کد خبر : 1985037 | 15 آذر 1402 ساعت 16:36 | 44.4K بازدید | 132 دیدگاه

این دو نفر قشنگ با هم لج کرده‌اند؛

رهبری‌فرد: یا یحیی از پرسپولیس برود یا درویش

بهروز رهبری‌فرد با همان ادبیان سرکشانه و عاصی خود بار دیگر به صحبت درباره شرایط پرسپولیس پرداخته و راهکار خود را نیز برای برون رفت سرخپوشان از بحران مطرح کرده است.

رهبری‌فرد: یا یحیی از پرسپولیس برود یا درویش

به گزارش "ورزش‌ سه"، پرسپولیس در شبی که نزدیک به 70 هزار نفر هوادار در ورزشگاه آزادی آماده برپایی یک جشن فوق‌العاده بودند، مقابل حریف قطری زانو زد تا شاهد صحنه‌های عجیبی در استادیوم با سوت پایان مسابقه باشیم.

بهروز رهبری‌فرد البته خیلی از نتیجه رقم خورده و اتفاقات رخ داده تعجب نمی‌کند و آنها را عواقب بازی بی‌برنامه پرسپولیس و اختلافات کادر فنی و مدیریت می‌داند و به حمایت از هواداران پرداخته است.

حرف‌های جالب و خواندنی بهروز رهبری‌فرد ستاره سابق پرسپولیس را که نکات قابل تاملی دارد و البته راه‌حلی قاطعانه‌ای هم برای بازگشت سرخپوشان به ریل موفقیت ارائه داده را در  ادامه می‌خوانید.

مشکیشکست تلخی برای پرسپولیس در ورزشگاه آزادی رقم خورد.
بله وقتی فکر می‌کنید که راحت صعود می‌کنید آن وقت است که یقه‌ات گرفته می‌شود. درست مثل دیشب. وقتی پرسپولیس گل مساوی را خورد، خانه بودم و به پسرم گفتم پرسپولیس می‌بازد. وقتی بازی تمام شد، پسرم گفت چرا گفتی می‌بازد؟ گفتم به خاطر اینکه پرسپولیس بی‌برنامه بازی کرد. یعنی فکر کرد آن تیم کریم شیره‌ای است و مثل چند سال پیش مدام توپ‌های بلند ارسال کرد. دیگر فوتبال از این شرایط بیرون آمده. شما فوتبال‌های اروپایی را می‌‌بینید. می‌بینید که یک تیم گل می‌خواهد، اما تا دقیقه 90 فوتبال بازی می‌کند و برنامه دارد، ولی پرسپولیس از دقیقه یک با استرس بازی کرد. 90 دقیقه را یک دقیقه دیده بود. خیلی شلوغ و بی‌برنامه بود.»

مشکیپس اگر بخواهید جمع بندی کنید، نتیجه کسب شده را فقط به خاطر از دست رفتن پنالتی نمی‌دانید.
من فکر می‌کنم پرسپولیس با آرامش بیشتری بازی می‌کرد و فوتبال را 90 دقیقه می‌دید، خیلی راحت می‌توانست بازی را ببرد. اما من استرس را در کل بازیکنان پرسپولیس می‌دیدم. همه انگار می‌گفتند توپ را سریع بریزیم، گل بزنیم که وقت تمام شد! از دقیقه یک اگر فیلم را دوباره ببینید، در حمله بی‌برنامه بود. اینکه توپ را بزنیم رد بشود؛ بخورد به سر یک بازیکن یا اتفاقات دیگر. به نظرم برنامه‌ای نبود که مثلا اگر با این تاکتیک حمله کنیم راحت‌تر به گل می‌رسیم. در جریان بازی هم حرف‌های یحیی را لب‌خوانی کردم که می‌گفت بروید و از کناره‌ها توپ بریزید. بابا از کنار توپ ریختن برای زمان علی دایی و کریم باوی خدا بیامرز بود! دیگر هیچ تیم اروپایی را نمی‌بینید که از کناره‌ها توپ بریزند. نمی‌گویم که گل با ضربه سر زده نمی‌شود. خیلی از گل‌ها هم با ضربه سر زده می‌شود، ولی اینکه از دقیقه یک تا دقیقه 90 توپ بلند بریزید که توپ به سر آقای زاهدی بخورد و به گل برود، نمی‌شود. بالاخره آن تیم‌ها هم شما را ارزیابی و آنالیز کرده‌اند.»

