کد خبر : 1984925 | 15 آذر 1402 ساعت 04:58 | 86.6K بازدید | 77 دیدگاه

از پرسپولیس و پاختاکور تا السد و الدحیل

قهرمان لیگ شوید، به حذفی آسیا نمی‌رسید!

از بین 7 قهرمان لیگ فصل گذشته کشورهای غرب آسیایی تنها الاتحاد توانست به مرحله حذفی راه یابد.

قهرمان لیگ شوید، به حذفی آسیا نمی‌رسید!

به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سرانجام به پایان رسید تا در این بین الهلال عربستان، الفیحا عربستان، النصر عربستان، الاتحاد عربستان، نسف قارشی ازبکستان، العین امارات و نوبهار ازبکستان و سپاهان ایران به جمع 8 تیم برتر غرب آسیا راه پیدا کردند.

فرمت این فصل لیگ قهرمانان آسیا که با تغییر گسترده‌ای در سهمیه همراه بود اکنون اتفاقی جالب در این مرحله رقم زده است؛ با نگاهی به تیم‌های حذف شده مشخص می‌شود که پرسپولیس قهرمان فصل ۱۴۰۱/۰۲ لیگ برتر ایران، السد قهرمان فصل ۲۰۲۱/۲۲ و الدحیل قهرمان فصل ۲۰۲۲/۲۳ لیگ ستارگان قطر، پاختاکور قهرمان سال ۲۰۲۲ لیگ ازبکستان، الفیصلی قهرمان فصل ۲۰۲۳ لیگ اردن و بمبئی قهرمان فصل ۲۰۲۲/۲۳ لیگ هند همگی در مرحله گروهی حذف شدند.

حتی شباب الاهلی امارات هم که در فصل ۲۰۲۲/۲۳ قهرمان این کشور شد در همان مرحله پلی آف کنار رفت و کنفدراسیون فوتبال آسیا به الشرطه عراق قهرمان لیگ عراق مجوز نداد تا این تیم هم پیش از ورود به آسیا کنار برود.

در جمع تیم‌هایی که با قهرمانی لیگ به آسیا راه یافتند، در شرایط فعلی، تنها الاتحاد عربستان بوده که با قهرمانی در لیگ جواز حضور در آسیا را کسب کرده بود و اکنون توانسته راهی مرحله حذفی شود تا در اتفاقی عجیب تمام قهرمانان لیگ‌ها در فصل گذشته پشت درهای مرحله حذفی باقی بمانند.

دیدگاه‌ها