کد خبر : 1985316 | 17 آذر 1402 ساعت 04:44 | 37.6K بازدید | 22 دیدگاه

مونتاری و گلی که آشنا بود

الدحیل داغ فرهاد مجیدی را تازه کرد

به ثمر رسیدن گل تساوی الدحیل بلافاصله بعد از گل پرسپولیس، صحنه‌ای آشنا در ورزشگاه آزادی بود.

الدحیل داغ فرهاد مجیدی را تازه کرد

به گزارش "ورزش سه" الدحیل قطر گربه سیاه تیم‌های ایرانی در سال‌های اخیر بوده است. تیمی که بارها با تیم‌های ایرانی هم‌گروه بوده و تا کنون سه بار مانع از صعود تیم‌های کشورمان به مرحله بعد شده است. این تیم نخستین بار در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ در حالی که در بازی پنجم مهمان استقلال فرهاد مجیدی در آزادی بود موفق شد این تیم را با تساوی متوقف کند و در نهایت همین مساوی آبی‌ها را از رسیدن به مرحله حذفی ناکام گذاشت.

دحیلی‌ها دومین مرتبه در فصل ۲۰۲۲ رفت و برگشت برابر سپاهان محرم نویدکیا به برتری رسیدند تا این بار نماینده اصفهان را از رسیدن به دور بعد ناکام بگذراند. و در نهایت شاگردان گالتیه موفق شدن سومین تیم ایرانی را نیز از رسیدن به دور بعد ناکام بگذارند آن هم در شرایطی که خودشان از رسیدن به یک هشتم نهایی بازمانده بودند و این بازی یک مسابقه تشریفاتی برایشان به حساب می‌آمد.

از همه این‌ها که بگذریم نکته جالبی درباره گل اول قطری‌ها وجود دارد. اگر به خاطر داشته باشید، در دیدار برگشت الدحیل و استقلال در ورزشگاه آزادی در فصل ۲۰۱۸ بود که آبی‌ها ابتدا توسط روزبه چشمی به گل رسیدند و بلافاصله ادمیسلون جونیور بود که موفق شد گل تساوی را وارد دروازه حسینی کند تا کار مساوی به پایان برسد. این بازی دومین بازی استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی بود و اگر آبی‌ها موفق به پیروزی و صعود می‌شدند، شاید دیگر خبری از استراماچونی در فوتبال ایران نمی‌شد و استقلال با فرهاد مجیدی ادامه می‌داد.

1963657
خوشحالی ادمیلسون بعد از گشودن دروازه حسینی در ورزشگاه آزادی - 16 اردیبهشت ماه 1398

الدحیلی‌ها این بار نیز خیلی زود توسط شهاب زاهدی دروازه‌شان باز شد، اما در فاصله دو دقیقه توسط مونتاری گل مساوی را وارد دروازه بیرانوند کردند تا خاطره تلخ استقلالی‌ها از الدحیل مقابل رقیب دیرینه‌شان تکرار شود.

نکته جالب اینکه این گل نیز به شکل تقریبا مشابهی با گل ادمیلسون به استقلال به ثمر‌ رسید. چرا که روی آن گل نیز سید حسین حسینی ابتدا ضربه معز علی را مهار کرد، اما روی ریباند دروازه‌اش باز شد. دقیقا چیزی شبیه به گل مونتاری که روی ریباند به ثمر رسید.

دیدگاه‌ها