کد خبر : 1984480 | 13 آذر 1402 ساعت 11:19 | 9.1K بازدید | 8 دیدگاه

صعود به لیگ نخبگان با ماتا

بدون اینیستا: ویسل کوبه قهرمان جی لیگ

ویسل کوبه برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ ژاپن موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

بدون اینیستا: ویسل کوبه قهرمان جی لیگ

به گزارش "ورزش سه"، هفته سی و چهارم لیگ ژاپن روز گذشته با برگزاری 9 دیدار به‌صورت همزمان دنبال شد که اگر چه پیش از این هفته قهرمانی ویسل کوبه در این لیگ قطعی شده بود، این تیم توانست در آخرین بازی فصل خود با شکست دادن گامبا اوساکا پایانی خوش برای فصل 2023 رقم بزند. ویسل کوبه اگر چه اغلب با نام‌های سرشناسی چون اینیستا، سمپر، ورمائلن، داوید ویا و لوکاس پودولسکی نتوانست به عنوان قهرمانی در لیگ برسد اما در فصلی که تنها ستاره سرشناس تیمش خوان ماتا بود که تنها یک بازی برای این تیم انجام داد، برای نخستین‌بار قهرمان این لیگ شد.

1962206

لیگ ژاپن که از سال 1992 برگزار می‌شود تا کنون ده قهرمان مختلف داشت و ویسل کوبه توانست با جشن اولین قهرمانی لیگ خود، یازدهمین قهرمان این لیگ عنوان بگیرد. تا پیش از این کاشیما با هشت قهرمانی، یوکوهاما با 5 قهرمانی، کاوازاکی با 4 قهرمانی، سانفریس هیروشیما و جوبیلو ایواتا 3 قهرمانی، گامبا اوساکا و توکیو وردی 2 قهرمانی و تیم‌های اوراواردز، کاشیوا و ناگویا یک‌بار طعم شیرین قهرمانی را تجربه کرده بودند.

ویسل کوبه در این فصل پس از جدایی آندرس اینیستا فصل بسیار خوبی را تجربه کرد چرا که این تیم با 21 برد، 8 تساوی و 5 شکست 71 امتیاز کسب کرد و با یوکوهاما هفت امتیاز اختلاف داشت. اکنون طبق فرمت جدید لیگ نخبگان آسیا، دو تیمی از که فوتبال ژاپن جواز حضور در این تورنمنت را کسب می‌کنند، ویسل کوبه و یوکوهاما خواهد بود و سانفریس راهی AFC کاپ خواهد شد.

دیدگاه‌ها