کد خبر : 1985623 | 18 آذر 1402 ساعت 12:32 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

روزبهانی:

مربیان را فراری ندهند 4 ساله بوکس نتیجه می‌گیرد

قهرمان سابق بوکس آسیا گفت: حضور مربیان کوبایی در ایران تصمیم خوبی بود، اما باید به آنها 4 سال فرصت بدهیم و دوستان مثل آس‌بال، مربی کوبایی، این مربیان را فراری ندهند.

مربیان را فراری ندهند 4 ساله بوکس نتیجه می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه" احسان روزبهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که رینالدو فونتس مربی کوبایی در حال حاضر هدایت تیم ملی بوکس را بر عهده گرفته و در حال حاضر ملی‌پوشان در لرستان زیر نظر وی تمرین می‌کنند، نظر شما در مورد حضور این مربی خارجی در ایران چیست،‌ گفت: من هنوز مربی کوبایی را ندیده‌ام اما همه مربیان کوبایی بالاخره کوبایی هستند و کاربلد. همه بوکس دنیا این مربیان را می‌شناسند. رینالدو از طرف آس‌بال، مربی کوبایی، به ایران معرفی شده است. او مدرس فدراسیون جهانی و یکی از بهترین مربیان بوکس دنیاست. امیدوارم با حضور مربیان کوبایی در بوکس ایران اتفاقات خوبی رقم بخورد. در حال حاضر اردوی تیم ملی در استان لرستان است و این مربی کوبایی تمرینات خود را با تیم ملی ایران آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: روح‌الله حسینی رئیس فدراسیون بوکس تصمیمات خوبی گرفته و امیدوارم بوکس ایران با مربی خارجی موفق شود. خیلی خوب است که او به وعده‌هایی که داده بود حالا دارد عمل می‌کند. امیدوارم کسی کاری به کار مربیان کوبایی نداشته باشد. هنوز یادمان نرفته زمانی که آ‌س‌بال به ایران آمد برخی‌ها او را خیلی اذیت کردند و وقتی عرصه برای آس‌بال تنگ شد این مربی کوبایی تصمیم گرفت ایران را ترک کند.دوستان باید اجازه بدهند این مربی کوبایی و سایر مربیان که قرار است به ایران بیایند کار خود را انجام دهند.

کاپیتان سابق تیم ملی بوکس در واکنش به این سوال که آیا برگزاری استاژ مربی‌گری برای مربیان کل کشور زیر نظر مربیان کوبایی به نفع بوکس ایران است یا خیر، گفت: مسئولان فدراسیون تا اینجای کار تلاش کرده‌اند و با مربیان کوبایی به توافق رسیده‌اند ظاهراً رینالدو فونتس در حال حاضر فعالیت خود را در ایران آغاز کرده و فونتانا یکی دیگر از مربیان کوبایی است به زودی همراه با دستیار خود به تهران سفر خواهد کرد حالا که ما مربیان خارجی را در کنار بوکس کشورمان داریم می‌توانیم با برگزاری استاژ مربی‌گری برای مربیان داخلی سطح فنی مربیان کشورمان را بالا ببریم. با برگزاری کلاس‌های آموزشی با مدرسی مربیان کوبایی می‌تواند سطح فنی بوکس کشورمان بالا برود.

وی در ادامه افزود: فدراسیون بوکس باید برنامه‌ریزی دقیقی کند تا قهرمانانی که در گذشته کنار تیم ملی حضور داشتند و حالا دوران قهرمانی آنها به پایان رسیده در کنار مربیان کوبایی کسب تجربه کنند. حتی سایر مربیان که در گذشته هدایت تیم‌های ملی را بر عهده داشتند و حالا نیز هدایت تیم‌های ملی را بر عهده دارند آنها نیز می‌توانند از تجربیات مربیان کوبایی بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما مربیان کوبایی در چه مدتی می‌توانند به بوکس ایران کمک کنند، گفت: اینکه آنها 6 ماه در ایران باشند و فعالیت کنند و برخی‌ها مثل گذشته آنها را اذیت کنند و در نهایت این مربیان تصمیم بگیرند از ایران بروند هیچ مشکلی حل نمی‌شود. باید مربیان کوبایی 4 سال در ایران باشند المپیک پاریس که نزدیک 8 ماه دیگر آغاز می‌شود اما برای المپیک بعدی ما باید با همین مربیان کوبایی همکاری کنیم. باید به این مربیان فرصت بلندمدت بدهیم. در کوتاه‌مدت ما می‌توانیم با این مربیان در چند تورنمنت حضور پیدا کنیم اگر تغییرات را در تیم ملی حفظ کردیم که این مربیان می‌توانند کمک‌حال بوکس ایران باشند در غیر این صورت می‌توانیم با مربیان دیگری وارد مذاکره شویم، اما در هر صورت یک بازه زمانی 4 ساله باید در اختیار این مربیان کوبایی بگذاریم. با کوتاه‌مدت کاری پیش نمی‌رود.

روزبهانی در پاسخ به این سؤال که چرا مدتی است از بوکس ایران فاصله گرفته‌اید آیا تمایل ندارید به عنوان مربی در کنار بوکس ایران حضور داشته باشید،‌ گفت: من دوست دارم به بوکس کشورمان کمک کنم اگر در تیم ملی بودم دوست داشتم به بوکس ایران کمک کنم اما خب دوستان دیگری نیز هستند که می‌توانند این کار را انجام بدهند و متأسفانه راه به ما نمی‌دهند. البته ظاهرا برخی‌ها فراموش کردند زمانی که کنار روح‌الله حسینی پیش از انتخابات بودند مدام بام ا در تماس بودند، اما وقتی که حسینی رئیس فدراسیون شد آنها که کنار او هستند تغییر کردند و دوستان خود را فراموش کردند. روح‌الله حسینی همیشه به من محبت دارد اما ظاهرا برخی‌ها که کنار او حضور دارند در آن مقطع به من نیاز داشتند اما در هر صورت من همیشه برای کمک کردن به بوکس کشورم آماده‌ام.

دیدگاه‌ها