کد خبر : 1985616 | 18 آذر 1402 ساعت 12:14 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

اجبار بازیکنان هاکی روی یخ به استفاده از محافظ گردن؛

اولين واكنش به مرگ تراژیک در یک مسابقه

استفاده از محافظ گردن برای بازیکنان هاکی روی يخ جهان اجباری خواهد شد.

اولين واكنش به مرگ تراژیک در یک مسابقه

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون بین‌المللی هاکی روی یخ (IIHF) استفاده از محافظ گردن را برای بازیکنان این رشته ورزشی در تمامی رده‌های سنی و تمامی سطوح الزامی می‌کند.

پس از مرگ دلخراش آدام جانسون، بازیکن تیم هاکی روی یخ ناتینگهام پنترز، در جریان یک مسابقه در لیگ هاکی روی یخ آمریکا (NHL) به دلیل ضربه تیغ اسکیت بازیکن تیم حریف، حالا فدراسیون بین‌المللی هاکی روی یخ قانون جدیدی را وضع نموده که بر اساس آن استفاده از محافظ گردن برای تمامی بازیکنان اجباری خواهد شد.

حدود یک ماه پیش خبر شوکه‌کننده مرگ آدام جانسون ستاره نوظهور هاکی روی یخ آمریکا، طرفداران این رشته ورزشی را در بهت فرو برد. او در دقیقه ۳۵ بازی به دلیل ضربه مرگبار به گردن با تیغه اسکیت مت پتگریو بازیکن تیم شفیلد استیلرز جان خود را از دست داد.

1964170

پس از رخ دادن این حادثه، جانسون در حالی که خونریزی داشت تلاش نمود تا خود را به سوی نیمکت برساند و بلافاصله تیم پزشکی حاضر در محل مسابقه نیز به یاری او آمدند و این بازیکن را به بیمارستان عمومی شمالی شفیلد منتقل کردند. اما تلاش‌ها برای حفظ جان این ورزشکار ۲۹ ساله کافی موثر نبود و در نهایت پزشکان مرگ وی را اعلام نمودند.

پس از این حادثه پلیس بریتانیا اتهام قتل غیرعمد را برای مت پتگریو در نظر گرفت. اما رخ دادن این حادثه عنوان نقطه عطفی برای ورزش هاکی روی یخ برای حفظ سلامت و ایمنی ورزشکاران بود. پس از وقوع این حادثه فدراسیون بین‌المللی هاکی روی یخ با برگزاری جلسات کارشناسی و مشورت با کمیته پزشکی در نهایت قانون جدید نصب محافظ گردن برای بازیکنان را تصویب کرد.

این فدراسیون در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده است: "شورای IIHF، پیرو توصیه کمیته پزشکی خود، تصمیم گرفت از محافظ گردن مقاوم در برابر پارگی که به طور خاص برای این منظور طراحی شده، در تمام سطوح مسابقات هاکی روی یخ زیر نظر فدراسیون بین‌المللی استفاده شود. این محافظ‌های گردن مقاوم در برابر پارگی در حال حاضر برای تمامی رده‌های سنی اجباری خواهد بود."

البته این اقدام از فصل بعد اجباری اعلام خواهد شد و هنوز به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی نشده است، زیرا به دلیل در دسترس نبودن تمامی محافظ‌ها در حال حاضر تاریخ اجرایی برای این قانون وجود ندارد. با این حال استفاده فوری از این محافظ گردن به تمامی بازیکانان توصیه شده است.

1964171

قانون استفاده از محافظ گردن برای رقابت‌های آماتور، بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی مردان و زنان اعمال خواهد شد. البته پس از رخ دادن حادثه تراژیک برای جانسون، بسیاری از بازیکنان به طور داوطلبانه شروع به استفاده از محافظ گردن کردند.

فدراسیون بین‌المللی هاکی روی یخ در حال حاضر ارتباط نزدیکی با تولیدکنندگان محافظ گردن دارد تا اطمینان حاصل کند آنها می‌توانند تقاضای بالای فعلی را برآورده کنند.

دیدگاه‌ها