کد خبر : 1985239 | 17 آذر 1402 ساعت 02:30 | 11.5K بازدید | 8 دیدگاه

مرد یخی دوباره به مستطیل سبز برمی‌گردد؛

برگکمپ: برای سرمربی اصلا خوب نیستم!

دنیس برگکمپ به‌زودی در نقش یک استعدادیاب‌ و مشاور در باشگاه آژاکس مشغول به فعالیت می‌شود.

برگکمپ: برای سرمربی اصلا خوب نیستم!

به گزارش "ورزش سه"، در دهه 90 اگر چه به او لقب مرد یخی دادند اما این لقب هیچ ربطی به رنگ پوستش نداشت؛ بلکه دنیس برگکمپ در نهایت خونسردی و آرامش توپ را کنترل می‌کرد تا از مدافعان پیش‌رو گذر کند گویا که انگار یک جادوگر است. حال برگکمپ ستاره سابق هلندی آرسنال، اینتر و آژاکس و کسی که همواره او را در قامت کمک مربی دیده‌ایم قصد بازگشت دوباره به فوتبال دارد.

برکمپ در سال 2008 بود که دستیار ون باستن در آژاکس بود و پس از آن هم در سال 2011 تا 2018 روی نیمکت کرایف آرنا کنار فرانک دی بوئر، پتر بوش و مارسل کیزر نشست. او در آخرین تجربه خود در تیم آلمره سیتی در نقش مدیر آکادمی فعالیت می‌کرد و با شیوع ویروس کرونا تصمیم به خانه‌نشینی گرفت اما او در مصاحبه امروز خود با تلگراف هلند گفت: حقیقت این است که بازگشت به فوتبال مدتی است من را قلقلک می‌دهد. با این حال قطعا انتخابم سرمربی بودن نیست. من آن‌قدری خوب نیستم که سرمربی یک تیم باشم چرا که توجه و تمرکز کامل روی تمامی اتفاقات ندارم. من برای افرادی که سرمربی هستند از این بابت احترام ویژه‌ای قائل هستم من همان‌طور که با سران آژاکس صحبت کردم می‌توان در نقش استعدادیاب یا مشاور همراه آژاکس باشم.

برگکمپ در ادامه گفت: هیچ لذتی به‌مانند تربیت یک استعداد نیست. واقعیت این است من دلتنگ گل زدن می‌شوم ولی زمانی که می‌بینم شاگردی که من تربیت کردم، در یک موقعیت ایده‌آل قرار می‌گیرد و آن را گل می‌کند، من هم مثل او دستانم را مشت می‌کنم و فریاد می‌زنم. 

آژاکس این فصل جوان‌ترین تیم را در بین لیگ معتبر اروپایی دارد؛ چرا که در این تیم تنها استیون برخویس و خرونیمو رولی بیشتر از 31 سال دارند و دیگر بازیکنان این تیم در بازه 17 تا 23 سال هستند.

دیدگاه‌ها