کد خبر : 1985174 | 16 آذر 1402 ساعت 08:00 | 38.9K بازدید | 11 دیدگاه

رجب‌زاده: خدا را نمی‌توانی دور بزنی آقای افشاریان

خشمگین و غیرقابل مهار: محروم، اصلا اعدامم کنید!

سرمربی فجر در یک مصاحبه جنجالی: آقای افشاریان جواب تلفنت را ندادم چون فقط ادعا کردی که از حق دفاع می‌کنی!

خشمگین و غیرقابل مهار: محروم، اصلا اعدامم کنید!

به گزارش "ورزش سه"، فجرسپاسی در هفته پانزدهم لیگ دسته اول در دیداری مهم بازی خانگی و حساس خود را در حالی به چادرملو واگذار کرد که شاگردان مهدی رجب‌زاده به پنالتی اعلامی و سرنوشت‌ساز به سود چادرملو اعتراض داشتند و حتی می‌خواستند زمین را به نشانه اعتراض ترک کنند.

رجب‌زاده، سرمربی فجرسپاسی، که معتقد است تیمش در چند هفته اخیر قربانی اشتباهات داوری شده، در مصاحبه فصل با ادبیاتی تند نسبت به قضاوت داوران اظهارنظر کرده و همچنین خداداد افشاریان را به عنوان رئیس کمیته داوران خطاب قرار داده است.

بولت تراکتورحرف‌های او را در ادامه بخوانید:

بولت زیر مجموعهاز موقعیت‌ها استفاده نکردیم و تنبیه شدیم

بازی نفس‌گیر و سختی بود. دو تیمی که مدعی صعود هستند، در این مقطع به یکدیگر خوردند. به نظرم نیمه اول باید کار را تمام می‌کردیم. دو فرصت خیلی عالی گیرمان آمد که یکی به تیر دروازه خورد و یکی را هم از دست دادیم. در این بازی‌های به این سنگینی که هم استرس دارد و هم فشار دارد و درگیرانه هم هست، تک موقعیت‌ها تعیین‌کننده است. متاسفانه استفاده نکردیم. در نیمه دوم هم یک موقعیت خیلی خوب داشتیم و تیم چادرملو هم خوب بازی کرد و تیم جان‌دار و خوبی بود اما به نظرم ما باید همان اول کار، کار را تمام می‌کردیم. زمانی که انجام ندادیم، تنبیه شدیم. از همه هواداران عذرخواهی می‌کنم و به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم. این بازی‌ها شرایط ویژه‌ای دارد و مثل بقیه بازی‌ها نیست. یک بازی سخت و سنگین و نفس‌گیر است و ما هم تمام تلاش‌مان را کردیم که بتوانیم نتیجه را برگردانیم.

بولت زیر مجموعهروی بازیکن من خطا کردند، پنالتی گرفتید!

من روی پنالتی و اینکه توپ به دست بازیکن خورده یا نخورده، بحثی ندارم. روی بازیکن من خطا انجام شد. نمی‌دانم چرا همه اتفاقاتی که در صحنه‌های جنجالی پنالتی است، به ضرر ماست. آقای افشاریان خیلی قشنگ و مرتب و شیک... آقای افشاریان نامه بنویس، من را ۵۰ جلسه محروم کن. از بچه‌ات که انصافا هم داور خوبی است، دفاع کردی و گفتی حق را می‌گویم؛ خیلی راحت به تلویزیون می‌آیی و می‌گویی دو پنالتی برای خیبر شد و درست بود. کاری به آن دو پنالتی ندارم. شما که می‌گویی تیم داوری دارم و می‌رویم آنالیز می‌کنیم و برنامه داریم، آیا نشستی ۹۰ دقیقه بازی خیبر را ببینی؟ من آن روز نمی‌خواستم صحبت کنم و امروز آمدم حرف بزنیم. آقای افشاریان، بعد از بازی یک‌بار زنگ زدم و جواب ندادی و بعدا چهار بار زنگ زدی و من جوابت را ندادم، چون دیگر نمی‌خواستم جوابت را بدهم، چون پا روی حق گذاشتی. اگر به تلویزیون آمدی و از پسرت دفاع می‌کنی، از تیمی هم که مظلوم واقع شده، دفاع کن. مگر دنبال حق و حقیقت نیستی؟ از حق دفاع کن تا ما برایت دست بزنیم. من نوکرت هم می‌شوم و می‌آیم کفش‌هایت را هم واکس می‌‌زنم اما واقعا تیم آنالیزت را بگذار؛ یک نفر بازی ما و خیبر را نگاه کند و بگوید چه شده و اگر من اشتباه گفتم تا آخر عمرم سمت فوتبال نمی‌آیم.

