کد خبر : 1985192 | 16 آذر 1402 ساعت 10:07 | 6.9K بازدید | 4 دیدگاه

تیم هندبالی که نماد یک شهر کهن است

پرشورهای تازه ایران در کازرون: اینجا جهنم شماست!

در ایران تعداد تیم‌های ورزشی که نماد یک استان یا شهر محسوب می‌شوند آنچنان پرتعداد نیستند و اگر صحبت از یک تیم غیرفوتبالی باشد که تعداد به حداقل می‌رسد.

پرشورهای تازه ایران در کازرون: اینجا جهنم شماست!

به گزارش "ورزش سه"، اگر ملوان سال‌هاست که گرانیگاه فوتبال در انزلی است، و اگر تیم فوتبال صنعت نفت خیلی وقت است به عنوان فخر آبادان شناخته می‌شود، حالا چند سالی است که یک تیم هندبال هم در شهر کوچک و تاریخی کازرون تبدیل به مرکز ثقل و هویت مردم آن شده و هر بار که پای یک رقیب به این شهر باز شود دیگر جای سوزن انداختن روی سکوهای سالن دو ونیم هزار نفری این شهر نیست.  

تیم هندبال شهید شاملی کازرون از 5 سال پیش که به‌وجود آمده تا امروز با سرعت عجیبی در دل مردم این شهر جا باز کرده و حالا آرزوی خیلی از نوجوانان و جوانان کازرونی این است که بتوانند روزی لباس مشکی و سبز این تیم را بپوشند و با طرفداران اولترای این شهر تشویق ایسلندی اجرا کنند.

1963449

سکوهای سالن تختی استادیوم کوچک شهر در روزهای مسابقه چنان داغ می‌شود که دیگر کسی امکان نشستن ندارد و همه ایستاده برای پیروزی تیمشان فریاد می‌زنند. تا پارسال تیم هندبال دختران این باشگاه هم از حضور اعجاب‌آور زنان شهر بر روی سکوها انرژی می‌گرفتند و همیشه بالای هزار نفر در هر بازی برای تشویق می‌آمدند. 

این رد و بدل انرژی بین بازیکنان و طرفداران آنقدر عمیق و قدرتمند بوده که باشگاه هندبال شهید شاملی در هر دو بخش مردان و زنان همیشه از مدعیان لیگ هندبال کشور بوده و هر وقت فهرست تیم ملی اعلام شده از دو تیم این باشگاه چند نفری در تیم اصلی حضور داشته‌اند.  

تیم مردان در 4 سال گذشته یک‌بار قهرمان و سه‌بار نایب قهرمان شدند و حتی به جام باشگاه‌های آسیا هم راه یافتند و تیم زنان هم از پارسال به قبل، سه‌بار دوم شدند آن هم در حضور قطب‌های هندبال که اصفهان و خراسان باشند. آکادمی هندبال کازرون حالا سالی چند بازیکن درجه یک هم تحویل تیم شهر و تیم‌های دیگر هم می‌دهد مثل فرزاد و بهرام رستمی٫ محمد صفری، محمد علی قاسمی، علی رحیمی، میثم نوروزی، سجاد مرتضویان، رامین اسدی نژاد، انصاری و...  
بی‌خود نیست که تیم‌های لیگ هندبال هر وقت می‌خواهند در کازرون به میدان بروند ضربان قلبشان تا هزار بالا می‌رود. به قول هواداران پرتعداد در این شهر کوچک استان فارس: «اینجا جهنم کازرون است.»  

1963455

نوجوانان کازرون هم در کنار نام‌های بزرگ دنیای فوتبال، به بازی هندبالیست‌های قدر شهرشان مثل محمد‌رضا کاظمی، مهران رهنما، یونس آثاری، امیرعباس سلطانی، فواد فرهادی و کیارش طاهری می‌نازند. چند نفر از این بازیکن‌ها در مسابقات جهانی و مقدماتی المپیک هم حضور داشته‌اند و امسال هم با این‌که 5 تیم دیگر در مقام مدعی لیگ برتر هندبال حضور دارند اما جهنم کازرون برای گیتی‌پسند اصفهان، مس کرمان، سپاهان اصفهان، پلیمر خرم‌آباد و ذغال سنگ طبس جای بسیار سخت و نفس‌گیری است. 

قصه «جنگ کازرون» در لیگ هندبال برای دیگر تیم‌ها یک اتفاق واقعی است و هیچ ربطی به آن مفهوم طنزآلود در داستان دایی جان ناپلئون ندارد! این‌جا هر تیمی باید با یک لشگر هوادار شبیه پرشورهای تبریزی تراکتور دربیفتد، همان‌هایی که با لهجه خاص خودشان یک رمز مشترک به زبان می‌آورند:«شیرَن کازرون...»

دیدگاه‌ها