کد خبر : 1986293 | 21 آذر 1402 ساعت 04:30 | 17.4K بازدید | 14 دیدگاه

عربستان، امروز میزبان جام جهانی باشگاهی

تنها چند ساعت تا آغاز یک دوره تاریخی از رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در جده عربستان باقی مانده است.

عربستان، امروز میزبان جام جهانی باشگاهی

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات جام باشگاه‌های جهان 2023 از امشب با حضور 7 باشگاه از قاره‌های مختلف جهان در جده آغاز می‌شود. دیدار افتتاحیه این مسابقات در ورزشگاه «ملک عبدالله» برگزار خواهد شد و در آن الاتحاد که به عنوان دارنده عنوان قهرمانی لیگ عربستان به مسابقات راه یافته مقابل اوکلند سیتی، نماینده اقیانوسیه، قرار می‌گیرد.

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ خود میزبان جام باشگاه‌های جهان است و پس از امارات، مراکش و قطر چهارمین کشور عربی خواهد بود که میزبان این رویداد است.

اما آنچه دوره 2023 جام باشگاه‌های جهان را متمایز می‌کند این است که این آخرین دوره در قالب مسابقات فعلی است. جام باشگاه‌های جهان از سال 2005 با حضور 7 باشگاه (یک نماینده از هر قاره) برگزار می‌شود. اما این سیستم پس از نسخه عربستان سعودی 2023 تغییر خواهد کرد، زیرا فیفا تصمیم گرفته فرمت مسابقات را تغییر دهد تا از نظر رقابتی و همچنین کسب سود مالی جذاب‌تر شود.

بر اساس تصمیم فیفا، جام باشگاه‌های جهان هر 4 سال یک بار با حضور 32 تیم از قاره‌های مختلف جهان برگزار می‌شود. جام باشگاه‌های در شکل پیشرفته خود از تابستان 2025 در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود. انتخاب ایالات متحده به عنوان میزبان این مسابقات به نوعی آزمون آمادگی این کشور برای میزبانی جام جهانی در تابستان 2026 (به همراه مکزیک و کانادا) خواهد بود.

دیدگاه‌ها