کد خبر : 1985947 | 19 آذر 1402 ساعت 13:28 | 36.1K بازدید | 23 دیدگاه

حتی به قیمت پایان زندگی؟

پیاده تا عربستان به‌خاطر 500 میلیون یورو!

کارلو آنچلوتی شوخی یا جدی در واکنش به پیشنهادی 500 میلیون یورویی از عربستان گفت که پیاده به آنجا خواهد رفت. پاسخی که هیچکس را متعجب نکرد.

پیاده تا عربستان به‌خاطر 500 میلیون یورو!

به گزارش "ورزش سه"، پس از امضای قرارداد 520 میلیون یورویی جان رام (ستاره گلف اسپانیایی) با LIV (لیگ گلف LIV در واقع با حمایت عربستان سعودی شکل گرفته و در این ورزش به رقیبی جدی برای تور جهانی گلف PGA تبدیل شده است) از کارلو آنچلوتی پرسیده شد که آیا او با 500 میلیون یورو به عربستان خواهد رفت یا خیر. کارلتو شوخی یا جدی فریاد زد: «پیاده، پیاده». 

1964816

سری به گوگل مپ بزنیم. از تحریریه مارکا تا ورزشگاه النصر کمی بیش از 6600 کیلومتر فاصله وجود دارد.

آیا با 500 میلیون یورو پیاده به عربستان می‌روید؟ حتی لازم نیست در آنجا کار کنید. اگر به ورزشگاه النصر برسید، 500 میلیون یورو منتظر شماست و آنها مال شما هستند.

رایج‌ترین پاسخ «بله، بله، بله، بله» است. از هر کسی این سوال را بپرسید پاسخ کارلتو را خواهد داد اما بیایید بررسی کنیم که اصلا این شدنی است؟ اینجاست که برخی شروع به تردید می‌کنند. 

اگر شما حدود 25 کیلومتر در روز پیاده بروید، 264 روز طول می‌کشد تا به عربستان برسید و نباید استراحت هم داشته باشید. این در واقع وقت تلف کردن خواهد بود.

1961587

در روز چهارم پس از خروج از خانه، پاهایتان که می‌گفتند خوب هستیم، علامت ایست را نشان خواهند داد و یک افت فیزیکی وحشتناک را تجربه خواهید کرد. برای رسیدن به عربستان باید از مرزها و مناطقی خطرناک هم عبور کنید. 500 میلیون یورو زندگی شما را برای همیشه تغییر خواهد داد اما به چه قیمتی؟ مثلا یک ضربه قمه در حومه بالکان که نباید از آن می‌گذشتید، به زندگیتان خاتمه خواهد داد.

از ورزشکاران فوق نخبه، من همیشه این سوال را می‌پرسم که زندگی شما با تغییر درآمد 20 میلیون یورو در سال به درآمد 50 یا 100 چقدر تغییر خواهد کرد؟ پخش طلا روی طلا و چنین قراردادی چقدر زندگی شما را عوض می‌کند؟

1950226

و خود من چی؟ 500 میلیون یورو چقدر زندگی من را تغییر می دهد؟ چون من هم نمی‌خواهم زندگی‌ام آنقدرها تغییر کند، هرچند که احتمالاً ادم عجیب و غریبی هستم. مثلا یک روز از بانک به من زنگ زدند و به من پیشنهاد سرمایه‌گذاری دادند ولی به آنها گفتم که کار می‌کنم، حقوق خوبی دارم و پول بیشتری نمی‌خواهم.

اما در نهایت فکر می‌کنم این پاسخ نهایی باشد. اگر برای کسب 500 میلیون یورو پیاده به عربستان بروید، طبعا زندگیتان تغییری نخواهد کرد چون شاید هرگز به آنجا نرسید.

 اما بهتر است بپرسیم، آیا زندگی‌ای را که اکنون دارید را با زندگی‌ای که در آن 500 میلیون یورو داشتید، تغییر می دادید؟ پاسخ روشن است.

روبن خیمنز: مارکا

دیدگاه‌ها