کد خبر : 1985034 | 15 آذر 1402 ساعت 16:28 | 13.5K بازدید | 32 دیدگاه

اگر درویش نمی‌تواند مشکلات را حل کند، برود؛

اصلانیان: با اخراج یحیی موافق نیستم

مهاجم سابق پرسپولیس می‌گوید هواداران پرسپولیس تحت تاثیر لیدرها علیه بازیکنان و کادرفنی شعار داده‌اند و آنها نباید تحت تاثیر این شعارها قرار بگیرند.

اصلانیان: با اخراج یحیی موافق نیستم

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس شب گذشته در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا برابر الدحیل شکست خورد تا از صعود به دور بعد باز بماند. این نتیجه واکنش تند هواداران پرسپولیس را به دنبال داشت و آنها به شدت نسبت به عملکرد بازیکنان و کادر فنی اعتراض کردند. امیرحسین اصلانیان، مهاجم سابق سرخ‌ها، امروز در گفتگویی با خبرنگار ما درباره عملکرد پرسپولیس در این مسابقه و مشکلات این تیم صحبت کرد.

اصلانیان در ابتدا گفت: با توجه به نتایجی که تیم‌های دیگر گرفته بودند، پرسپولیس می‌توانست راحت‌تر کار کند. اما اگر توجه کنید پرسپولیس ۶ بازی متوالی پیروز نشده بود و در دو یک بازی خانگی در آسیا هم شکست خورده بود؛ این موضوع نشان می‌دهد که ما از لحاظ ساختار و بازیکن دچار مشکل هستیم. وقتی چهار تیم عربستانی صعود می‌کنند، نشان می‌دهد که ما هم باید مثل آنها فکر و هزینه کنیم اما متاسفانه این کار را نمی‌کنیم.

او سپس به ضعف خط دفاعی پرسپولیس در این مسابقه اشاره کرد و گفت: ۹۰ دقیقه یک حفره بزرگ در زمین وجود داشت که آن هم در فضای بین دو دفاع وسط بود. حریف مدام از این فضا استفاده می‌کرد و اگر درخشش بیرانوند نبود، می‌توانستند پنج گل هم بزنند. گولسیانی که پنالتی را خراب کرد و هم در گل دوم مقصر بود، اصلا توجیه نبود که باید سر جای خودش بازی کند. عدم جای‌گیری مناسب او در همان ابتدا باعث شد گل بخوریم و پس از آن هم درگیر ضدحملات شویم و در نهایت ببازیم. به نظرم گولسیانی بدترین بازی عمرش را انجام داد و اصلا توجیه نبود که باید چه کار کند. البته این موضوع مقداری هم به کادرفنی برمی‌گردد‌. وقتی شما در ۶ دقیقه اول گل زدی، باید کمی عقب بایستی و نتیجه را حفظ کنی. ما نیازی نداشتیم  بعد از گل آنقدر حمله کنیم که از وسط زمین یک فاصله ۵۰ متری با دروازه‌بان ایجاد شود و با یک پاس تو در گل را دریافت کنیم. فکر می‌کنم در این بازی هم بازیکنان مقصر بودند و هم تفکرات کادرفنی باید سریع به بازیکنان اعلام می‌کرد مقداری عقب‌تر بیایند که انجام نشد و بازی گره خورد.

1963167

مهاجم سابق پرسپولیس با تاکید بر اینکه پرسپولیس باید از حالا تمرکز خود را روی مسابقات داخلی بگذارد، عنوان کرد: به هر حال ما اگر از این گروه هم بالا می‌رفتیم، در مراحل بعد توقعی از پرسپولیس نبود‌. به نظرم حالا باید تمام تمرکزمان را روی لیگ بگذاریم، چون رقابت با سپاهان، استقلال و تراکتور بسیار سخت است و برای قهرمانی باید تمرکز کامل بچه‌ها روی لیگ باشد. حالا مسابقات آسیایی تمام شده و دربی را در پیش داریم که برای تمام اعضای تیم بسیار مهم است؛ اگر بازیکنان بتوانند دربی را ببرند، به آرامش خواهند رسید.

