کد خبر : 1984560 | 13 آذر 1402 ساعت 16:37 | 3.7K بازدید | 1 دیدگاه

اسکی جهان در هفته‌ای که گذشت

معرفی مسن‌ترین فاتح جام جهانی اسکی

رویدادهای اسکی جهان در هفته گذشته با درخشش اسکی‌بازان آسیایی در رشته فری‌استایل و رکوردشکنی مسن‌ترین فاتح جام‌جهانی اسکی آلپاین در بخش بانوان دنبال شد.

معرفی مسن‌ترین فاتح جام جهانی اسکی

به گزارش "ورزش سه"، هفته سوم مسابقات جام‌جهانی اسکی آلپاین مردان به میزبانی بیور کریگ آمریکا در رشته‌های دانهیل و سوپرجی به دلیل وزش باد شدید به زمان دیگری موکول شد و احتمالا اگر مشکلی پیش نیاید زمان بعدی برگزاری مسابقات این رشته در تاریخ 15 دسامبر به میزبانی وال گاردنا خواهد بود.

اما در هفته پنجم مسابقات جام‌جهانی اسکی آلپاین زنان که به میزبانی ترمبلند کانادا و در رشته مارپیچ بزرگ دنبال شد، در روز نخست فدریکا برینگنون ایتالیایی جایگاه نخست را به‌دست آورد، پترا ولهوا از اسلواکی عنوان دوم را کسب کرد و میکائیلا شیفرین آمریکایی سوم شد.

در روز دوم این مسابقات بازهم فدریکا برینگنون درخشید و مدال طلا را به گردن آویخت، لارا گوت سوئیسی عنوان دوم را به‌دست آورد و میکائیلا شیفرین مانند روز نخست عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

برینگنون ایتالیایی 33 ساله با کسب مدال طلا در روز اول و دوم هفته پنجم مسابقات جام‌جهانی، مسن‌ترین اسکی‌باز زنی نام گرفت که توانسته در جایگاه نخست قرار گیرد.
هفته بعدی رقابت‌های جام‌جهانی اسکی آلپاین زنان 6 تا 10 دسامبر به میزبانی سن‌موریتس سوئیس برگزار خواهد شد.

بولت هواداراسنوبرد و فری‌استایل
در ادامه برگزاری مسابقات جام‌جهانی اسنوبرد و در رقابت‌های اسنوبرد کراس که به میزبانی لس‌ دو آلپ فرانسه برگزار شد، در بخش مردان الیوت گراندین کانادایی مدال طلا را کسب کرد، الساندرو همرل از اتریش در جایگاه دوم ایستاد و لوکاس اگوبار از اسپانیا عنوان سوم را به‌دست آورد.

در بخش زنان نیز کلوئیی ترسپش از کشور میزبان جایگاه اول را به خود اختصاص داد، میشلا مویولی از ایتالیا دوم شد، بل بروهوف از استرالیا عنوان سوم را کسب کرد.
در بخش تیمی مسابقات جام‌جهانی اسنوبرد کراس نیز در نهایت تیم بریتاینا جایگاه اول را کسب کرد، فرانسه دوم شد و آمریکا جایگاه سوم را به‌دست آورد.

در ادامه برگزاری مسابقات جام‌جهانی فری استایل که به میزبانی پکن و در رشته بیگ ایر دنبال شد، در بخش مردان سو ییمینگ از کشور میزبان مدال طلا را به گردن آویخت. این اسنوبردباز چینی که مدال طلا بازی‌های المپیک را نیز در پکن به‌دست آورده بود، امید دارد در پایان فصل مقام نخست را در مسابقات جام‌جهانی کسب کند. همچنین ریوما کیماتا و کیرا کیمورا هر دو از کشور ژاپن به ترتیب جایگاه‌های دوم و وسوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش زنان نیز آنا گسر اتریشی یک‌بار دیگر درخشید و در جایگاه نخست ایستاد، تس کوادی از استرالیا دوم شد و میابی اونیتسوکا از ژاپن مقام سوم را کسب کرد.

در ادامه مسابقات جام‌جهانی فری‌استایل که به میزبانی روکا در فنلاند برگزار شد، در روز نخست و در رشته موگول مردان ایکوما هوریشیما از ژاپن عنوان نخست و مدال طلا را به‌دست آورد، والتر والبرگ سوئدی مقام دوم را کسب کرد، میکائیل کینگزبری از کانادا به مدال برنز رسید. در بخش زنان نیز جاکارا آنتونی از استرالیا مدال طلا را به گردن آویخت، الیزابت لملی از آمریکا دوم شد و اولیویا جیاسیو دیگر نماینده آمریکا در این مسابقات مدال برنز را به‌دست آورد.

در روز دوم مسابقات نیز که در رشته اریال دنبال شد، در بخش مردان گانگپو جی از چین مدال طلا را کسب کرد، پریمین ورنر از سوئیس مدال نقره را به گردن آویخت و دیمیترو کوتوفسکی از اوکراین مدال برنز را به‌دست آورد. در بخش زنان، ماریون تنالت از کانادا به مدال طلا رسید، دنیل اسکات از استرالیا مقام دوم را به‌دست آورد و ژانبوتا آلدابرگنوا از قزاقستان مدال برنز را به گردن آویخت.

بولت هوادارکراس کانتری
در هفته دوم رقابت‌های جام‌جهانی اسکی کراس‌کانتری که به میزبانی گالیوار سوئد دنبال شد، در بخش مردان و در رشته 10 کیلومتر هر سه جایگاه اول تا سوم به اسکی‌بازان نروژی رسید. در این رقابت‌ها پال گلوبرگ اول شد، هارالد اوستبرگ آماندسی در جایگاه دوم قرار گرفت و تیلدهیم اندرسن عنوان سوم را به خود اختصاص داد.
در بخش 10 کیلومتر زنان نیز جسی دیگینیز آمریکایی جایگاه اول را کسب کرد، ابا اندرسین سوئدی دوم شد و موآ ایلار دیگر اسکی‌باز کشور سوئد مقام روم را به‌دست آورد.
روز دوم از هفته دوم مسابقات جام‌جهانی اسکی کراس‌کانتری نیز در رشته 4 در 7 و نیم کیلومتر امدادی دنبال شد و در بخش مردان نروژ، سوئد، آلمان به ترتیب جایگاه‌های اول تا سوم را به‌دست آورد. در بخش زنان نیز تیم‌های سوئد، آلمان و آمریکا به ترتیب اول تا سوم شدند.

مرتضی محسن پور

دیدگاه‌ها