1954749

بولت زیر مجموعهآقای افشاریان، چرا وارد این مسائل نمی‌شوی؟

خیلی شیک می‌آیید می‌گویید دو پنالتی شد. ما بحث‌مان روی پنالتی نبود که البته آره، پنالتی هم نبود. یک سری کارشناس که بیرون هستند می‌گویند پنالتی نبود اما کارشناسانی که منتسب به فدراسیون هستند یا دوستند، می‌گویند پنالتی بود. خیلی قشنگ می‌گویند بازیکن ما بازیکن حریف را گرفته؛ خب بازیکن حریف هم بازیکن ما را گرفته است. آقای افشاریان، شما که همه چیز داوری را فول آپشن بلدی، قانون می‌گوید زمانی که دو بازیکن در هجده قدم با هم درگیر‌ می‌شوند، داور باید سوت بزند و تذکر بدهد. چرا آقای عباس راکی به او تذکر نداد؟ چرا آقای افشاریان دنبال این چیزها نمی‌آیی و فقط روی پنالتی صحبت می‌کنی؟ چرا نمی‌گویی داور باید اول سوت بزند و تذکر بدهد؟ اگر این برخورد پنالتی بود، در فوتبال ایتالیا و انگلیس هر روز باید ده تا پنالتی بگیرند. بازیکنان با هم درگیر هستند؛ پینگ پنگ و شطرنج که نیست. بازیکن حریف هم‌ گردن بازیکن ما را گرفته بود و هر دو با هم درگیر بودند اما داور موظف است سوت بزند و تذکر بدهد.

بولت زیر مجموعهمن اعتراض می‌کنم، چرا به بازیکنم کارت می‌دهی؟

آقای عباس راکی، مگر تیم ما نیامد بیرون از زمین؟‌ مگر من تیمم را به زمین انتقال ندادم؟ بچه‌های ما می‌خواستند بیرون بیایند‌. بر خلاف همه که می‌گویند من تیم را بیرون کشیدم، بچه‌های ما می‌خواستند بیرون بیایند اما من آرام‌شان کردم و گفتم وارد زمین شوید. گیریم که تیم ما می‌خواهد بیرون بیاید؛ آقای افشاریان، شما که قانون را بلدی، مگر داور وسط نباید بیاید به نیمکت تذکر بدهد؟ چرا آقای عباس راکی در ۹۰ دقیقه که من لب خط اعتراض کردم، یک بار نیامد تذکر بدهد؟ از بعد از گلی که زدیم، من مدام به داور چهارم و ناظر بازی اعتراض کردم؛ چرا نیامد تذکر بدهد یا با ما رو در رو شود؟ آقای افشاریان، هفت کارت زرد به بازیکنان ما داده است. فیلم بازی را ببین که چطور هفت کارت داد. یکی خطا بوده و شش تا غیرفنی بوده است. بازیکن ما توپ را خشک می‌کند که بیندازد و اخطار می‌دهد. گل را زدیم و بازیکن ما می‌رود که گوشه بایستد اما سوت می‌زند و اخطار می‌دهد. برای چه هفت اخطار به بچه‌های ما دادید؟

بولت زیر مجموعهمن باختم، مقصرم، گردن می‌گیرم اما...

اگر دنبال حق هستید، واقعا حق را بگویید. البته آن‌ها هم به حق بود و از بچه‌ات دفاع کردی. هر کسی از بچه‌اش دفاع می‌کند. ولی اگر از حق دفاع کردی، برو از حق بقیه تیم‌ها هم دفاع کن. چرا درباره پنالتی‌هایی که در بازی با داماش و بقیه مسابقات اتفاق می‌افتد، چیزی نمی‌گویید و نمی‌آیید از حق دفاع کنید؟ الان که این حرف‌ها را می‌زنم، به‌خاطر باخت نیست. تیم من امروز باخته و مقصر من هستم و گردن هم‌ می‌گیرم. انقدر هم باخت در زندگی‌ام داده‌ام که بلدم خودم و تیمم را جمع و جور کنم و جواب بدهم. مقصر من هستم و از مردم هم عذرخواهی می‌کنم ولی بحث ما روی صحنه‌های بحث برانگیز است که چرا مدام برای فجر می‌شود؟ مازیار زارع دو سال پیش حرف خوبی زد؛ من می‌گفتم چرا مازیار عصبی می‌شود اما یک جا آدم خونش از مغزش بیرون می‌زند. این‌همه فشار و هزینه و ... اما با یک سوت راحت همه چیز را به هدر می‌دهید و بعد خیلی راحت می‌گویید دوتا صحنه بود و پنالتی بود. آقای افشاریان، برو فیلم بازی را نگاه کن.

1954709

بولت زیر مجموعهآقای افشاریان، جواب تلفنت را نمی‌دهم

آقای افشاریان، اگر ادعا کردی از حق دفاع می‌کنی، اگر یک جا تیمی مظلوم واقع شد و دفاع نکردی، همان حقی که بالا هست یک جا یقه‌ات را می‌گیرد. برای همین هم تلفنت را جواب ندادم. اگر می‌خواهی بگویی من زنگ نزدم می‌آورم نشان می‌دهم که چهار دفعه زنگ زدی. حالا من را محروم کنید. من که در زندگی‌ام با کسی زدوبند نکردم، هیچوقت دنبال مسائل غیرفوتبالی نرفتم، هر وقت حقیقت بوده، حق را گفتم و هیچ‌وقت هم در حرف‌هایم همه چیز را به نفع خودم نکردم. حق ما این اتفاقات نبود.

بولت زیر مجموعهبه من فحش دادید، اشکالی هم ندارد

هواداران خیبر خرم‌آباد که به من هم فحش دادند، اشکالی ندارد. من فحش زیاد خوردم اما مهم نیست. چیزی که می‌دانم درست است و اعتقاد دارم را می‌گویم و هر کسی هم از بالا زورش می‌رسد، ما را له کند. ما دست کس دیگری می‌سپاریم. با احترام به هواداران خیبر، مسابقه‌ای مثل بازی ما با خیبر در تاریخ نیست، دنبالش نگردید. با سند می‌گویم. هر کسی خواست بیاید ۹۰ دقیقه را نگاه کند، نه دو صحنه پنالتی. یک نفر می‌تواند مسیر یک چیز را عوض کند، چون زور دستش است. ایشان اجازه نداد بچه‌های ما از هجده قدم بیرون بیایند. حالا کمیته انضباطی و آقای افشاریان، من را محروم کن و بگو بیا اینجا؛ می‌آیم و آنجا هم همین حرف‌ها را می‌زنم.

بولت زیر مجموعهمیثاقی تا 3 شب بیدار نگهم داشت اما روی خط نیاورد

آقای میثاقی، چرا من را روی آنتن زنده نیاوردی؟ چرا زنگ زدم و اول گفتی می‌آورم اما نیاوردی؟ چرا زمانی که آقای افشاریان آنجا بود، من را نیاوردی که مناظره کنم؟ دستم به جایی بند نیست. اول به من می‌گویند می‌آوریمت صحبت کن. تمام فیلم‌‌های صحنه‌ها را برای آقای میثاقی فرستادم و گفتم این اتفاقات افتاده و می‌خواهم صحبت کنم و گفت باشه. چرا نیاوردید؟ تا ساعت سه شب من را بیدار نگه داشتی. همان اول بگو نمی‌آوریمت و من هم دنبال زندگی‌ام بروم. ما دنبال حق‌مان هستیم. نمی‌گذارند من بیایم در تلویزیون حرف بزنم و صحنه‌ها را نشان بدهم. هر کس خواست من را به تلویزیون دعوت کند و ۹۰ دقیقه بازی را نگاه کنیم؛ اگر من اشتباه گفتم، تا آخر عمرم دور و اطراف فوتبال نمی‌آیم. ولی یک‌بار برای همیشه آقایان مسئول نظارتی، وارد شوید و نظارت کنید. (با فریاد) اگر من اشتباه گفتم، من را اعدام کنید. جلوی حافظیه من را اعدام کنید و از دستم راحت شوید. خفه‌ام کنید و دیگر صدایم درنمی‌آید. اما یک‌بار برای این چیزها ورود کنید. اتفاقات عجیب و غریبی میفتد.

