کد خبر : 1984500 | 13 آذر 1402 ساعت 12:24 | 11.8K بازدید | 34 دیدگاه

بازگشت داور استقلال- آلومینیوم از لیگ یک!

داور بازی استقلال و آلومینیوم در هفته هشتم لیگ برتر به‌خاطر اشتباهش در آن بازی به لیگ یک رفت.

بازگشت داور استقلال- آلومینیوم از لیگ یک!

به گزارش "ورزش سه"، سید رضا مهدوی پس از اینکه در هفته‌های دوم و هفتم لیگ برتر در فصل جاری قضاوت دیدار تیم‌های «استقلال تهران- ملوان» و «سپاهان- صنعت نفت» را برعهده داشت، در هفته هشتم نیز داور وسط مسابقه استقلال و آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی بود که آن بازی با برتری یک بر صفر آبی‌ها به پایان رسید، اما جنجال داوری زیادی به دنبال داشت.

این داور در روز جمعه، پنجم آبان‌ماه رقابت پراتفاق استقلال تهران و آلومینیوم را برعهده داشت که جدا از اتفاقات جریان بازی به‌خاطر اخطار دادن یا ندادن، مهم‌ترین اشتباه خود را در لحظه پایانی بازی با عدم اعلام خطای پنالتی سید حسین حسینی روی رضا جبیره داشت که کمیته داوران هم این اشتباه را تایید کرد.

1945979

اشتباه مهدوی در عدم اعلام پنالتی لحظه آخری به سود آلومینیوم مقابل استقلال و حواشی بعدی این مسابقه کاری کرد تا این داور مدتی از قضاوت در لیگ برتر محروم شود و حالا باید در لیگ یک سوت بزند و دوباره خودش را برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران نشان بدهد.

البته این تنها اشتباه مهدوی در دیدار استقلال و آلومینیوم نبود. در نیمه نخست، یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه تیم اراکی رخ داد که با سرنگونی مهرداد محمدی همراه بود. داور در این صحنه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت ولی برخی از کارشناسان داوری اعتقاد داشتند که مهدوی در این صحنه مرتکب اشتباه شده و باید یک پنالتی برای آبی‌ها اعلام می‌کرد هر چند که برخی دیگر از کارشناسان تصمیم داور را تأیید کرده بودند.

سید رضا مهدوی در مسابقه هفته دهم لیگ برتر بین تیم‌های گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان نیز داور چهارم بود ولی باید روز چهارشنبه، پانزدهم آذرماه در هفته پانزدهم لیگ دسته اول ایران قضاوت جدال حساس و تیم‌های مدعی صعود فجر شهید سپاسی شیراز و چادرملو اردکان را داشته باشد و با این بازی دوباره بتواند نمره حضور در لیگ برتر را بگیرد.

دیدگاه‌ها