کد خبر : 1986363 | 21 آذر 1402 ساعت 09:58 | 50K بازدید | 61 دیدگاه

جنجال بزرگ در آنکارا

شب شرمساری: مشتی که فوتبال ترکیه را تعطیل کرد

حمله فارک کوچا، رئیس باشگاه آنکارا گوچو، به داور بازی این تیم توجه بسیاری را در سراسر دنیا جلب کرده است.

شب شرمساری: مشتی که فوتبال ترکیه را تعطیل کرد

به گزارش "ورزش سه"، آنکارا گوچو شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ ترکیه به مصاف ریزه اسپور رفت و دو تیم به تساوی 1-1 در این بازی رضایت دادند. 

زمانی که سوت پایان بازی به صدا درآمد، رئیس باشگاه آنکارا گوچو در حالی که به شدت عصبانی و ناراحت بود وارد زمین شد و مشت محکمی را به صورت داور این بازی کوبید، اتفاقی که حاضران در زمین و تماشاگران را شوکه کرد. 

ویدئو: 319171

نیروهای امنیتی فورا وارد عمل شدند و دور این داور که بر اثر شدت این ضربه روی زمین افتاده بود ایستادند تا مانع از درگیری بیشتر شوند. این در حالی بود که حتی وقتی او روی زمین افتاده بود هم دو نفر دیگر به او لگد زدند. 

1965472

دیگر مدیران و افراد حاضر در زمین سعی کردند رئیس باشگاه آنکارا را آرام و از صحنه دور کنند و از سوی دیگر داور بازی را هم 10 دقیقه پس از این که کادر پزشکی درمانش را آغاز کرده بودند با همراهی نیروهای امنیتی راهی رختکن کردند تا درمانش در آنجا ادامه پیدا کند. 

گفته می‌شود که دلیل عصبانیت کوچا از او این بوده که یکی از بازیکنان تیمش را با نشان دادن کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج کرد و ریزه اسپور هم توانست با استفاده از این برتری عددی در دقایق پایانی گل تساوی را به ثمر برساند و یک امتیاز از این بازی به دست آورد. 

رسانه‌های ترکیه اعلام کرده‌اند که حال کوچا هم پس از این اتفاقات خوب نیست و او راهی بیمارستان شده و قرار است تنبیه جدی پس از مرخص شدن او از بیمارستان به خاطر رفتاری که در زمین بازی داشت در نظر گرفته شود. دو نفر دیگر هم پس از این اتفاقات بازداشت شده‌اند. 

1965473

این حادثه به حدی شوک‌آور و عجیب بود که حتی واکنش رجب طیب اردوغان را هم به همراه داشت. او در این باره گفت: «حمله به داور بازی را محکوم می‌کنم و امیدوارم که او هرچه سریع‌تر روند بهبودش را طی کند. ورزش به معنای صلح و برادری است و سنخیتی با خشونت ندارد. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که خشونت جایی در ورزش ترکیه پیدا کند.»

این اتفاق همچنین باعث شد که مدیران فدراسیون فوتبال ترکیه هم جلسه‌ای فوری را برگزار کنند. محمت بویوککسی، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، در بیانیه‌ای اظهار داشت: «کسانی که داوران را هدف قرار می‌دهند باید به اتفاقی که شب گذشته رخ داد توجه کنند. هواداران باید خوب فکر کنند. این مشتی شرم‌آور به صورت فوتبال ترکیه بود. هرکسی که در این اتفاق دخیل بود تاوانش را پس خواهد داد. هیچکس دیگر به کسی مشت نخواهد زد، خصوصا این اتفاق برای داوران رخ نخواهد داد. من واقعا متاسف هستم.»

1965474

بعضی از رسانه‌ها همچنین مدعی شده‌اند که داوران لیگ فوتبال ترکیه قصد دارند در اعتراض به این اتفاق از حضور و قضاوت دیدارها خودداری کنند و این کار را در حمایت از اتفاقی که برای این داور جوان رخ داده است انجام خواهند داد.

دیدگاه‌ها