کد خبر : 1985062 | 15 آذر 1402 ساعت 18:41 | 29.2K بازدید | 19 دیدگاه

گزراش اوجوگو: او در سطحی باورنکردنی است

طارمی با عبور از هالک، سوپرمن پورتو می‌شود!

مهدی طارمی توانست از لحاظ تأثیرگذاری روی گل‌های پورتو، به هالک برزیلی برسد.

طارمی با عبور از هالک، سوپرمن پورتو می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، پورتو در شرایطی امشب به مصاف استوریل پرایا می‌رود که مهدی طارمی این فرصت را دارد تا خود را به طور کامل از هالک برزیلی جدا کند و در رده دوم موثرترین بازیکنان پورتو در قرن جدید قرار بگیرد.

روزنامه اوجوگو در گزارشی که امروز منتشر کرده نوشته است که عملکرد مهدی طارمی و گلزنی برابر فامالیسائو سبب شد تا حالا او به همراه هالک در رده دوم تعیین‌کننده‌ترین بازیکنان پورتو در این قرن قرار بگیرد و او با رکورد جادویی دکو، 13 اثرگذاری مستقیم روی گل‌های اژدها فاصله دارد.

1963212

در این گزارش آمده است:
مهدی هنوز امیدوار است که بتواند از رکورد 140 گل و پاس گل "جادوگر" پیشی بگیرد، زیرا او فقط 13 گل و پاس گل با رکورد فاصله دارد و کمترین تأثیرگذاری طارمی روی گل‌های پورتو به فصل 2020 – 2021 برمی‌گردد که او روی 35 گل تیم نقش مستقیم را ایفا کرد (تمامی این آمارها بدون پنالتی‌های کسب‌شده است).

کار یک مهاجم، در نوع بازی‌ای که در ذهن سرجیو کونسیسائو است، تنها به زدن گل و دادن پاس گل محدود نمی‌شود. همان‌طور که سرمربی پورتو قبل از رویارویی با فامالیسائو این موضوع را برجسته کرد، اما به لطف گل یا پاس گل‌هاست که طارمی در این باشگاه تاریخ‌ساز شده است.

این ملی پوش ایرانی با گلی که روز شنبه مقابل فامالیسائو به ثمر رساند، نه تنها در جدول بهترین گلزنان خارجی آبی و سفیدها به جکسون مارتینز (رتبه دوم) نزدیک شد، بلکه در رده‌بندی بازیکنانی که در این قرن بیشترین سهم را روی گل‌های پورتو داشته‌اند با هالک برابری کرد. این مهاجم به رکورد 127 گل و پاس گل رسید.

1963214

دکو اکنون تنها بازیکنی است که جلوتر از مهدی قرار دارد و این ایرانی می‌تواند از رکورد 140 "ماجیکو" پیشی بگیرد. با وجود کاهش روند گلزنی طارمی اما او در این فصل چهار گل به ثمر رسانده و سه پاس گل داده است.

حقیقت این است که نوار گلزنی "شاهزاده ایرانی" (لقبی که هواداران پورتو به او داده‌اند) هرگز به طور کامل نزولی نشد و دقیقا تفاوت او با هالک در این مورد است. از 127 اثرگذاری هالک روی گل‌های پورتو، 77 مورد آن به گلزنی و 50 مورد حاصل پاس گل‌های اوست، در حالی‌که این بازیکن ایرانی با 84 گل و 43 پاس گل به این عدد رسید.

با در نظر گرفتن موقعیت طارمی و هالک در زمین، این آمار غیرعادی نیست اما در مورد دکو و کوراشما (نفر چهارم لیست) تعداد پاس گل‌های آنها برجسته‌تر از گل‌هایی است که به ثمر رسانده‌اند.

1963213

یک چیز قطعی به نظر می‌رسد: از آنجایی که تمدید قرارداد طارمی بعید است (همان‌طور که پینتو دا کاستا اعلام کرد کرد)، هر اتفاقی که از این به بعد بیفتد، طارمی همیشه در باشگاه پورتو میراثی در سطح بهترین بازیکنانی که نماینده باشگاه بوده‌اند، به یادگار خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها