کد خبر : 1986222 | 20 آذر 1402 ساعت 14:45 | 16.3K بازدید | 11 دیدگاه

از پی‌اس‌جی تا یونایتد: جنگ بزرگ برای صعود!

آخرین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته برگزار خواهد تا تکلیف تمام تیم‌های صعودکننده مشخص شود.

از پی‌اس‌جی تا یونایتد: جنگ بزرگ برای صعود!

به گزارش "ورزش سه"، تا به حال 12 تیم حضورشان در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا قطعی کرده‌اند که شامل بایرن مونیخ، آرسنال، پی اس وی آیندهوون، رئال مادرید، رئال سوسیداد، اینترمیلان، اتلتیکو مادرید، لاتزیو، بروسیا دورتموند، منچسترسیتی، لاپیزیش و بارسلونا هستند. 

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان قرار است دوشنبه هفته آینده برگزار شود و دیدارهای این مرحله هم در فاصله ماه‌های فوریه تا مارس سال آینده میلادی برگزار خواهد شد. 

اما هنوز چهار سهمیه برای حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان باقی مانده و جنگ بزرگی بر سر راه یافتن به این مرحله در این هفته رخ خواهد داد. 

منچستریونایتد سه‌شنبه شب در حالی به مصاف بایرن مونیخ خواهد رفت که باید با کپنهاگن و گالاتاسرای بر سر جایگاه دوم این گروه رقابت کند. آنها در اولدترافورد میزبان حریف قدرتمندشان هستند و کپنهاگن هم در ورزشگاه خانگی‌اش به مصاف گالاتاسرای خواهد رفت. 

1965255

کپنهاگن در حال حاضر با پنج امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد، گالاتاسرای هم امتیاز با این تیم سوم است و یونایتد با یک امتیاز کمتر در رده چهارم ایستاده است. شیاطین سرخ باید برابر بایرن به پیروزی برسند و امید به مساوی شدن بازی دیگر داشته باشند تا بتوانند به مرحله بعدی صعود کنند. اگر هر یک از دو تیم دانمارکی یا ترکیه‌‎ای به برتری برسد، آنها با هر نتیجه‌ای از صعود به مرحله بعدی بازخواهند ماند. 

دیگر تیمی که باید برای کسب این سهمیه رقابت کند، ناپولی است که با هفت امتیاز پس از رئال مادرید در جایگاه دوم قرار دارد و براگا هم با چهار امتیاز سوم است. مساوی یا پیروزی این تیم در این بازی به معنای صعود است و تنها شکست با اختلاف گل زیاد باعث حذف این تیم خواهد شد.

پاری‌سن‌ژرمن، نیوکسل و میلان همگی در گروه مرگ شانس صعود دارند و این موضوع باعث شده که دیدارهای این گروه بسیار جذاب و حساس دنبال شود. 

1965257

پی اس جی در حال حاضر با هفت امتیاز دوم است و اگر در خانه دورتموند با هر نتیجه‌ای به پیروزی برسد، نه تنها به مرحله بعد صعود خواهد کرد، بلکه صدرنشین این گروه هم خواهد شد. اما میلان و نیوکسل هر دو پنج امتیازی هستند و هر تیمی که در نبرد آنها به پیروزی برسد باید منتظر شکست پی اس جی به دورتموند باشد.

در صورتی‌که بازی پی اس جی و دورتموند مساوی شود و نیوکسل برابر میلان به پیروزی برسد، هر سه تیم هشت امتیازی خواهند بود و این نیوکسل است که به دلیل پیروزی در بازی رو در رو صعود خواهد کرد.

اما در صورتی‌که میلان برنده شود و دیدار دیگر با نتیجه مساوی به پایان برسد، این پی اس جی است که به دلیل پیروزی برابر شاگردان استفانو پیولی در بازی رو در رو راهی مرحله بعدی خواهد شد.

در آخرین دیدار هم پورتو باید به مصاف شاختار برود تا تکلیف تیم دوم صعود کننده پس از بارسلونا را مشخص کند. بارسلونا با 12 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پورتو و شاختار هر کدام 9 امتیاز به دست آورده‌اند. 

1960583

یاران مهدی طارمی شانس بیشتری برای صعود دارند چون در بازی رفت با نتیجه 1-3 برابر حریف به پیروزی رسیده بودند و این یعنی یک تساوی هم برای صعود آنها به مرحله بعدی کافی است اما شاختار حتی در صورتی‌که با اختلاف یک گل پیروز شود هم می‌تواند به مرحله بعدی راه پیدا کند. 

دیدگاه‌ها