کد خبر : 1984612 | 13 آذر 1402 ساعت 23:30 | 186.3K بازدید | 340 دیدگاه

فرصت طلبی شاگردان گایاردو با ستاره‌های میلیاردی؛

الاتحاد ۲ سپاهان ۱، صعود انجام شد اما انتقام نه

تیم فوتبال الاتحاد موفق شد با نمایش یک بازی هوشمندانه مقابل تیم قدرتمند سپاهان با نتیجه 2 بر یک میهمانش را در خانه از پیش رو بردارد و با صدرنشینی به مرحله بعدی برود. سپاهان هم صعود کرد و فقط یک اتفاق غیرممکن می‌تواند مانع این کار شود.

الاتحاد ۲ سپاهان ۱، صعود انجام شد اما انتقام نه

به گزارش "ورزش‌ سه"، پیش از اینکه دو تیم برای مسابقه وارد زمین شوند، نتیجه مسابقات دیگر به گونه‌ای رقم خورد که سپاهان هم در کنار الاتحاد صعودش قطعی شده بود. البته که هنوز یک اتفاق نادر می‌تواند منجر به حذف سپاهان شود که آن هم این است که پاختاکور 8 گل به الفیحا که خودش شانس صعود دارد بزند و پرسپولیس هم برنده بازی با الدحیل شود. به همین دلیل شاید بازی از آن حساسیت ویژه‌ای که داشت پیش از سوت آغاز مسابقه خارج شد و در طول مسابقه هم به وضوح می‌شد این فضا را در عملکرد بازیکنان دو تیم مشاهده کرد. 

ویدئو: 318483

در حالی که دو تیم بازی پایاپایی را ارائه می‌کردند، در دقیقه 14 ضربه ایستگاهی تماشایی صالح العمری که ارتفاع بسیار زیادی داشت، از بالای دستان پیام نیازمند به گل اول مسابقه بدل شد. پس از این گل شاهد درگیری‌های زیادی در میانه میدان میان بازیکنان دو تیم بودیم. با این حال نیمه اول مسابقه دو نکته ویژه دیگر هم داشت که یکی اعلام پنالتی علیه سپاهان در دقیق 45 و سپس برگرداندن آن توسط وی ای آر بود و نکته دیگر دو موقعیت بسیار خوب رامین رضائیان و رضا اسدی در وقت‌های اضافی برای به تساوی کشاندن مسابقه بود که هر دو موقعیت با واکنش سنگربان الاتحاد معیوف به جایی نرسید.

1962526

با شروع نیمه دوم سپاهان تیم برتر میدان بود و توانست خیلی زود روی ارسال دانشگر و ضربه سر رامین رضائیان در دقیقه 49 به گل برتری دست پیدا کند. از زمانی که سپاهان گل تساوی را به ثمر رساند تا دقیقه 69 که ژوتا ستاره الاتحاد در این مسابقه گل تساوی را به ثمر رساند، شاهد یک بازی مالکانه و تماشایی از شاگردان مورایس بودیم. پس از این گل که برخلاف جریان مسابقه زده شد، سپاهان بر فشار حملات خود افزود و موقعیت‌های خوبی هم ایجاد کرد، اما در نهایت نتوانست به گل برسد تا با همان 10 امتیاز و تفاضل گل بسیار خوبی که حاصل پیروزی 9 بر صفر برابر آلمالیق است، صعودش قطعی باشد. الاتحاد هم که 15 امتیازی شد و به عنوان صدرنشین به دور بعدی رفت. شاید وقتی دیگر سپاهان بتواند انتقام اتفاقات نادر ورزشگاه نقش جهان را از نماینده عربستان در زمین بگیرد.

با گزارش زنده این دیدار همراه "ورزش ‎‌‌سه"، باشید.

تقویم دوشنبه 13 آذر ماه؛ الاتحاد عربستان - سپاهان ایران؛ ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده عربستان.
سوت تیم داوری: ما نینگ، ژو فی، ژانگ چنگ و ژانگ لی.
وار داور VAR: شن ین هائو

الاتحاد عربستان ترکیب الاتحاد: 
عبدالله المعیوف، احمد حجاری |هوساوی '76|، لوئیز فیلیپه، مهند الشنقیطی |عبدالرحمان العبود '71|، زکریا هوساوی، فیصل الغامدی، فابینیو، صالح العمری | احمد بامسعود '83|، مروان الصحفی، ژوتا | الشمرانی '83| و عبدالرزاق حمدالله |هارون کامارا '83| 
سرمربی: مارسلو گایاردو

