کد خبر : 1986566 | 21 آذر 1402 ساعت 23:43 | 22.8K بازدید | 8 دیدگاه

عواقب مشت به داور در ترکیه: هشدار به کلوپ و آرتتا!

پیتر والتون، داور سابق لیگ برتر، از خشونت تکان‌دهنده علیه یک داور در ترکیه به عنوان فرصتی برای هشدار در مورد رفتارهایی مثل حرکات یورگن کلوپ و میکل آرتتا با داوران استفاده کرده است.

عواقب مشت به داور در ترکیه: هشدار به کلوپ و آرتتا!

به گزارش "ورزش سه"، فاروک کوجا، رئیس باشگاه آنکاراگوچو، پس از اینکه تیمش در دقیقه 97 گل تساوی را مقابل کایکور ریزه اسپور دریافت کرد و با مشت به صورت هلیل اوموت ملر، داور مسابقه، کوبید. این داور روی زمین افتاد و بعداً برای مداوا به بیمارستان منتقل شد. این اتفاق به طور گسترده‌ای در رسانه‌های جهان مطرح و محکوم شد.

والتون از سال 2003 تا 2012 در لیگ برتر قضاوت کرد و اکنون در رسانه‌ها فعالیت می‌کند. او معتقد است که حمله به یک داور "می‌تواند به همین راحتی در انگلیس" هم اتفاق بیفتد، زیرا احترام به داوران روز به روز کمتر می‌شود. او به طور خاص انگشت خود را به سمت کلوپ، سرمربی لیورپول و آرتتا آرسنال نشانه رفت. والتون در روزنامه تایمز نوشته است: "هر نهاد حاکم باید فورا بیرون بیاید و این اقدامات را محکوم کند. داوران باید در چنین زمان‌هایی احساس حمایت کنند. سپس، شاید افرادی مانند یورگن کلوپ و میکل آرتتا دفعه بعد که برای اذیت کردن یک داور زمین هول می‌شوند یا بعد از بازی بی‌طرفی او را زیر سوال می‌برند، دو باره به کارشان فکر کنند. با لفاظی و محکوم کردن‌های کلامی، در وضعیتی هستیم که در حال حاضر می‌بینیم. حقیقت این است که ما باید در مجازات‌هایی که ارائه می‌دهیم بسیار سخت‌گیرتر باشیم. تنها در این صورت است که ممکن است شاهد تغییراتی واقعی باشیم."

1965811

کلوپ به خاطر رفتارهای پرشور خود در زمین بازی در طول بازی‌های لیورپول شناخته می‌شود و فصل گذشته پس از درگیری با داور، پل تیرنی، دو بازی محروم و ۷۵ هزار پوند جریمه شد. آرتتا نیز این فصل رویکرد مشابهی را در پیش گرفت و با دریافت سه کارت زرد از هدایت تیمش در کنار زمین در جریان شکست اخیر مقابل استون ویلا محروم شد. والتون معتقد نیست که محرومیت آرتتا برای نشستن روی سکوها برای یک مسابقه کافی باشد: "به محرومیت‌های طولانی‌تر و کسر امتیاز نیاز داریم، نباید اجازه داد مربیان در روزهای بازی به ورزشگاه بیایند. این نوع عوامل بازدارنده این پیام را می‌دهد که هرگونه برخورد شنبع با داوران اشتباه است و قابل تحمل نخواهد بود."

هاوارد وب، رئیس داوران گفت: "کمیته حرفه‌ای داوران حرفه‌ای لیگ برتر در همبستگی با همکاران داوری ما در ترکیه و به‌ویژه هلیل اوموت ملر، که پس از بازی سوپر لیگ ترکیه مورد حمله‌ای شرم‌آور قرار گرفت، همبستگی می‌کند. برای هلیل آرزوی بهبودی کامل و عاجل داریم. هیچ بازی بدون داور مسابقه انجام نمی‌شود. مانند همه شرکت کنندگان در زمین، آنها هم باید مورد توجه و احترام قرار گیرند."

دیدگاه‌ها