1894429

مشکیبه پسرم گفتم در ضدحمله گل می‌خوریم
رهبری‌فرد می‌گوید باخت تیم را در گفتگو با پسرش پیش‌بینی کرده است:« من به پسرم گفتم که این‌ها در ضدحمله به ما گل می‌زنند. پسرم می‌گفت فیلم بازی را دیدی ( باخنده). ولی خب معلوم بود. بی‌برنامه در دفاع. بی‌برنامه در خط هافبک. پرسپولیس یک مقدار آرامش داشت، با 3،4 این بازی را می‌برد. الدحیل درست است که توپ‌های بلند را خوب می‌زد، اما هر توپی پرسپولیس روی زمین آورد، خطرساز شد. باز پرسپولیس از رو نمی‌رفت و بلند می‌زد. سوال این است که چرا اینقدر توپ روی هوا می‌رفت. الدحیل نیامده بود که پرسپولیس را ببرد. آنها آمده بودند که کمتر گل بخورند. ولی خب بین نیمه آنالیز کردند و فهمیدند که می‌توان در ضدحمله گل زد و زدند.»

مشکیچقدر این باخت را به این دلیل می‌دانید که پرسپولیس کامل نبود و به ویژه مهاجم نداشت؟
خب ببینید برای من خیلی جالب است. من هم مصاحبه آقا یحیی و هم آقای درویش را گوش کردم. به نظرم این دو اگر در رینگ بوکس بودند یا روی تشک کشتی، می‌شد یک مبارزه دیدنی از آنها را دید که بالاخره ببینیم آقا درویش می‌زند آقا یحیی را یا برعکس. وقتی نگاه مدیرعامل و کادر فنی اینقدر متضاد باشد، معلوم است که تیم اینطور نتیجه می‌گیرد. از پاسخ‌های آقای درویش مشخص است که هیچ هماهنگی‌ای میان مدیریت و کادر فنی وجود ندارد. یا صحبت‌هایی که آقا یحیی می‌کند، این است که هیچ امیدی به مدیریت ندارد.»

مشکییا باید مدیرعامل عوض شود یا یحیی
رهبری‌فرد در ادامه به شعارهای هواداران علیه درویش و یحیی اشاره کرد و افزود:« اینکه هر کدام مقصر را دیگری جلوه می‌دهند، نتیجه باخت تیم می‌شود و هوادار باید جورش را بکشد، عصبانی بشود و اتفاقاتی رخ بدهد که سال‌ها رخ نداده بود. حیا کن رها کن بگویند که سال‌ها در پرسپولیس ندیده بودیم. به نظرم در حال حاضر باید یا مدیرعامل عوض شود یا یحیی.» 

مشکیتا وقتی یحیی و درویش با هم باشند پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد
مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس در ادامه به انتقاد از درویش پرداخت و گفت:« آقا یحیی می‌گویند بازیکن نداریم و درست است. چرا بازیکن نداریم؟! می‌گویند سقف بودجه این است. مگر تیم‌های دیگر سقف بودجه ندارند؟! مگر سپاهان سقف بودجه ندارد؟! خب آنها هم با همین سقف بودجه تیم‌شان را بسته‌اند. استقلال هم همینطور بسته شده است. ولی این‎‌ها بهانه‌ای بیش نیست. شما با آقا یحیی اختلاف داری و آقا یحیی با شما اختلاف دارد. شما می‌خواهید چوب لای چرخ تیم بگذارید که نتیجه نگیرد و آقا یحیی را بردارید. آقا یحیی تیمش نتیجه نمی‌گیرد، از بی‌بازیکنی و مدیریت می‌گوید. نتیجه این می‌شود که پرسپولیس چند هفته است نتیجه نمی‌گیرد. تا یحیی و آقای درویش کنار هم باشند، پرسپولیس نه به نتیجه می‌رسد و نه به جام.»