سپاهان ترکیب سپاهان: 
پیام نیازمند، محمد قربانی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور | رضا شکاری '71|، رامین رضاییان، برایان دابو، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده | احسان پهلوان '3+90|، آریا یوسفی |سیاوش یزدانی '3+90|، رضا اسدی | کاوه رضایی '71| و شهریار مغانلو | عیسی آل‌کثیر '77| 
سرمربی: ژوزه مورایس

1962497

🟨 کارت زرد: 

لوییز فیلیپه ۱۹ - حمدالله ۴۵ - فیصل الغامدی 68 - زکریا الهوساوی 3+90

دابو 45 - رضا اسدی ۶۸ - پیام نیازمند 88

1962496

⚽️ شرح گل: 
الاتحاد (۱-۰): در دقیقه ۱۴ صالح العمری بازیکن تیم فوتبال الاتحاد روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی موفق شد دروازه نیازمند را باز کند.

ویدئو: 318472

سپاهان (۱-۱): در دقیقه ۴۸ ارسال محمد دانشگر به نقطه کور مدافعین الاتهاد روی تیرک دوم و حضور به موقع رامین رضاییان و ضربه سر او به زاویه موافق گل تساوی را رقم زد.

ویدئو: 318476

الاتحاد(۲-۱): در دقیقه ۶۹ یک پاس عمقی در کانال بین مدافع میانی و مدافع راست سپاهان ژوتا را در موقعیت تک به تک با پیام نیازمند قرار داد و او هم موفق شد با یک ضربه نوک پا در حالی که خوش شانسی هم چاشنی کار شد گل دوم را وارد دروازه سپاهان کند.

ویدئو: 318479

⏱ دقایق حساس:

دقیقه 25: ضربه سر فابینیو روی ارسال کرنر با اختلاف یک کیلومتری از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۲۸: شوت مهاجم الاتحاد با فاصله کم و به شکل خطرناکی از کنار دروازه نیازمند راهی اوت شد.

دقیقه ۳۱: حمدالله هم شانس خود را برای گلزنی از پشت محوطه جریمه امتحان کرد ولی شوت او کم دقت بود و با فاصله راهی بیرون شد.

دقیقه 40: ارسال کرنر رامین رضاییان با ضربه سر محمد دانشگر همراه شد ولی این ضربه با اختلاف زیاد خط عرضی زمین را طی کرد و اوت شد.

دقیقه ۴۴: در حالی که داور چینی مسابقه به سود الاتحاد اعلام پنالتی کرده بود، پس از مرور صحنه با استفاده از کمک داور ویدیویی، پنالتی را برگرداند و به حمدالله به خاطر شبیه‌سازی کارت زرد داد.

دقیقه ۴۵: رامین رضاییان روی پاس استثنایی رضا اسدی در موقعیت گلزنی قرار گرفت و با  سر به توپ ضربه زد ولی سنگربان الاتحاد توپ را برگشت داد و در ادامه فیلیپه با تکل توپ را از جلوی شهریار رد کرد.

دقیقه ۴۵: سپاهانی‌ها با همکاری بسیار خوب فرشاد و رامین توپ را به رضا اسدی رساندند ولی رضا اسدی ضربه خوبی به توپ نزد و سنگربان الاتحاد برای دومین مرتبه طی چند دقیقه دو نجات دروازه به نامش ثبت شد.

ویدئو: 318475

دقیقه ۶۰: شوت ژوتا از داخل محوطه جریمه محکم اما با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳: ضربه سر رامین رضاییان برای کاوه رضایی و پاس کاوه رضایی برای شهریار می‌رفت یک گل زیبا رو برای سپاهان رقم بزند ولی مدافع الاتحاد مقابل ضربه آکروباتیک شهریار ایستادگی کرد.

دقیقه ۷۵: ضربه مستقیم رامین رضاییان روی یک ضربه ایستگاهی پس از برخورد به تیرک افقی دروازه به اوت رفت.

ویدئو: 318481

دقیقه ۸۶: سانتر بسیار خوب رامین رضاییان در نزدیکی‌های خط محوطه جریمه به عیسی رسید و شوت این بازیکن هم خطرناک بود ولی مدافع الاتحاد مانع از رسیدن شوت مهاجم سپاهان به دروازه شد.

دقیقه 2+90: سیاوش یزدانی در اولین لمس توپ خود پس از ورود به زمین می‌توانست گلزنی کند ولی ضربه سر او روی کرنر ارسالی  با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

1962495

شرح بازی: 

سپاهان بازی را خوب و هجومی آغاز کرد و بدون ترس از میزبان و مهره‌های خطرناکی که این تیم داشت برای زدن گل وارد زمین شد. اما در شرایطی که بازی در دست سپاهان بود روی یک ضربه ایستگاهی این الاتحاد بود که به گل رسید تا قبل از پایان یک ربع از بازی میزبان پیش بیفتد. پس از این گل سپاهان مانند دقایق قبلی مسابقه بازی را در دست داشت اما تا قبل از چند دقیقه پایانی بازی در نیمه نخست، در خلق موقعیت گل ناکام بود.

