کد خبر : 1985470 | 18 آذر 1402 ساعت 08:00 | 50.5K بازدید | 97 دیدگاه

قاتلان مشترک، بغداد تا اولونگا

پرسپولیس و استقلال از این 7 نفر متنفرند!

بازیکنان زیادی در سال‌های اخیر به دلیل حضور در تیم‌های عربی موفق به باز کردن دروازه تیم‌های استقلال و پرسپولیس شده‌اند و آمار جالبی را به ثبت رسانده‌اند.

پرسپولیس و استقلال از این 7 نفر متنفرند!

به گزارش "ورزش سه"، گلزنی میشل اولونگا مقابل پرسپولیس دهمین گل او در سال‌های اخیر به تیم‌های ایرانی و البته تیم ملی ایران بود؛ از این رو نگاهی انداخته‌ایم به بازیکنانی که در این سال‌ها در لیگ قهرمانان آسیا دروازه سرخابی‌ها را گشودند. در صدر این لیست، آخرین گلزن یعنی میشل اولونگا قرار دارد که بیشترین گل را زده است.

به همین بهانه به بررسی عملکرد بهترین گلزنان تیم‌های عربی برابر سرخابی‌ها (به ترتیب گلِ زده) می‌پردازیم:

۱. مایکل اولونگا- الدحیل قطر (۶ گل)
ستاره کنیایی قطری‌ها وقتی جذب الدحیل شد، به هیچ عنوان شناخته شده نبود اما با گلزنی‌های پیاپی آمار حیرت‌انگیزی از خود به جای گذاشته است‌. این مهاجم ۱۹۲ سانتی متری تیم‌های ایرانی را هم از شم گلزنی بالایش بی نصیب نگذاشته و در همان بدو ورودش به الدحیل با این تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ در مجموع دو بازی ۵ گل به استقلال فرهاد مجیدی زد.

1920470

او یک سال بعد نیز سه گل وارد دروازه سپاهان کرد که اتفاقا باز هم رشید مظاهری را درون دروازه‌اش داشت. او در آخرین بازی الدحیل در آسیا نیز به سراغ پرسپولیس آمد و تنها ده دقیقه زمان برای باز کردن دروازه قرمز‌ها داشت. او با توجه به شرایط سنی‌اش ممکن است آمار گل‌های زده‌اش به سرخابی.ها را در سال‌های آینده بیشتر از این نیز بکند که امیدواریم این اتفاق دیگر رخ ندهد.

۲. بغداد بونجاح- السد قطر (6 گل)
ستاره الجزایری هر زمان به سرخابی‌ها گل می‌زد، طرفداران رقیب به واسطه اسم کوچکش با یکدیگر کری می‌خواندند. این مهاجم خوش استایل که در آستانه ششمین سال حضور در السد می‌باشد، برای اولین‌بار در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ موفق شد در نخستین بازی‌اش مقابل تیم‌های ایرانی، مقابل پرسپولیس دبل کند. از همان بازی بود که نام او بر سر زبان‌ها افتاد.

1708558

 بعد از صعود السد از گروه‌شان، آن‌ها در یک چهارم نهایی به مصاف استقلال رفتند تا باز هم بغداد بونجاح مقابل تیم‌های ایرانی دبل کند؛ این‌بار با این تفاوت که او در ورزشگاه آزادی و مقابل دیدگان بیش از ۸۰ هزار استقلالی در فاصله ده دقیقه دوبار دروازه مهدی رحمتی را گشود تا السد در نهایت آن بازی را با نتیجه سه بر یک برنده شود. او در بازی برگشت نیز دست بردار نبود و موفق شد یکی از دو گل السد مقابل استقلال را به ثمر برساند تا مقابل سرخابی‌ها ۵ گله شود. مهاجم تنومند الجزایری کماکان دست بردار نبود و در بازی رفت السد و پرسپولیس در لیگ قهرمانان 2019 موفق شد با ضربه سر و البته در موقعیت آفساید دروازه پرسپولیس را در واپسین لحظات باز کند تا تیمش یک بر صفر به برتری برسد.

۳. عمر السوما- الاهلی عربستان (۴ گل)
ستاره سوری که سال‌ها در الاهلی عربستان درخشید و پس از سقوط این تیم از جمع آن‌ها جدا شد نیز سابقه خوبی مقابل استقلال و پرسپولیس دارد. او نیز همانند بغداد بونجاح، در نخستین بازی‌اش مقابل پرسپولیس در مسابقه‌ای که در نهایت با تساوی دو بر دو در لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ به پایان رسید، گلزنی کرد. مهاجم بلند قامت سوری که این روزها در العربی قطر بازی می‌کند، دو سال بعد در سال ۲۰۱۹ نیز بار دیگر مقابل پرسپولیس قرار گرفت و این‌بار موفق شد برابر بیرانوند دبل کند تا گل‌های زده خود به پرسپولیس را به عدد ۳ برساند. 

