کد خبر : 1986262 | 21 آذر 1402 ساعت 04:00 | 22.1K بازدید | 17 دیدگاه

پنج بازیکن برانکو را وارد جنجال کردند

لیست برانکو ایوانکوویچ برای اردوی تیم ملی عمان پیش از جام ملت‌های آسیا، جنجال گسترده‌ای را در میان کارشناسان فوتبال این کشور به راه انداخت.

پنج بازیکن برانکو را وارد جنجال کردند

به گزارش "ورزش سه"، این جنجال پیرامون 5 بازیکن به نام‌های عبدالعزیز المقبالی، ولید المسلمی، عمر الفزاری، جمعه الحبسی و حاتم الرشدی شکل گرفت و تحلیل‌گران معتقد بودند که شایسته حضور در لیست جام ملت‌های آسیا هستند، به خصوص المقبالی که به زعم رسانه‌های عمانی در مسابقات این فصل از سطح فنی برجسته‌ای برخوردار بود.

بدر الغیثی، تحلیل‌گر عمانی، از اصرار برانکو بر نادیده گرفتن المقبالی ابراز تعجب کرد و گفت: این بازیکن تجربه بین‌المللی بسیار خوبی دارد و از شرایط فنی عالی برخوردار است. قرار نگرفتن او در این لیست کاملا غیر منطقی است.

الغیثی همچنین حضور ولید المسلمی، بهترین گلزن لیگ و همچنین عمر الفزاری و جمعه را که می‌توانند جایگزین صلاح یحیایی در پست هافبک باشند، ضروری دانست. او همچنین گفت الحبسی به عنوان یک مدافع مستحکم مورد نیاز تیم ملی عمان است.

ذیاب البلوشی، دیگر تحلیل‌گر عمانی نیز از عدم دعوت از الفزاری ابراز نارضایتی کرد در توییتر خود نوشت: برانکو همچنان به لجبازی خود ادامه می‌دهد و عمر الفزاری درخشان را از تیم ملی حذف می‌کند و امجد الحارثی مصدوم را دعوت می‌کند. او با وجود انتقادات فراوان، مهاجمان خود الغسانی و الصبحی را نیز حفظ کرده است.

خمیس البلوشی، روزنامه‌نگار عمانی هم غیبت عبدالعزیز المقبالی که غیرقابل توجیه دانست و گفت تیم ملی همان به این بازیکن نیاز دارد و او نیز تلاش زیادی برای بازی در تیم ملی کرده است.

تیم ملی عمان اخیرا از مشکل گلزنی رنج می‌برد و همین موضوع منجر به نتایج ضعیف این تیم شده است که آخرین آن شکست مقابل قرقیزستان در دو بازی مقدماتی جام جهانی 2026 بود که انتقاد بسیاری را برانگیخت و باعث شد کارشناسان از برانکو بخواهند عناصر جدیدی را وارد خط حمله کند.

با این حال برانکو تغییری در لیست خود ایجاد نکرد و باز هم محسن الغسانی و عصام الصبحی به عنوان مهاجمان در لیست خود برای مسابقات جام ملت‌های آسیا انتخاب کرد. برانکو پیش از عدم دعوت المقبالی با «حضور مهاجمان درخشان فراوان» توجیه کرده بود.

اما درخشش المقبالی در لیگ و شکست تیم عمان مقابل قرقیزستان، فشار بیشتری را بر برانکو وارد کرد و فدراسیون فوتبال عمان نیز در بیانیه‌ای رسمی تایید کرد که همه گزینه‌ها برای کادر فنی تیم روی میز است.

با این شرایط و تشدید انتقادات علیه سرمربی کروات به نظر می‌رسد که نتایج مسابقات جام ملت‌های آسیا ممکن است در سرنوشت برانکو و کادرفنی‌اش تعیین‌کننده باشد.

دیدگاه‌ها