اصلانیان درباره شعارهای هواداران علیه اعضای تیم گفت: طبیعی است. در این سال‌ها که من در فوتبال بودم، همیشه این اتفاقات رخ داده است. با یک گل به به و چه‌ چه می‌کنند و با یک باخت حیا کن، رها کن. بالاخره هواداران در استادیوم تحت تاثیر برخی از لیدرها قرار می‌گیرند و به نظرم اگر بازیکن حرفه‌ای باشد، نباید به این فضاها توجه کند. در هر صورت اگر‌ پنالتی گل می‌شد، "حیا کن، رها کن‌"ها نبود و همه از بازیکنان و کادرفنی تشکر می‌کردند اما فوتبال همین است و کسی نمی‌داند چه اتفاقی رخ خواهد داد. البته حالا هم اتفاقی نیفتاده و با یک برد همه چیز به شرایط عادی برمی‌گردد.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص صحبت‌هایی که درباره تغییر کادرفنی این تیم‌ مطرح می‌شود، گفت: من اصلا ایجاد تغییر در کادرفنی را صلاح نمی‌دانم و ما باید در نظر بگیریم که دست مربی خالی است. الان زمانی که یک فوروارد از ترکیب سپاهان خارج می‌شود، سه فوروارد خوب دیگر روی نیمکت نیمکت حضور دارند؛ این موضوع نشان می‌دهد که دست حریفان چقدر پر است اما در تیم ما حتی نتوانستند بازیکنان مدنظر کادر را جذب کنند. جالب‌تر اینکه آقای درویش بدون هماهنگی با کادرفنی نبیل باهویی را خرید که مثل هندوانه دربسته بود و کسی نمی‌دانست آماده است و به پازل فنی کادرفنی می‌خورد یا نه و در نهایت هم دیدیم آماده نبود و در پازل فنی گل‌محمدی قرار گرفت. باید ببینیم پای چند تا دلال وسط بوده که این بازیکن جذب شده است.

1963168

او در واکنش به اینکه جدایی مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر مورد انتقاد هواداران قرار گرفته است، گفت: تا جایی که من در جریان هستم، جدایی هر دو بازیکن به مسائل فنی برمی‌گشت و آقای گل‌محمدی به آنها زمان داده بودند تا خودشان را نشان بدهند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. بحث مالی مطرح نبود و با این دو بازیکن قطع همکاری شد تا بازیکنان درجه یکی جذب شوند اما این اتفاق رخ نداد. آقای گل‌محمدی چند بار هم اعلام کردند که سه بازیکن مدنظر داشتند اما قیمت آنها طوری بود که باشگاه موفق به جذب آنها نشد. من نمی‌دانم چطور سپاهان می‌تواند سقف بودجه را دور بزند اما پرسپولیس نمی‌تواند. الان تیم پرسپولیس، نصفه و نیمه است و تیم نصفه و نیمه نمی‌تواند در سه جناح بجنگد.

اصلانیان همچنین با اشاره به اینکه تغییرات مدیریتی می‌تواند به سود سرخ‌ها باشد، گفت: شکافی بین مدیریت و کادر و بازیکنان وجود داشت که با این باخت بیشتر هم می‌شود. به نظر من حتما باید وزارت ورزش ورود کند و یک نشستی برگزار کند و اگر قرار است تغییری در مدیریت شکل بگیرد، انجام شود. یا باید نشستی برگزار شود که ارکان تیم به یکدیگر نزدیک شوند و یا اگر نمی‌شود و آقای درویش هم نمی‌تواند مشکلات مالی تیم را حل کند، تصمیم دیگری بگیرند. البته تغییرات در صورتی باید رخ بدهد که مدیر جدید بتواند کار را بهتر پیش ببرد. پرسپولیس هنوز دو جام دیگر در پیش دارد و باید با تمرکز پیش برود تا این جام‌ها را به دست بیاورند.

وی در پایان درباره جذب بازیکن در نیم فصل گفت: اگر‌ پول باشد، قطعا بازیکن می‌خرند. خرید بازیکن خوب نیاز به هزینه بالایی دارد و متاسفانه در سال‌های اخیر هم به جز لوکادیا، تمام فورواردهای خارجی که پرسپولیس خریده‌ است، افتضاح بودند؛ از بودیمیر و پریرا و نبیل تا زمان ما که سامبو چوجی و دی‌کارمو. در این سال‌ها فورواردهایی خریداری شده‌اند که در کشورهای خودشان هم به آنها بازی نمی‌دادند. نمی‌دانم دلال‌ها چطور چنین بازیکنانی را به ایران می‌آورند و پای چند واسطه وسط است و پول در جیب چند بازیکن می‌رود. واقعا اگر قرار است فوروارد خارجی جدیدی بخرند، جای اشتباه نیست. من از همینجا از کادرفنی درخواست می‌کنم که با چهار کلیپ بازیکن نخرید؛ یا به کشور بازیکن بروند و یا در ایران چند بازی دوستانه بگذارند و او را تست کنند.

دیدگاه‌ها