1900478

سوما یک سال بعد با الاهلی مقابل استقلال قرار گرفت و درخشش مقابل آبی‌ها هم تکرار شد؛ در روزی که الاهلی موفق به پیروزی دو بر یک برابر استقلال مجیدی شد، سوما گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا برابر سرخابی‌های پایتخت ۴ گله شود.

۴. بافی تمبی گومیس- الهلال عربستان (۴ گل)
شیر فرانسوی که شاید بهترین دوران فوتبالی‌اش را در عربستان گذراند، آن هم زمانی که هنوز خبری از رونالدو و بنزما در لیگ روشن نبود. مهاجم ۱۸۶ سانتی متری الهلالی‌ها در نخستین بازی‌اش مقابل ایرانی‌ها موفق به باز کردن دروازه سیدحسین حسینی در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ شد؛ گلی که البته هیچ امتیازی برای سعودی‌ها نداشت، چرا که در پایان آن‌ها مسابقه را با نتیجه دو بر یک باختند. 

1963945

دو سال بعد و در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ که در نهایت با قهرمانی الهلال در قاره کهن به پایان رسید، گومیس مرد اول الهلالی‌ها در حذف کردن سرخابی‌ها توسط تیمش بود. او نخستین‌بار در مرحله یک هشتم نهایی با یک ضربه چیپ دروازه استقلال را باز کرد و سپس در مرحله یک چهارم نهایی نیز برابر پرسپولیس و حامد لک دبل کرد تا چهارمین گل خود برابر سرخابی‌ها را به ثمر برساند.

5. ادمیلسون جونیور- الدحیل قطر (2 گل)
ستاره بلژیکی که کم کم نزدیک به یک دهه می‌شود که در فوتبال قطر می‌درخشد نیز همواره برابر سرخابی‌های فوتبال ایران درخشیده است. هافبک تکنیکی الدحیلی‌ها بارها برابر تیم‌های ایرانی قرار گرفته اما در مقابل استقلال و پرسپولیس تنها دو گل به ثمر رسانده است. اولین گل او در ورزشگاه آزادی و دیدار برگشت دحیل و استقلال در لیگ قهرمانان 2019 به ثمر رسید که باعث حذف آبی‌ها از تورنمنت نیز شد.

1963946

ادمیلسون برای گلزنی به پرسپولیس اما نیاز به چهارمین دیدار داشت تا سرانجام موفق شود در روزی که ماریو مانژوکیچ گل اول الدحیل را به پرسپولیس زده بود، برابر پرسپولیس گلزنی کند تا تیم‌شان درست یک هفته قبل از شیوع بیماری کرونا برابر پرسپولیسی که به تازگی به یحیی گل‌محمدی سپرده شده بود، به برتری دو بر صفر برسد.

6. سالم الدوساری- الهلال عربستان (۲ گل)
مرد سال فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۲ و ستاره تیم ملی عربستان نیز سابقه گلزنی به استقلال و پرسپولیس را دارد. او که در کل دوران بازی‌اش فقط برای الهلال به میدان رفته، نخستین‌بار در دیدار یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ موفق شد دروازه استقلالی‌ها را در همان دیداری که گل اول الهلال توسط گومیس به ثمر رسیده بود باز کند.

1962423

یک ماه بعد و در دیدار یک چهارم نهایی همان سال بود که این بار با یک گل استثنایی دروازه شاگردان گل‌محمدی را گشود تا در کنار گومیس در مرحله یک هشتم و یک چهارم به شکل همزمان دروازه سرخابی‌ها را باز کنند و گام بلندی برای قهرمانی الهلال در آسیا بردارند.

7. عبدالرزاق حمدالله- النصر عربستان، الریان قطر (۲ گل)
مهاجم مراکشی فعلی الاتحاد که روزهای چندان خوشی را در کنار بنزما سپری نمی‌کنند و در بحران به سر می‌برند، با النصر روزهای درخشانی را در لیگ قهرمانان آسیا گذرانده است. البته که گلزنی او به استقلال با پیراهن تیمی به جز النصر و با پیراهن الریان قطر در هفته نخست لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ اتفاق افتاد؛ جایی که بازی در قطر با تساوی دو بر دو به پایان رسید. 

1934373

دو سال بعد و در مهرماه ۱۳۹۹ حمدالله که فوق ستاره تیم النصر به حساب می‌آمد، موفق شد از روی نقطه پنالتی با یک ضربه چیپ دروازه پرسپولیس را باز کند. البته که این گل از سوی قرمزها بی‌جواب نماند و توسط عبدی جبران شد تا در نهایت پرسپولیس در ضربات پنالتی النصر را شکست دهد و راهی فینال آسیا شود.

✍️عرفان فتح الهی

دیدگاه‌ها