1894428

مشکیمن جای درویش بودم همان دیشب استعفا می‌دادم 
رهبری‌فرد ادامه داد:« من مصاحبه آقای درویش را دیدم. گفت ما می‌بازیم اعتراض هواداران خیلی مهم نیست و ترتیب اثری برای ما ندارد. این به نظرم بدترین صحبتی است که یک مدیرعامل می‌تواند انجام بدهد. دوست عزیز، مرد مومن، آقای درویش تیم برای شما نیست. برای شما نیست، برای یحیی نیست، برای پیشکسوت هم نیست. این تیم محبوب مردم است. برای یک ملت است؛ ملتی که برایش اشک می‌ریزند و در خوشحالی‌ها برای‌تان کف می‌زنند. شما را صدا می‌کنند آقای درویش، من را  صدا می‌کنند بهروز رهبری‌فرد، یحیی را کرده‌اند یحیی امپراطور. این‌ها اتفاقا خیلی حق دارند و اعتراضات آنها باید شنیده شود. وقتی صحبت ایشان را شنیدم که اعتراض بخشی از هواداران زیاد در کار ما اثرگذار نیست، تعجب کردم. اتفاقا چرا باید اثر بگذارد آقای درویش خان. من جای شما بودم، همان دیشب استعفا می‌دادم.»

مشکیآقای درویش با زورگویی نمی‌توانی تیم‌داری کنی 
رهبری‌فرد در ادامه با تاکید خطاب به درویش اضافه کرد:« با زورگویی نمی‌توانی تیم‌داری کنی. این تیم مال مردم است، مال مردم است، مال مردم است.. اگر می‌خوهی اینطور قدرتنمایی کنی، اینطور صحبت کنی، اینطور سینه سپر کنی، یک تیم شخصی بخر و بگو تیم خودم است دوست دارم ببازم یا جام بگیرم و خوشحالی‌ام را با شما تقسیم کنم. من از ماحصل صحبت‌های شب گذشته درویش آقای درویش این را فهمیدم که باختیم که باختیم و هوادار هم حق اعتراض ندارد.»

مشکیبا این شرایط پرسپولیس به استقلال هم می‌بازد 
رهبری‌فرد با انتقاد از ادبیات درویش ادامه داد:« آقای درویش این لحن صحبت کردن برای مدیرعامل پرسپولیس نیست. مردم وقتی به تو می‌گویند حیا کن رها کن، استعفا بده. حالا من کاره‌ای نیستم که یحیی یا درویش را بردارم ولی این دو دیگر نمی‌توانند با هم کار کنند. شما بازی‌های بعدی را هم ببینید. با این شرایط پرسپولیس به استقلال هم می‌بازد و بازی‌های بعدی هم از دست می‌رود. بعد که پدرمان درآمد، آقای درویش می‌آید و می‌گوید حالا می‌شود من بروم؟!  یا آقا یحیی می‌گوید من می‌روم. آقا تا پدر تیم بیشتر از این درنیامده باید یکی از این دو کوتاه بیاید.»

مشکیدرویش و یحیی قشنگ با هم لج کرده‌اند! 
رهبری‌فرد معتقد است در شرایط فعلی یا باید درویش اقدام به برکناری یحیی کند یا یحیی استعفا بدهد. او این موضع خود را اینطور توضیح داد:« آقای درویش اگر قدرت داری و تیمت نتیجه نگرفته و می‌گویی همه خواسته‌های آقا یحیی را برآورده کرده‌ام؛ من این‌ها را شنیدم که می‌گویم. اگر اینطور است شما حق داری آقا یحیی را برداری. آقا یحیی هم همینطور. اگر واقعا مشکل از مدیریت است و اذیتش می‌کنند، در یک کنفرانس خبری مشکلاتش را بگوید و استعفا بدهد. من در شرایط فعلی احساس می‌کنم که آقای درویش و آقا یحیی با هم لج کرده‌اند. قشنگ مشخص است و این دودش به چشم پرسپولیس و هوادار می‌رود و این درست نیست!.»

