کد خبر : 1985182 | 16 آذر 1402 ساعت 08:45 | 34.1K بازدید | 7 دیدگاه

از بین ۱۷ هزار نفر برای تیم نوجوانان انتخاب شدیم؛

ستاره‌های شگفتی‌ساز جام جهانی بدون تیم هستند!

ملی‌پوشان فوتبال نوجوانان ایران تحت هدایت حسین عبدی عملکرد درخشان و دور از انتظاری را در مسابقات جام جهانی زیر 17سال اندونزی به نمایش گذاشتند.

ستاره‌های شگفتی‌ساز جام جهانی بدون تیم هستند!

به گزارش "ورزش سه"، عرفان درویش‌عالی در نقش کاپیتان تیم نوجوانان و به مانند یک ستون در قلب دفاع برابر تیم‌های بزرگی چون برزیل، انگلیس و مراکش ایستاد و بارها مانع گلزنی رقبا شد. همین موضوع دلیلی شد تا بعد از گذشت چند هفته از پایان مسابقات گفت‌وگویی با مدافع 17ساله فوتبال ایران داشته باشیم. درویش‌عالی از کیفیت مسابقات جام جهانی و آخرین وضعیت خود گفته است.

بولت پرسپولیسشاید کمتر کسی قبل از مسابقات تصور می‌کرد که ایران با وجود تیم‌هایی مثل برزیل و انگلیس که سابقه قهرمانی در جام‌جهانی نوجوانان را در کارنامه دارند از گروه مرگ صعود کند.
فکر نمی‌کنم تورنمنتی بالاتر از جام‌جهانی داشته باشیم؛ مسابقاتی که در آن اول از همه به‌دنبال کشف استعداد هستند و دوم گرفتن نتیجه. تیم ما هم با شایستگی تمام در این مسابقات حضور پیدا کرد. مقابل برزیل به‌ خوبی به بازی برگشتیم، در برابر انگلیس هم تا دقایق پایانی برنده بازی بودیم و مراکش را باید در وقت‌های قانونی شکست می‌دادیم. خدا را شکر مقابل ابرقدرت‌های فوتبال مثل برزیل و انگلیس نمایش خوبی داشتیم؛ هرچند اگر بدشانس نبودیم به مراحل بالاتر هم می‌رسیدیم.

بولت پرسپولیسدر بازی آخر مقابل مراکش دو نیمه متفاوت از تیم ملی دیدیم. با توجه به نمایش بازیکنان در نیمه نخست شاید این تصور می‌رفت که به راحتی از سد این تیم عبور کنیم.
نیمه اول خیلی فرصت از دست دادیم و اگر توپ‌هایمان گل شده بود نتیجه چیز دیگری می‌شد. در نیمه دوم هم با وجود اینکه زیر فشار بودیم باز هم این تیم ما بود که به گل برتری رسید اما در ثانیه‌های پایانی روی اشتباه گل خوردیم و در ضربات پنالتی هم که همه‌‌چیز پنجاه - پنجاه است، بدشانس بودیم.

بولت پرسپولیسقطعا تیم ملی فوتبال نوجوانان در بازی انگلیس و مراکش شایسته پیروزی بود ولی تا همین جا هم بچه‌های تیم ملی دست به کارهای بزرگی زده‌اند. این نتایج درخشان به راحتی به‌دست نیامده است. استارت تیم ملی برای رسیدن به جام‌جهانی از کی زده شد و چگونه به این باور رسیدید که مقابل تیم‌هایی مثل برزیل و انگلیس هم می‌توان نتیجه گرفت؟
به‌مدت یک‌سال و 7ماه دور هم جمع شدیم و تیم ملی نوجوانان را تشکیل دادیم و در این مدت با توصیه آقای عبدی یک چیز را در ذهن خودمان پرورش دادیم؛ اینکه تا دقیقه 90جدا از هر نتیجه‌ای در بازی بمانیم. قبل از جام‌جهانی در بازی‌های آسیایی مقابل یمن با همین ذهنیت پیروز شدیم وگرنه حتی ممکن بود اصلا به جام‌جهانی صعود نکنیم.

