کد خبر : 1986100 | 19 آذر 1402 ساعت 23:47 | 19.3K بازدید | 28 دیدگاه

به من گفتند تاج پشت برنامه‌هایت نمی‌ایستد

مجید جلالی به دنبال اجرای برنامه آرسن ونگر در ایران!

مجید جلالی می‌گوید در ایران 4 میلیون نفر عضو مدارس فوتبال می‌شوند اما 4 نفر از آنها فوتبالیست حرفه‌ای نمی‌شوند.

مجید جلالی به دنبال اجرای برنامه آرسن ونگر در ایران!

به گزارش "ورزش سه"، مجید جلالی مربی و کارشناس شناخته شده فوتبال ایران امروز از سوی فدراسیون به عنوان مدیر توسعه و پیشرفت فدراسیون انتخاب و معرفی شد.

او بعد از پست جدیدی که در فوتبال ایران گرفت، صحبت‌های جالبی درباره برنامه‌هایش بر زبان آورد. جلالی گفت: اولین بار است در فوتبال پست سازمانی می‌گیرم. حتی ۳۰ سال که در آموزش و پرورش کار کردم نیز در وسط حیاط بودم. وقتی به برنامه‌های مختلف AFC می‌رفتم همیشه غبطه می‌خوردم چرا با وجود پتانسیل بی‌نظیر فوتبال کشورمان، به جایگاهی که باید نرسیده‌ایم.

او ادامه داد: در ۱۰ و ۱۲ سال گذشته با هزینه خود به کشورهای مختلف رفتم تا ببینم چه می‌کنند. به لاماسیای اسپانیا، ۳ آکادمی معتبر برزیل و کلرفونتن فرانسه رفتم. در این یک تا ۲ سال که مربیگری نمی‌کردم نیز سعی کردم به استان‌های مختلف کشور بروم و دورافتاده‌ترین نقاط ایران مثل خواف که در نقطه صفر مرزی قرار دارد یا ماکو را دیدم تا ببینم چه خبر است‌.

مدیر جدید توسعه و پیشرفت فدراسیون همچنین گفت: پس از آن شروع به نوشتن کردم زیرا اعتقاد دارم اصلی‌ترین چیزی که به آن نیاز داریم رسیدگی به فوتبال پایه است. نزدیک ۴ میلیون نفر در طول سال در مدارس فوتبال بازی می‌کنند اما خروجی‌شان شاید ۴ نفر هم نباشد.

1965060

جلالی اضافه کرد: به همین دلیل شروع به نوشتن ۱۲ کتاب در ۱۲ رده سنی مختلف کردم و نکات مختلف را در آنها گرد آوردم. باید نظام هماهنگ در کشور جا بیفتد. وقتی فدراسیون این پیشنهاد را به من داد و علی تارقلی‌زاده به من گفت بیا این پیشنهاد را پذیرفتم. وقتی نزد مهدی تاج رفتم گفتم ۳ آدم شناخته شده فوتبال به من گفتند این پست را نپذیر زیرا فدراسیون پشت برنامه‌هایت نمی‌ایستد.

مجید جلالی در پایان گفت: در آن جلسه نبی، ممبینی و تارقلی‌زاده حضور داشتند و رئیس فدراسیون گفت تاکنون بیشتر در حوزه‌های اداری و اجرایی کار کرده‌ایم و اکنون می‌خواهیم در حوزه فنی پیشرفت کنیم. اطمینان می‌دهم می‌خواهیم وارد عمل شویم و با تمام توان برنامه خود را عملیاتی کنیم‌. ابتدا باید گستردگی ایجاد کنیم و از درون آن به نخبه‌ها برسیم. آرسن ونگر می‌گوید وقتی برنامه پیشرفت را تدوین می‌کنید باید نگاه‌تان به آینده باشد و به نتایج زودگذر نگاه نکنید.

دیدگاه‌ها