کد خبر : 1985754 | 18 آذر 1402 ساعت 19:27 | 187.1K بازدید | 142 دیدگاه

بازگشت به دوران خلق موقعیت:

بهترین خبر برای پرسپولیس پیش از بازی بزرگ!

بحران موقتا از اردوی پرسپولیس دور شد و نمایش این تیم مقابل هوادار نکات امیدوارکننده‌ای هم داشت.

بهترین خبر برای پرسپولیس پیش از بازی بزرگ!

به گزارش "ورزش سه"، برتری با یک گل مقابل هوادار آنهم بعد از شش بازی فاصله از پیروزی نتیجه فوق العاده‌ای نیست. اما پرسپولیس در بازی امروز بیشتر از تمام مسابقات فصل خود موقعیت گلزنی ساخت و مشکل بزرگی که به خصوص در دو ماه اخیر گریبان این تیم را گرفته بود، موقتا از سبک بازی پرسپولیس دور شد. اما چند بازیکن ترکیب ثابت این تیم هنوز موفق به بازگشت به روزهای اوج نشده‌اند و این مهم‌ترین دغدغه یحیی تا پیش از دربی حساس مقابل استقلال خواهد بود. علیرغم ضعف در بخش نیروی انسانی، پرسپولیس با همین ابزار هم می‌تواند عملکرد بهتری در ادامه فصل ارائه دهد.

یک- ضعف مشهودی در تمام مسابقات پرسپولیس در دو ماه اخیر وجود داشته و البته نقش قابل توجهی در افت فنی و نتایج این تیم اسفا کرده است. تیم یحیی گل محمدی در نیمه اول تمام بازی‌های اخیر خود به خوبی پرس کرده و با انرژی بالایی در حملات شرکت می‌کند، اما در نیمه دوم به نظر بازیکنان این تیم خسته و بی روحیه بازی می‌کنند و به هیچ عنوان اثری از فشار شدید نیمه اول در بازی این تیم دیده نمی‌شود. ممکن است این مربوط به بدنسازی ابتدای فصل باشد یا خستگی بازیکنان. یحیی نیز باید بپذیرد دو مقطع قهر کردن و نصفه و نیمه برگزار شدن تمرینات نیز نقش مهمی در رقم خوردن این شرایط ایفا کرده است.

1964406

دو- مدافعان کناری پرسپولیس در چند هفته اخیر فاصله قابل توجهی با روزهای اوج داشته و در ارائه این عملکرد پرفراز و نشیب نقش آفرینی کرده‌اند. برای یحیی گل محمدی که اغلب برنامه‌های هجومی خود را روی ارسال از جناحین و خلق مثلث در دو سمت زمین قرار می‌دهد، این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. در روزهای درخشان رامین رضاییان در ترکیب سپاهان، این نقیصه در ترکیب پرسپولیس بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

1964402

سه- حالا اینکه رامین در سپاهان به اوج برگشته یا آریا یوسفی و حسین نژاد اینقدر در ترکیب این تیم خوب ظاهر می‌شود، به عملکرد سرمربی مربوط خواهد بود. یک سرمربی بزرگ نه تنها ملزم به ارائه تاکتیک مناسب است، بلکه به صورت انفرادی نیز باید شرایط جسمی و روحی هر بازیکنی را مورد بررسی قرار داده و باعث بازگشت او به اوج شود. مسئله‌ای که در مورد مثلا رامین رضاییان مشهود است و یحیی گل محمدی نیز وظیفه دارد باعث پیشرفت و تکرار درخشش بازیکنانی مانند مهدی ترابی، سروش، دانیال یا سعید صادقی بشود: بازیکنانی که اصلا قادر به ارائه نمایش موفق سه ماه ابتدای سال جدید نیستند.

1964403

چهار- نبیل باهویی باز هم در بازی امروز موفق به گلزنی نشد و در مجموع بعید است آینده روشنی در ترکیب پرسپولیس در انتظار او باشد. قرمزپوشان در سال‌های اخیر تعداد زیادی مهاجم خارجی نه چندان خوب جذب و خیلی سریع نیز با آنها قطع همکاری کردند و به نظر سرنوشت نبیل نیز چندان متفاوت نیست. البته این بازیکن حداقل چند بار خود را در موقعیت گلزنی قرار داد و در لحظاتی بدشانس هم بود. اما در این موقعیت، این سوال جدی مطرح می‌شود که چرا یحیی در دیدار با الدحیل به این بازیکن حتی برای دقایقی میدان نداد و به نظر حداقل حضور نبیل در میدان می‌توانست شانس‌های گلزنی پرسپولیس را بالا ببرد.

1964405

پنج- وجه روشن و شیرین بازی با هوادار برای طرفداران پرسپولیس، خلق بیشتر موقعیت گلزنی روی دروازه حریف نسبت به میانگین ضعیف چند بازی اخیر این تیم بود. پرسپولیس نه خوش شانس بود و نه روحیه بالایی داشت، وگرنه می‌توانست با چهار یا پنج گل هوادار را مغلوب کند. این که یک تیم در این سطح حتی قادر به حفظ تنها مهاجم خود نیست نیز مسئله‌ای عجیب است و اگر عیسی آل کثیر حداقل در رختکن پرسپولیس باقی مانده بود، شاید شرایط در چند هفته اخیر برای این تیم متفاوت رقم می‌خورد و در این مورد خاص، یحیی حق دارد در جایگاه شخص معترض قرار بگیرد.

1964401

شش- دربی این هفته می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت فصل و حتی آینده نیمکت این باشگاه داشته باشد. بحران شش بازی بدون پیروزی به پایان رسید و قرمزپوشان موقعیت‌های گلزنی زیادی روی دروازه هوادار خلق کردند. اما این پرسپولیس هنوز از ضعف‌های مشهودی رنج می‌برد که بخشی از آنها مانند کمبود بازیکن از اختیار کادر فنی خارج است و البته برخی موارد مانند افت کیفی چند بازیکن مهم، مستقیما به سرمربی تیم مربوط می‌شود. سابقه درخشان یحیی گل محمدی در دربی می‌تواند برگ برنده پرسپولیس باشد و شاید دوباره بخش قابل توجهی از این جمعیت معترض، جمعه صبح به تمجید از عملکرد یحیی روی نیمکت پرسپولیس بپردازند.
آریا فاطمی‌مقدم

1964400

دیدگاه‌ها