بولت پرسپولیسسبک مربیگری حسین عبدی را چطور ارزیابی می‌کنی؟
به‌نظر من آقای عبدی یکی از بهترین مربیان ایران در رده پایه است. نظم و دیسیپلین خاص خودش را دارد و از لحاظ دانش فنی فوق‌العاده است.

بولت پرسپولیسنکته جالبی که درخصوص بازیکنان به‌ویژه در مسابقات جام‌جهانی خیلی به چشم می‌آمد این بود که در پستی بازی می‌کنند که انگار واقعا برای آنجا ساخته شده‌‌اند و شاید یکی از دلایل موفقیت تیم ملی در این تورنمنت استفاده درست آقای عبدی از بازیکنان بود.
ما از بین 17هزار بازیکن انتخاب شدیم و آقای عبدی برای کشف استعدادها شخصا به استان‌ها می‌رفت تا حق کسی ضایع نشود. در مورد پست بازیکنان هم بد نیست بدانید به‌طور مثال نیما اندرز هافبک چپ بود اما آقای عبدی از این بازیکن در دفاع راست بازی گرفت و اسماعیل قلی‌زاده دفاع راست بود اما در تیم ملی در نوک حمله به‌کار گرفته شد و حسابی هم درخشید.

بولت پرسپولیسکمی از خودت بگو. در حال حاضر کجا بازی می‌کنی؟
در حال حاضر که تیم ندارم اما با تیم فولاد تمرین می‌کنم.

بولت پرسپولیسآیا پیشنهادی برای بازی در لیگ برتر داری و اینکه عرفان درویش‌عالی چه هدفی دارد؟
پیشنهادهایی دارم اما هدف اولم این است که در تیم بزرگسالان فولاد بازی کنم چون در آکادمی فولاد شناخته شدم، اما اگر با این باشگاه به توافق نرسیدم به تیم دیگری می‌روم.

بولت پرسپولیسمارتینز، سرمربی اسپانیایی فولاد بعد از اینکه تو و 4بازیکن دیگر آکادمی فولاد از مسابقات جام‌جهانی برگشتید صحبتی با شما نداشت؟
چرا ایشان با ما صحبت و درخواست کردند که با تیم بزرگسالان فولاد تمرین کنیم.

بولت پرسپولیسوضعیت تیم فولاد را در پایان فصل چطور می‌بینی؟
مطمئنم وضعیت تیم فولاد به این شکل باقی نمی‌ماند و از این شرایط خارج می‌شود. ما چیزی را از دست نداده‌ایم. در پایان فصل فکر کنم جزء نیمه بالای جدول باشیم چرا که وضعیت جدول در این فصل طوری شده که یک تیم با 2‌تا برد و باخت، صعود و نزول چند پله‌ای پیدا می‌کند.

بولت پرسپولیسمی‌توان به بازیکنانی که در این تورنمنت حضور داشتند به‌عنوان یک سرمایه ملی نگاه کرد که سال‌ها بعد باعث موفقیت تیم ملی بزرگسالان ایران باشند؟ چه نظری در این خصوص داری؟
شما نگاه کنید در پایان مسابقات جام‌جهانی، بازیکنان برزیل و انگلیس بلافاصله در تیم‌های باشگاهی خود به بازی گرفته می‌شوند اما خیلی از بازیکنان تیم ما بدون تیم هستند. امیدوارم نگاه ویژه‌ای به بازیکنان تیم ملی فوتبال نوجوانان شود. کره‌جنوبی با آن همه امکانات با 3 باخت در مسابقات جام‌جهانی زیر 17سال حذف شد و رفت ولی بچه‌های ایران از گروه‌شان صعود کردند و لایق این هستند که آینده بهتری داشته باشند.
منبع: همشهری

دیدگاه‌ها