کد خبر : 1985474 | 17 آذر 1402 ساعت 16:27 | 33.8K بازدید | 2 دیدگاه

رسمی: انقلاب در والیبال دنیا با این تقویم جدید

از تقویم جدید فدراسیون جهانی والیبال برای سال‌های ٢٠٢۵ تا ٢٠٢٨ رونمایی شد.

رسمی: انقلاب در والیبال دنیا با این تقویم جدید

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون بین‌المللی والیبال (FIVB) از تقویم والیبال در سال‌های 2025-2028 رونمایی کرد. این نسخه که قبل از المپیک اعلام شد، از فلسفه "کمتر بازی کردن برای افزایش آمادگی ورزشکاران و تیم‌ها استفاده می‌کند. در طول 18 ماه گذشته، FIVB به‌طور گسترده از افراد کلیدی زیادی از جمله ورزشکاران، مربیان، فدراسیون‌های ملی و شرکای تجاری برای طراحی این تقویم جدید همکاری کرد.

این تقویم بر اهمیت فصل باشگاهی تاکید می‌کند و در عین حال رویدادهای بین‌المللی مهمی مانند لیگ ملت‌های والیبال (VNL)، مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات قهرمانی قاره را در اولویت قرار می‌دهد. این سیستم جدید با ساده‌سازی مسیرهای صلاحیت برای مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک، از رویدادهای موجود و رتبه‌بندی جهانی استفاده می‌کند.  

هدف اصلی تقویم جدید تمرکز بر سلامت و تندرستی ورزشکاران است. در مقایسه با چرخه قبلی پاریس 2024، برنامه 2025-2028 زمان ریکاوری و آماده‌سازی بازیکنان را افزایش می‌دهد و به 11.5 هفته در سال اختصاص می‌یابد و این زمان را در سال المپیک به 13 هفته  افزایش می‌دهد. دکتر آری گراسا، رئیس FIVB، تقویم جدید را به عنوان بهترین تقویمی که تاکنون منتشر شده ستایش کرد.

او اظهار داشت که بازخوردها از این تقویم بسیار مثبت بوده است. دکتر گراسا شرکت ورزشکاران و تیم‌های برتر را در تمام رویدادهای مهم پیش‌بینی می‌کند و انتظار دارد که مسابقات قهرمانی جهان که هر دو سال یک‌بار برگزار با حضور 32 تیم  برگزار می‌شود، فرصت‌های میزبانی و مشارکت را برای کشورهای بیشتری گسترش دهد.

پیش از این تقویم مسابقات بسیار فشرده برگزار می‌شد و بازیکنان فرصت خیلی کمی برای استراحت داشتند.

1963957
1963958

دیدگاه‌ها