبرمى به كسب سه سهميه وزن‌هاى ٥٧، ٧٤ و ٩٧ دارد تا شش اعزامى ممكن به پاريس، كامل شود.

چالش اول و پاشنه آشيل محسن كاوه سرمربى جديد تيم ملى قبل از كسب سه سهميه باقى مانده المپيك در كشتى آزاد، اعلام اسامى اعضاى كادر فنى است.

به شدت شايعه حضور اميررضا خادم به عنوان مديرفنى يا مدير تيم‌هاى ملى در بين كشتى گيران رواج پيدا كرده كه با انتخاب محسن كاوه و روابط حسنه اين دو نفر تقويت هم شده است.

اما براى اين بخش يعنى انتخاب مدير فنى خبر جالب و شوكه‌كننده خوشايندى ٩٩ درصد به وقوع خواهد پيوست و اعلام آن در راه است:
مولاناى كشتى يعنى منصور برزگر به عنوان مدير فنى تيم ملى كشتى آزاد براى موفقيت در المپيك پاريس به زودى معرفى خواهد شد.

اما داستان اصلى بر سر انتخاب مربى ارشد براى تقويت كادرفنى و راحتى خيال محسن كاوه براى المپيك پاريس است.

محمد طلايى يا غلامرضا محمدى، كدام‌يك؟!
به نظر انتخاب نام دارنده مدال طلا، نقره و برنز جهان محتمل‌تر است.
محمد طلايى مربى مستقيم سه كشتى‌گير وزن‌هاى المپيكى امروز تيم ملى از رده سنى نوجوانان تا بزرگسالان بوده است: حسن يزدانى، كامران قاسمپور و يونس امامى.

اما غلامرضا محمدى با دو نقره و دو برنز جهان بصورت مستقيم از نوجوانى با رحمان عموزاد و اميرحسين زارع كار كرده است.

هر دو سرمربى تيم ملى بوده‌اند و سال‌ها در كادر فنى تيم هاى پايه و بزرگسالان، كه شانس محمد طلايى براى انتخاب به عنوان مربى ارشد بيشتر به نظر مى‌آيد چون غلامرضا محمدى در المپيك ٢٠٢٠ توكيو و زمان رياست عليرضا دبير سرمربيگرى تيم ملى را بر عهده داشته است.

براى بخش مربى ارشد تيم ملى گزينه‌اى مثل عليرضا رضايى به نظر كاملا غيرمحتمل به نظر مى‌رسد و نمى‌توان روى اضافه شدن نائب قهرمان المپيك به كادر فنى در اين برهه زمانى به دلايل مختلف حسابى باز كرد.

با احتساب جميع جهات به نظر بزودى اعلام نام محمد طلايى به عنوان مربى ارشد در كنار منصور برزگر به عنوان مدير فنى، عيار كادرفنى كشتى آزاد را به شدت افزايش خواهد داد.

1421190

خبرى كه زلزله ديگرى براى ورزش ملى و اول ايران به حساب مى‌آيد.
براى تقويت كادر فنى به غير از دو بخش مدير فنى و مربى ارشد نام‌هاى عنوان‌دار زيادى را مى‌توان رديف كرد و به گوش مى‌رسند كه بى‌شك از هوش بالاى محسن كاوه در انتخاب و توان مجاب كردن عليرضا دبير به موافقت، نشأت مى‌گيرد.

كميل قاسمى، مراد محمدى، صادق گودرزى، احسان لشگرى، حسن رحيمى، اكبر دودانگه، فردين معصومى و حتى نامى قابل احترام و با حرمت بسيار يا بهتر است بگوييم موسپيد استخوان خردكرده‌اى چون حاج محمود اسماعيل‌پور.

كدام‌يك از اين نفرات با اضافه شدن به كادر فنى تيم ملى كشتى آزاد توسط هوش بالاى محسن كاوه در شطرنج سخت انتخاب براى بالا بردن وزن اين كادر، توازن را مقابل روس‌ها و آمريكايى‌ها به نفع ورزش اول و ملى ايران برهم خواهد زد؟

زمان بى‌شك پاسخگو خواهد بود اما تحركات صورت گرفته در مديريت بهتر بحث فنى كشتى آزاد، با توجه به اهميت بالاى موفقيت در المپيك ٢٠٢٤ پاريس شدت ويژه‌اى در فدراسيون كشتى گرفته است. نمونه‌اش تغيير در راس كادر فنى به عنوان سرمربى با انتخاب محسن كاوه. ايجاد تغيير در دستياران محسن كاوه توسط وى صد در صد محتمل است.
سرمربى تيم ملى بى‌شك مى‌خواهد تاريخى را در بازي‌هاى المپيك ٢٠٢٤ پاريس بنويسد كه نامش را در ورزش اول كشور چهار ميخ كند.

او كادر فنى را تقويت خواهد كرد، شك نكنيد.
هر تصميمى به غير از اين، بى حرف پيش پاشنه آشيل سرمربى جديد تيم ملى كشتى آزاد نام خواهد گرفت.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها