کد خبر : 1985914 | 19 آذر 1402 ساعت 11:33 | 163.7K بازدید | 202 دیدگاه

هجومی با گلزنان پرشمار؛

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

همه مدعیان و موثرترین‌های این هفته لیگ برتر با نظر کارشناسان انتخاب شدند.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر با برد تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، آلومینیوم اراک، شمس‌آذر و نساجی مازندران به پایان رسید که در بین نفرات آن‌ها برخی بازیکنان شاخص و قابل توجه کار کردند و توانستند با گلزنی، بردشان را رقم بزنند و تاثیرگذار ظاهر شوند.

سپاهان دو بازیکن شاخص برای کسب پُر گل‌ترین برد هفته مقابل مس رفسنجان داشت، پرسپولیس با گلزنی ستاره ملی‌پوش خود از بحران خارج شد، تراکتور هم با نمایش موثر دو مهره درخشان خود توانست از سد گل‌گهر سیرجان عبور کند و استقلال هم با عملکرد گلرش نگذاشت فولاد خوزستان مزد حملات خود را بگیرد تا 6 بازیکن از 11 نفر تیم منتخب را آنها تشکیل بدهند.

شاگردان سید مجتبی حسینی با نمایش عالی در آبادان با وجود مردود شدن یک ضربه پنالتی، توانستند دو گل در حضور تماشاگران صنعت نفت بزنند و با این نمایش دو بازیکن در تیم منتخب هفته داشته باشند و شمس‌آذر قزوین نیز با عبور از سد ملوان انزلی همین تعداد را به خود اختصاص داده که یک مدافع هم در نهایت از نساجی مازندران انتخاب شده است.


دروازه‌بان مهارتوپ

سید حسین حسینی (استقلال)
در روزی که استقلال یک امتیاز از میدان سخت اهواز مقابل شاگردان مارتینز به دست آورد، سیدحسین حسینی نقش مهمی در بسته ماندن دروازه تیمش داشت. کاپیتان استقلال با سخت‌کوشی توانست روی حرکات تکنیکی و تاکتیکی فولادی‌ها موثر واقع شود. او علاوه بر اینکه روی شوت‌های از راه دور موفق ظاهر شد، در نیمه اول بازی یک سیو خوب داشت و دروازه آبی‌ها را نجات داد. فولادی‌ها در بازی امروز بسیار سرسخت ظاهر شدند و اگرچه چند بار دروازه‌شان تهدید شد، اما روی نفوذهای ساسان انصاری و محمد علی‌نژاد و ارسال‌های آنها برنامه داشتند که در این بخش هم حسینی اجازه خودنمایی به حریف را نداد.

1964743

مدافعان دفاع

رامین رضاییان (سپاهان)
مثل همه مسابقات این فصل فوق‌العاده کار کرد و در شرایطی که تیمش نیمه اول را با تساوی بدون گل پشت سر گذاشته بود، با یک ضربه ایستگاهی استثنایی به کنج دروازه مس رفسنجان، مسیر بردِ چهار گل سپاهان را هموار کرد. رامین رضاییان بعد از عملکرد عالی در لیگ قهرمانان آسیا، در شروع دوباره بازی‌های تیمش در لیگ برتر در خط دفاعی نمایشی داشت که مثل رفسنجان نتواند از سمت او کاری را پیش ببرد و با ارسال‌های خود هم خطرناک ظاهر شد تا در کنار یک گل تماشایی دوباره جلب توجه کند.

1964744

شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)
مدافع مرکزی تیم تراکتور عملکرد درخشانی در بازی با گل‌گهر داشت و به کلین‌شیت تیمش در سیرجان کمک زیادی رساند. شجاع مثل همیشه در آسمان موفق عمل کرد و روی زمین هم چهره موفق ترکیب تراکتور بود. شجاع همچنین روی زمین هم چند بار توپ را از مهاجمان گل‌گهر گرفت تا با این نمایش خوب به تیم هفته برسد. مدافع ملی‌پوش تراکتور در این بازی با پاس‌های قطری و بلند چندین بار بازیکنان تراکتور را هم در موقعیت خوبی قرار داد و در مجموع به ساخت بازی تراکتور، آنطور که خمس نیاز دارد، یاری رساند.

1964142

امیرمحمد هوشمند (نساجی)
نساجی مدت‌ها منتظر پیروزی در لیگ برتر بود و دیروز نمی‌خواست مقابل استقلال خوزستان شکست بخورد و قعرنشین جدول شود که برتری این تیم را یک مدافع بلند قامت رقم زد. امیرمحمد هوشمند که در دیدارهای گذشته لیگ نمایش خوبی داشت و در دیدار اخیرشان مقابل الهلال عربستان هم روی تک گل تیمش موثر بود، برابر استقلال خوزستان با عملکردش در خط دفاعی اجازه نداد تیم حریف کاری از پیش ببرد و نخستین کلین‌شیت فصل نساجی با نمایش او رقم خورد، اما گلزنی در ورزشگاه شهید وطنی کاری کرد تا عملکردش بیشتر به چشم بیاید و به این جمع برسد.

1964747

هافبک‌ها هافبک

صادق آلبوصبیح (شمس‌آذر)
یکی از نقاط قوت ملوان انزلی در این فصل خط میانی این تیم بوده، اما نمایش این بازیکن در شمس‌آذر قزوین هافبک‌های مهدی از کار انداخت و نگذاشت قوی سپید در زمین خود با پاس‌های در عمق توسط بازیکنان میانی صاحب موقعیت شود و گلزنی کند. صادق آلبوصبیح با دوندگی زیاد و برتری در نبردهای هوایی و زمینی کاری کرد تا تیمش مالکیت را در اختیار داشته باشد و در انتقال توپ از خط دفاعی به خط حمله هم نقش اساسی را ایفا کرد تا در روزی که یک برد مهم در انزلی به دست بیاورند، جزء بهترین‌ها باشد.

1964748

گوستاوو واگنین (تراکتور)
بهترین بازیکن این روزهای تراکتور محسوب می‌شود. او که در بازی قبلی تیم تراکتور یک پاس گل داد و روی یک گل هم نقش آفرینی کرد، اما در بازی با گل‌گهر موفق شد تک گل سه امتیازی تیمش را بزند تا بهترین گلزن این فصل سرخ‌پوشان تبریزی باشد. گوستاوو در صحنه گل جای‌گیری بسیار خوبی داشت تا دروازه محمدرضا اخباری را روی ریباند باز کند و به این شکل تیمش را به پیروزی در زمین گل‌گهر برساند و منجر به شکست سیرجانی‌ها شود. نکته جالب اینکه گوستاوو در این بازی علاوه بر میانه میدان، به عنوان وینگر راست بازی کرد و در این پست جدید هم عملکرد درخشانی را از خود نشان داد تا به ترکیب تیم هفته برسد.

1963939

وینگرها وینگر

علی‌اصغر اعرابی (شمس‌آذر)
شمس آذر در ۵ مسابقه پیاپی فراتر از انتظار کار کرد و دو پیروزی و سه تساوی پیاپی داشت که مقابل ملوان می‌خواست همین روند را دنبال کند و البته دوباره به یک برد برسد که نقش اساسی را برای رقم زدن این اتفاق علی اصغر اعرابی ایفا کرد. اعرابی که ابتدایی فصل یک رفت و برگشت به این تیم داشت، بهترین عملکرد را مقابل ملوان ارائه داد که توانست در نیمه دوم دو بار از ریباند شوت‌های عیسی مرادی و رحمان جعفری استفاده کند و با فرصت طلبی در محوطه جریمه دو گل به ثمر رساند. او بارها با فرارهای سریع خود هم از کنار زمین خطرناک ظاهر شد و به برد تیمش کمک زیادی کرد.

1964749

مهدی ترابی (پرسپولیس)
پرسپولیس برای خروج از بحران و پایان دادن ۵ مسابقه ناکامی در کسب پیروزی نیاز به برد مقابل هوادار در ورزشگاه آزادی داشت تا از کورس قهرمانی هم عقب نیفتد، اما در روزی که بازیکنان پرسپولیس شاید نتوانستند آن عملکرد ۱۰۰ درصدی خود را به نمایش بگذارند و محتاطانه کار می‌کردند، مهدی ترابی بیشتر از همه به چشم آمد و توانست ۳ امتیاز را به حساب سرخ‌پوشان واریز کند. ترابی که بارها با فرارهای خود از کنار زمین و بین مدافعان هوادار خطرساز ظاهر شده بود، با اصرار روی این حرکت توانست تک گل تیمش را به ثمر رساند و به جمع بهترین‌ها برسد.

1964546

مهاجمان مهاجم

محمدامین کاظمیان (آلومینیوم)
برای دومین بازی پیاپی مجتبی حسینی او را در ترکیب آلومینیوم قرار داد تا بتواند خودی نشان بدهد که این بازیکن پس از نمایش موثر در دیدار هفته قبل مقابل پیکان، این‌بار در آبادان درخشان کار کرد و توانست روی برتری تیمش نقش داشته باشد. محمدامین کاظمیان که سال گذشته یکی از بهترین بازیکنان مس کرمان بود، در دومین حضور ثابت خود در ترکیب آلومینیوم توانست سریع‌ترین گل فصل را در ثانیه ۵۸ با فرار از بین مدافعان حریف و بهترین استفاده از پاس در عمق تماشایی محمدمهدی لطفی داشته باشد و با شوت زمینی گلزنی کند. کاظمیان که در جریان بازی با دوندگی خود و ارسال‌ها و شوت‌زنی خط دفاعی حریف را به دردسر انداخته بود، در آغاز نیمه دوم هم با همین کار و پاس در عرض خلق موقعیت کرد تا رضا جبیره پاس او را تبدیل به گل کند و سه امتیاز مهم برای اراکی‌ها رقم بخورد.

1964752

شهریار مغانلو (سپاهان)
اعلام ترکیب سپاهان مقابل مس رفسنجان ۳ سورپرایز در خط حمله داشت که یکی از آنها غیبت شهریار مغانلو بود؛ بازیکنی که پس از دیدار مقابل الاتحاد، نیمکت‌نشینی را تجربه می‌کرد و البته در غیاب او مقابل مس رفسنجان نیز نیمه اول بدون گل سپری شد، اما ورودش به زمین از دقیقه ۶۷ که نتیجه ۲ بر صفر بود، برد طلایی پوشان را خیلی زود قطعی کرد. شهریار مغانلو که قصد داشت دوباره خودنمایی کند و به ترکیب برگردد، در مدت زمان کم پس از ورود به زمین دوبار دروازه حریف‌شان را باز کرد و البته این شانس را هم داشت در دقایق پایانی هت‌تریک کند که تعلل او این فرصت را گرفت ولی با این وجود یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت تا به تیم هفته هم برسد.

1964753

رضا جبیره (آلومینیوم)
انگیزه بالای او در اولین حضور ثابت در ترکیب آلومینیوم مقابل صنعت نفت و تیمی که ۵ سال تجربه بازی در آن را داشت، کاملا به چشم می‌آمد و توانست نقش اساسی را برای برد تیمش ایفا کند. رضا جبیره که همواره در این فصل به عنوان بازیکن جانشین به زمین می‌رفت، این‌بار با نظر مجتبی حسینی در جمع ۱۱ نفر اصلی قرار گرفت که توانست دو بار منجر به کارت زرد و در نهایت اخراج محمدرضا خانزاده شود و در نیمه دوم هم با جای‌گیری مناسب خود، پاس محمدامین کاظمیان را تبدیل به گل کند. جبیره علاوه بر گرفتن یک اخراجی و گلزنی، با تلاش زیاد در خط حمله و فرارهای سریعش و موفقیت در نبردهای هوایی، کم نقص کار کرد تا در جمع برترین‌ها باشد. ضمن اینکه محمدمهدی لطفی نیز در آلومینیوم فوق‌العاده ظاهر شد و روی هر دو گل نقش مهمی داشت.

1964756

دیدگاه‌ها