مشکیشب گذشته پیش از پایان مسابقه هواداران علیه درویش مدیرعامل باشگاه شعار دادند و پس از پایان بازی با وجود اینکه یحیی گل‌محمدی دستش را بالا گرفت و آنها را تشویق کرد، علیه او شعار دادند و به سمت او بطری پرتاب کردند. این رفتار را چطور ارزیابی می‌کنید؟
من همیشه این را گفته‌ام. بازیکنانی که قرار است به پرسپولیس یا استقلال بیایند، باید بدانند که اگر ببازند فقط قرار نیست به هیئت مدیره جواب بدهند. آنها باید جواب یک ملت را باید بدهند. حالا حرفه‌ای نیست یا هر چیز دیگری. هواداران ایرانی احساسی هستند. تا وقتی ببری تشویقت می‌کنند، اما وقتی ببازی علی پروین هم که باشی بعد از 40 سال و این همه قهرمانی به تو فحش می‌دهند. نمی‌‌دانم یادتان هست یا نه. مگر بازی با فجرسپاسی که ما 4 گل خوردیم، بدترین فحش‌ها را به علی پروین ندادند. ببینید هوادار است و این اجازه را به خودش داده است. سال‌هاست که این اجازه را به خودش داده است و برای الان و بازی دیروز نیست. دهه 50، 60 کمتر ولی از دهه 70،80 همیشه این اتفاق بوده است. مگر به حمید استیلی، افشین پیروانی و علی دایی فحش ندادند؟!  کدام سرمربی آمده که فحش نخورده؟! البته به غیر از برانکو. بقیه ولی مورد الطاف هواداران قرار گرفته‌اند (باخنده). این چیزی است که به نظر من خیلی دور از انتظار و اینکه مسئله خاصی باشد، نیست. آقا پولتان را که می‌گیرید، زمین اختصاصی با بهترین چمن که دارید، ماشین‌های خوب دارید و در آرامش هستید. پس باید در زمین فوتبال چه کاری کنید؟! خب باید نتیجه بگیرید!

1903741

مشکیباید بعد از بازی با النصر و استقلال تاجیکستان فحش می‌خوردند
مدافع سابق سرخپوشان در ادامه توضیحات خود به بازی با النصر برگشت و درباره آن گفت:« حالا شما می‌آیید به النصر می‌بازید. چرا بعد از آن باخت کسی به شما توهین نکرد؟! چون همه می‌گفتند النصر باید پرسپولیس را ببرد و کلی پول خرچ کرده و ستاره خریده است. تازه به نظرم اگر قرار بود بازیکنان فحش بخورند باید بعد از باخت به النصر و مساوی با استقلال در تاجیکستان فحش می‌خوردند. حالا هم طبیعی است الدحیلی که آمده از شما کم گل بخورد، به این تیم هم می‌بازید. من هم باشم تحملم تمام می‌شود. من بازی الدحیل را دیدم اینقدر اعصابم به هم ریخت گفتم اگر ما پیشکسوتان جمع می‌شدیم، می‌توانستیم بازی را ببریم (با خنده عصبی). نمی‌گویم الدحیل بد بازی کرد، انگیزه هم داشتند ولی مقابل پرسپولیس بازی نمی‌کردند و فقط زیر توپ می‌زدند.»

مشکیهوادار چند سال دیگر باید منتظر قهرمانی آسیا بماند؟! 
او درباره رفتار هواداران پرسپولیس در پایان دیدار برابر الدحیل اینطور حرف‌هایش را جمع بندی کرد:« به هر حال می‌خواهم این را بگویم که هوادار همین است. اگر نبرید طاقت ندارند. خود آقا یحیی هم این مسائل را در دوران بازی دیده است. هواداران پرسپولیس کم‌طاقت هستند و حق هم دارند. چند سال دیگر باید منتظر بمانند تا قهرمان آسیا بشوند؟!.»

مشکیآقا یحیی خودش هم قبول دارد که هوادار باید عصبانی باشد
رهبری‌فرد در این بخش از صحبت‌هایش به حمایت از یحیی گل‌محمدی پرداخت و در این مورد گفت:« من موارد دیگر را گفته‌ام باید این موضوع را هم بگویم. وقتی دو تعویض آخر یحیی شب گذشته وارد زمین شدند، من اصلا آنها را نمی‌شناختم. گفتم مانده خودش و افشین پیروانی بروند بازی کنند. دستش خالی بود ولی این خالی بودن دست برای بازی الدحیل نیست. شما الان 7،8 هفته است که دست‌تان خالی است. به خاطر کل‌کل‌های مدیریت و کادر فنی. بازیکن خارجی آورده‌اید هیچ کس قبول نمی‌کند و ... آقا یحیی خودش قبول دارد که هوادار باید عصبانی باشد.»

