کد خبر : 1984977 | 15 آذر 1402 ساعت 11:27 | 53.5K بازدید | 26 دیدگاه

حق ندارید مصاحبه کنید

در تعقیب سرمربی مسی و امباپه در اسپیناس پالاس

تلاش برای مصاحبه با سرمربی مشهور فرانسوی با دخالت افسر رسانه‌ای تیم دحیل به نتیجه نرسید.

در تعقیب سرمربی مسی و امباپه در اسپیناس پالاس

به گزارش “ورزش سه”، الدحیل قطر پیش از تقابل با پرسپوليس از مسابقات حذف شده بود و شانسی برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا نداشت، همین مسئله باعث شده بود تا کریستوفر گالتیه معروف با ترکیب اصلی‌اش کار را مقابل پرسپوليس استارت نزند. با این حال نمایش حسابگرانه آنها خصوصا در فاز تهاجمی و ضدحملات، باعث شد تا پرسپوليس یکی از تلخ‌ترین شکست‌های خود را در آزادی ۶۰ هزار نفره متحمل شود. شکستی با بهای سنگین حذف و البته با دستاوردی در حد بازگرداندن دحیل به نقشه فوتبال آسیا.

یک اتفاق عجیب اما باعث شد تا لحظاتی بعد از بازی در کنار گالتیه قرار گیریم و حتی فرصت گفتگویی دوستانه پیش بیاید.

گم شدن جی‌پی اس یکی از بازیکنان الدحیل که توسط عکاس ورزش سه در چمن آزادی پیدا شده بود، ما را به هتل اسپیناس پالاس محل اقامت تیم قطری کشاند تا شاید گارد بسته الدحیل و کادرفنی مشهورش باز شود.

گالتیه که میدان بزرگ بسیاری را با بازیکنان استثنایی جهان پشت سر گذاشته است، علیرغم پیروزی بزرگ تیمش در آزادی عصبانی به نظر می‌رسد؛ وقتی دلیل این موضوع را از نزدیکان وی جویا شدیم، به خرابی اتوبوس تیم در مسیر بازگشت به هتل اشاره کردند تا باعث شود آنها علیرغم فرصت کمی که برای استراحت و پرواز به قطر داشتند، زمان زیادی را در اتوبان معطل شوند.

او لحظاتی در محوطه بیرونی هتل در حال دود کردن سیگار دیده شد و به طبقه سوم هتل اسپیناس رفت تا شام را در کنار تیمش صرف کند. در این بین برخی از اعضای تیم و خصوصا بازیکنان به دنبال صنایع دستی ایران و البته زعفران مرغوب بودند.

گالتیه که در کادر خود از یک زن هم بهره می‎برد، دور میز ۶ نفره شام را صرف کرد و دقایقی نیز با همکارانش به گفتگو پرداخت. او بعد از صرف شام برخورد گرمی با ما داشت و همه چیز به سمت یک گفتگوی اختصاصی پیش می‌رفت اما افسر رسانه‌ای باشگاه مانع از این موضوع شد و اعلام کرد طبق پروتکل آنها اجازه اختصاص دادن زمان برای گفتگوی اختصاصی را ندارند.

او در نشست مطبوعاتی قبل و بعد از بازی صحبت چندانی درباره گذشته خود و تجربه‌اش در پاریس و سفرش به خاورمیانه نکرد و این سوالات جالب به وقت دیگری موکول شد. 

گالتیه با عذرخواهی بابت این موضوع و اینکه دقایقی نیز معطل این مسئله شده‌اند، بار دیگر راهی لابی شد. جایی که مهمانان زیادی با توجه به برگزاری کنسرت یکی از خوانندگان ایرانی (امید حاجیلی) در آن حضور داشتند. دیدن گالتیه و البته گلر الدحیل در لابی هتل با شناختن آنها توسط عده‌ای از حاضران همراه بود و همین مسئله باعث شد تا او دقایقی نیز به گرفتن عکس یادگاری بپردازد.

نکته جالب توجه اینکه یکی از حاضران در هتل اسپیناس مهرداد محمدی بازیکن کنونی استقلال بود که به همراه خانواده‌اش در این محل حاضر بود.

گالتیه اما بعد از برد بزرگ در استادیوم آزادی اکنون رویای بزرگ‌تری با تیمش دنبال می‌کند. تیمی که در رقابت با رقبای قدرتمند عربستانی همانند پرسپوليس در صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان ناکام بود اما قطعا نمایشی که او برابر پرسپوليس اجرا کرد، آینده بهتری را می‌توان پیش‌بینی کرد؛ اگر بعد از ماجرای كارلوس كی‌روش اکنون سرمربی فرانسوی وسوسه نیمکت عنابی‌ها در آستانه جام ملت‌ها را نداشته باشد.

1963057

البته شاید هم قطر تنها فرصتی برای تمدد اعصاب و شارژ کردن باتری این مربی نزدیک به ناصر الخلیفی است تا دوباره به اروپا و طبقه مربیگری پیشین‌اش برگردد، جایی که رختکن با امثال مسی و امباپه و نیمار و وراتی و دیگران پرمی‌شد و موفقیت‌ها و شکست‌ها بازتابی جهانی داشت. 

مرد خوش‌تیپ فرانسوی با پایان این فصل تیمش در آسیا به سرعت وارد مرحله ساختن یک تیم جدید خواهد شد. شاید فوتبال قطر پروژه جدیدی را در دست دارد که یکه تازی عربستانی پایان بدهد یا دستکم بخشی از سهام آنها در سطح اول خبرسازی در فوتبال جهان را تصاحب کند. کاری که با جام جهانی انجام داد و در نبرد لیگ‌ها کاملا به شیخ سلمان و صندوق سرمایه‌گذاری عربستان واگذارش کرد!

در نهایت کاروان الدحیل ساعت ۲ و نیم بامداد راهی فرودگاه امام خمینی شد تا با پرواز ساعت ۵ تهران را به مقصد دوحه ترک کنند.

دیدگاه‌ها