کد خبر : 1985304 | 16 آذر 1402 ساعت 18:54 | 5.9K بازدید | 13 دیدگاه

تا زمانی که VAR نیاید، امکان اشتباهات داوری هست

امیدیان: با این‌همه تعطیلی لیگ، بحث فنی وجود ندارد!

مربی آلومینیوم اراک می‌گوید که اگر اشتباهات داوری علیه این تیم نبود، آنها اکنون در رتبه خوبی از جدول رده‌بندی قرار داشتند.

امیدیان: با این‌همه تعطیلی لیگ، بحث فنی وجود ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، جلال امیدیان، مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک، در نشست خبری پیش از بازی مقابل صنعت‌نفت گفت: خوشحالیم که در خدمت مردم خوب شهر آبادان هستیم. در رابطه با بازی، در لیگی که در پنج ماه، فقط 11 مسابقه انجام شده، نمی‌توان درباره مسائل فنی صحبت کرد و فوتبال به سمت اتفاقات می‌رود. هیچ.کس نمی‌تواند بگوید برای این مسابقه تاکتیک خاصی داریم و قطعا پیاده می‌شود.

ویدئو: 318734

وی با اعتراض به وقفه‌های متعدد در برگزاری مسابقات گفت: شما یک مسابقه برگزار می‌کنید و مسابقات تا 14 روز تعطیل می‌شود. نمی‌توان خیلی درباره مسائل فنی صحبت کرد و هر هفته امکان دارد در مسابقات، اتفاقات غیرمترقبه‌ای رخ دهد.

او ادامه داد: شرایط ما در جدول مشخص است. در این چند هفته بخاطر اشتباهات داوری خیلی ضرر کردیم و ضربه خوردیم. شاید اگر آن اتفاقات رخ نمی‌داد، الآن جایگاهمان در جدول بهتر بود. امیدواریم که شرایط بازی جوری پیش برود که هر پنج یا شش روز یک‌بار بتوان بازی کرد که من بتوانم درباره بحث فنی مسابقات صحبت کنم.

وی درباره داوری نیز گفت: من فقط امیدوارم که داوری جوری باشد که دو تیم راضی باشند و عدالت برقرار شود. هیچ تیمی خواسته‌ای جز اجرای عدالت ندارد. قطعا تا زمانی که VAR وارد فوتبال کشور نشود، هر هفته این اتفاقات را خواهیم داشت و همه درباره این موضوع هر هفته صحبت می‌کنند. امیدوارم داور فردا طوری قضاوت کند که عدالت برای هر دو تیم اجرا شود.

امیدیان در پاسخ به این سوال که پلن اصلی آنها پیروزی در بازی فرداست یا آنها برای مساوی می آیند، گفت: من عرض کردم، در پنج ماه فقط 11 بازی برگزار کردیم. هر هفته امکان مصدومیت بازیکنان وجود دارد. شما نمی‌توانید به یک ترکیب درست برسید. تمرینات را باید بالا پایین کنید. آقای حسینی در این قضیه مربی بسیار باتجربه‌ای است، ولی زمانی که این اتفاقات رخ می‌دهد، برنامه‌ریزی تمرینات برای خود آقای حسینی نیز سخت می‌شود. من فقط امیدوارم یک بازی جوانمردانه را شاهد باشیم. ضمن اینکه داوری در آن تأثیرگذار نباشد. ان‌شاءالله یک بازی خوب از آب دربیاید.

1963638

مربی آلومینیوم در مورد اینکه بازیکنان این تیم در شرایط بازی قرار دارد یا نه، گفت: وضعیت ما هم مثل سایر تیم‌هاست. حدود 12، 13 روز است که مسابقه‌ای نداشته‌ایم. در تمرینات سعی کرده‌ایم نکاتی که مدنظر آقای حسینی است را انجام دهیم. انجام بازی دوستانه در اراک و یافتن حریف مناسب برای ما سخت است. تا جایی که توانستیم، تلاش کردیم تیم را از لحاظ فنی و روحی و روانی آماده نگه داریم. بچه‌هایمان شرایط خوبی دارند و امیدوارم بتوانیم بازی خوبی را انجام دهیم و با کسب نتیجه مناسب به اراک بازگردیم.

ویدئو: 318736

او درباره اشتباهات داوری در بازی‌های آلومینیوم گفت: به نظرم نباید زیاد در مورد این مباحث صحبت کرد. عرض کردم، تا زمانی که VAR و دیگر سیستم‌های مورد نظر داوران وارد کشور نشود، هر هفته امکان رخ دادن اشتباهات داوری وجود دارد و این قضیه را نمی‌توانید کتمان بکنید. ما متضرر شده‌ایم و این مشخص است. ولی داوران در همه جای دنیا اشتباه می‌کنند. الآن جوری شده که حتی آفسایدها را نمی‌گیرند و به آنها از طریق VAR اعلام می‌کنند. شرایط برای فوتبال ما سخت شده چون اشتباهات داوری افزایش پیدا کرده است. به هر حال همان‌طور که ممکن است بازیکن اشتباه کند، داوران نیز هر هفته امکان اشتباه دارند. امیدوارم زودتر قضیه ورود VAR حل شود و اشتباهات داوری کاهش پیدا کند.

وی درباره بازیکنان محروم و مصدوم نیز گفت: از آنجایی که بازی‌ها فرسایشی شد، متأسفانه مرتضی تبریزی را به دلیل پارگی رباط صلیبی در اختیار نداریم. لیموچی نیز بازی قبل اخراج شد و حضور ندارد. سایر بازیکنان تمرین کردند و آماده بازی هستند.

امیدیان در پایان و درخصوص برگزاری دیدار فردا ساعت 15 ظهر گفت: به نظرم هوای خوبی است. تا حالا ساعت 3 ظهر آبادان را ندیده‌ایم. امیدوارم فردا نیز هوا خوب باشد.

دیدگاه‌ها