مشکیتعطیل شدن چندباره تمرینات پرسپولیس در این فصل چقدر در رقم خوردن این ناکامی از نظر شما موثر بود؟ 
خیلی. ببینید من را به عنوان بازیکن در نظر بگیرید. چون من بازی کرده‌ام، می‌توانم این موضوع را درک کنم. من وقتی به عنوان بازیکن بدانم تیم به هم ریخته است، مدیرعامل با مربی دعوا دارد، مربی سه روز قهر می‌کند و تمرین نمی‌آید و ... خب اینطوری من هم تمرین نمی‌کنم و شب می‌روم قلیانم را می‌کشم. به این کافه و آن کافه می‌روم. انگیزه‌ای برایم نمی‌ماند. چیزی هم بگویند، می‌گویم تمرین نداشته‌ام. این تمرین تعطیل کردن باعث می‌شود که بازیکن دیگر انگیزه‌ای برای بردن نداشته باشد! بازیکن می‌گوید من که پارسال قهرمان شدم، امسال هم اینجا من را نخواستند، جای دیگری می‌روم و سه برابر پول می‌گیرم. با تمرین تعطیل کردن انگیزه را از تیمت می‌گیری. شما ببینید پرسپولیس چند هفته است که نتیجه نمی‌گیرد و با چه تیم‌هایی؟! با تیم‌هایی مثل صنعت نفت، استقلال تاجیکستان و ملوان و .. که پرسپولیس با تیم دومش هم می‌توانسته آنها را ببرد. ولی اینقدر در این هفته‌ها قهر و آشتی بوده که تیم هیچ انگیزه‌ای ندارد!.» 

1894431

مشکیسروش رفیعی در حدی نیست که نصیحت کند
رهبری‌فرد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به انتقاد از رفتار سروش رفیعی پرداخت و گفت:«مثلا سروش رفیعی به خودش اجازه می‌دهد که نصیحت کند! آخر آقای سروش رفیعی شما کجا هستی که به خودت اجازه اینکار را می‌دهی؟! تو اگر نصیحتی داری باید در زمین انجام بدهی. آن بازیکن برای خودش پست می‌گذارد .. یعنی شرایط تیم به جایی رسیده که آقای رفیعی باید تیم را به آرامش ببرد؟! این‌ها اصلا درست نیست. ببخشید اینطور می‌گویم ولی آقای رفیعی درحدی نیست که بخواهد این کار را در پرسپولیس انجام بدهد. شما به عنوان بازیکن وظیفه دارید، تکل بزنی، پیشانی‌ات پاره شود، کتفت بشکند؛ مثل قدیمی‌ها و بعد بیاید حرف بزند. شما که با موهای اتو شده می‌آیید و با موهای اتو شده برمی‌گردید که نمی‌توانید درباره پیشکسوت و کارشناس و .. نظر بدهید. اصلا این مسائل به او ربطی ندارد، اما وقتی دعوای مدیرعامل و کادر فنی به این شکل پیش می‌رود، بازیکن هم به خودش اجازه می‌دهد که برای خودش پست بگذارد دیگر.»

مشکیبه نظر شما در شرایط فعلی بهترین راهکار برای بیرون کشیدن پرسپولیس از این وضعیت چیست؟ ضمن اینکه صحبت‌هایی درباره بازگشت برانکو هم به وجود آمده است.
صحبت از برانکو. خب الان آقای برانکو بیاید می‌گوید من تیم را نبسته‌ام. هزار بهانه دارد و بهانه‌هایش هم وارد است. ولی به نظرم یحیی تیم را بسته و باید آخر فصل جوابگو باشد. به نظرم مشکلاتی که ایجاد شده، بخش عمده‌ای از آن مدیریتی است و برای آقا یحیی و کادرش شمشیر را از رو بسته. به نظرم اگر آقای درویش بزرگواری کند، میدان را خالی کند و اجازه بدهد پرسپولیس نفس بکشد، خیلی خوب است. به نظرم آقای درویش اگر امروز برود، محبت بزرگی در حق هواداران پرسپولیس کرده است. چون به هر حال یحیی تیم را بسته و توقعات از یحیی است. چون بالاخره یحیی تیم را بسته و همه انتظارات از یحیی است ولی اگر شما الان یحیی را بردارید، دیگر هیچ کس پاسخگو نیست. مثلا اگر من خودم جای یحیی بیایم، هر نتیجه‌ بدی هم که بگیرم، می‌گویم مگر من تیم را بسته‌ام!؟ الان مدیریت جدید و هیئت مدیره تازه نفس باید وارد شود و تیم را به آرامش ببرند. حالا هر طور که می‌توانند. به نظرم کادر مدیریت پرسپولیس باید به طور کلی عوض شود. چون هیئت مدیره که به قول علی آقا کشک. می‌آیند عکسی بگیرند تا سال دیگر شغلی دیگری برای خودشان دست و پا کنند. هیچ نقشی ندارند.»

دیدگاه‌ها