1932666

بولت زیر مجموعهالان من را محروم می‌کنند چون حرفم را زدم

آقای افشاریان، چرا می‌گویی ما روی لیگ یک نظارت نداریم؟ پس مسئول چه هستی؟ مسئول کجا هستی؟ به تلویزیون می‌آیی و صاف می‌گویی ما روی لیگ یک نظارت کمتری داریم؟ برای چه نظارت کمتری داری؟ وظیفه‌تان است و مسئوليت گرفتی و باید روی لیگ یک و لیگ دو نظارت کنی. چون پخش نمی‌شود، نظارت نداری؟ هر کسی بیاید هر کاری می‌خواهد بکند و برود و بعد هم بگوییم نظارت نداریم. ببخشید پس ما برای چه زحمت بکشیم؟ در خانه بنشینیم و تیم‌های دیگر هم بروند هر کسی هر کاری می‌خواهد بکند. اصلا این حرف از بنا غلط است. خیلی عذر می‌خواهم، من اگر بگویم تیمم به من ربطی ندارد، خودم را زیر سوال می‌برم. تیم من است و به من ربط دارد و من باید جواب بدهم. خدا به ما رحم کند و اولین نفر هم از من بگذرد. الان هم من را محروم می‌کنند اما من حرفم را زدم. باعث و بانی‌اش را نفرین کردم و به او هم می‌رسیم. اگر آب خوش از گلویتان پایین رفت... پا روی حق گذاشته شده و باعث و بانی‌اش را در آینده می‌بینیم. فکر می‌کنید دنیا همین چهار روز است و زندگی می‌کنیم و می‌رویم و همه چیز اوکی است؟ بعدا یک روز می‌نشینی و می‌گویی این اتفاقات به‌خاطر آنجا است که حق یکی را زیر پا گذاشتم. البته اگر اعتقاد داریم و مسلمان هستیم و می‌گوییم امیرالمؤمنین؛ اگر هم نداریم که نداریم و انشاالله خدا آنجا ما را قضاوت می‌کند. خدا را نمی‌توانیم دور بزنیم.

بولت زیر مجموعهشما رفیق من هستید یا دشمنم؟

در واکنش به سوالی درباره موقعیت‌سوزی و نیاز به تقویت در نیم فصل: شما رفیق من هستی یا دشمن من؟ تا حالا مربیگری کردی؟ تیمت را یک جا ببرند و هفت کارت زرد بدهند و اجازه ندهند فوتبال کنی و دو پنالتی هم بگیرند و خفه‌ات کنند... وجود این بازیکن پر از استرس است. شما که خبرنگار هستی و وارد هستی، دوست من نباشید، دوست تیم‌تان باشید، دوست تیم‌های شهرتان باشید. چرا نمی‌گویید آقای سازمان لیگ، چرا همه بازی‌ها را همزمان نمی‌گذاری؟ تیمی که روز قبل می‌برد، برای تیم‌های مدعی فردا یا تیم‌های پایین جدولی استرس‌زا است. بازی‌ها باید همزمان باشد. چرا بازی‌ها را ساعت ۲ می‌گذارند؟ چه اشکالی دارد بازی ساعت ۴ باشد؟ اگر دوستان ما هستید، مطالبه‌گری کنید. من نمی‌دانم چرا بازی‌ها باید عقب و جلو باشد. ما لیگ یک هستیم و نه تیم ملی هست و نه مشکلی. بازی‌ها در کورس حساس است. همه را همزمان بگذارید.

بولت زیر مجموعهدر بوندسلیگا نیستیم که بهترین مهاجم را بیاورم

شرایط و خلا مهاجم: الان پنج امتیاز از صدر عقب هستیم و این فاصله را هم جبران می‌کنیم. لیگ ادامه دارد و من هم آدمی نیستم که تیمم را به هم بزنم و وارد بحران شوم. این حرف‌ها در دلم بوده. بعضی وقت‌ها نمی‌توانی حرف را در دلت نگه داری و باید خالی کنی و از حقت دفاع کنی. در فوتبال ایران مهاجم شش‌دانگ نیست؛ در لیگ برتر هم نیست. دیروز پرسپولیس چند موقعیت داشت؟ الان باید برویم گردن آن‌ها را بریم و بگوییم مهاجم بیاور؟ ما در لیگ یک بازی می‌کنیم و بپذیریم در لیگ یک هستیم. تیم ما در بوندسلیگا و اسپانیا نیست که بهترین مهاجم را بیاوریم. شما فکر می‌کنید ما اول فصل دنبال بازیکن باکیفیت نبودیم؟ البته تیم ما هم باکیفیت است و من ممنون بازیکنان هستم اما در آن لحظات تحت تاثیر شرایط و زمین و فشار و ... اتفاقاتی رخ می‌دهد. مهاجمانی هستند که پا به گل هستند اما یا فوتبالی به تاکتیک ما نمی‌خورند یا طرف می‌خواهد در لیگ یک ۶ میلیارد بگیرد. ما این بضاعت را نداریم. ما پارسال تا روز آخر مدعی بودیم و امسال هم هستیم و خواهیم ماند.

دیدگاه‌ها