جدیدترین موقعیت‌های سپاهان در دقایق تلف شده نیمه نخست شکل گرفت جایی که رامین رضائیان و رضا اسدی موقعیت‌های ایده آلی را برای به ثمر رساندن گل تساوی از دست دادند. بازی خوب سپاهان در آغاز نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد تا اینکه این بار رامین رضائیان در موقعیتی مشابه نیمه نخست با ضربه سر دروازه معیوف را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. 

تساوی برای قطعی شدن صعود سپاهان کافی بود اما شاگردان مورایس به تساوی راضی نبودند و از روند بازی و نوع رفتار بازیکنان دو تیم مشخص بود تیمی که به دنبال زدن گل برتری است سپاهان است اما در حالی که بازی در دست سپاهان و مورایس می‌رفت تا با دو تعویض تهاجمی تیمش را برای زدن گل دوم تقویت کند باز هم این الاتحاد بود که روی تک موقعیت خود در نیمه دوم موفق شد گل دوم را به ثمر برساند و از مهمان خود پیش بیفتد. در ۲۰ دقیقه پایانی سپاهان هرچه داشت برای زدن گل تساوی رو کرد اما بدشانسی سپاهان و دفاع خوب الاتحاد مانع از گلزنی سپاهانی‌ها شد تا در نهایت این الاتحاد باشد که با نتیجه دو بر یک پیروز این میدان می‌شود و با ۱۵ امتیاز به عنوان صدرنشین صعود می‌کند.

1962499

🔴 حواشی:

بولت سپاهانبا توجه به نتایج رقم خورده در دیدارهای دیگر لیگ قهرمانان آسیا سپاهان تا حدود بسیاری صعودش حتی در صورت شکست هم به مرحله بعدی قطعی شده است.

بولت سپاهانژوز مورایس در این مسابقه هادی محمدی و حسین نژاد را به دلیل محرومیت و امید نورافکن را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

بولت سپاهاندر سوی مقابل هم تیم فوتبال الاتحاد انگوله کانته و کریم بنزما را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

بولت سپاهانبا توجه به نتایج کسب شده در سایر مسابقات سپاهان تنها در صورتی حذف می‌شود که این سه نتیجه رقم بخورد. پاختاکور شب آینده با 5 گل الفیحا را شکست دهد، پرسپولیس هم الدحیل را شکست دهد و خودش هم با 4 گل به الاتحاد ببازد.

بولت سپاهانپس از به ثمر رسیدن گل الاتحاط داور چینی مسابقه برای دقایقی بازی را متوقف کرد و تیم داوری احتمال آفساید را با استفاده از کمک داور ویدیویی بررسی کردند اما در نهایت این گل پذیرفته شد.

بولت سپاهانبا وجود محرومیت هادی محمدی و در دسترس بودن سیاوش یزدانی ژوزه مورایس از محمد قربانی در پست دفاع آخر استفاده کرده است.

بولت سپاهانبه مانند دیدار قبلی سپاهان برابر نیروی هوایی رامین رضاییان در پست وینگر راست به بازی گرفته شده و آریا یوسفی در پست دفاع راست بازی می‌کند.

بولت سپاهانعیسی آل کثیر پس از ماجرای مربوط به اعتراضش و اخراج از تیم برای اولین مرتبه است که شانس بازی برای سپاهان را پیدا می‌کند.

بولت سپاهانپیام نیازمند در اتفاقی نادر به دلیل اعتراض به تصمیم داور کارت زرد گرفت.

🥇 بهترین بازیکن زمین 
ژوتا بازیکنی بود که روی پاس تماشایی حمدالله تفاوت‌ها را در ورزشگاه ملک عبدالله رقم زد. او یکی از ستاره‌‎های الاتحاد به شمار می‌رود که در یک بازی سخت توانست به خوبی از پس انتظارات برآید. در ترکیب سپاهان هم رامین رضائیان بار دیگر درخشید و ضمن گلزنی یکی از بهترین و فعال ترین بازیکنان زمین بود.

🚨 اتفاق ویژه 
باز هم مورایس در یک مسابقه حساس دست به تغییرات تاکتیکی قابل توجهی زده بود. اینبار او دابو را به پست دفاع چپ برده بود تا فضا برای نفوذهای بیشتر میلاد زکی‌پور فراهم شود. تغییر جالب توجه دیگر مورایس که البته تکراری بود، استفاده از رامین رضائیان در پست وینگر راست و بردن آریا یوسفی به پست دفاع راست بود.

دیدگاه‌ها