کد خبر : 1986656 | 22 آذر 1402 ساعت 13:23 | 30.8K بازدید | 21 دیدگاه

داور مانع گلزنی سیتی شد

اعتراف دیرهنگام: سیتی قربانی بزرگ داوری

رئیس کمیته داوران فوتبال انگلیس اعتراف کرد داور بازی منچسترسیتی و تاتنهام اشتباه کرده و در ثانیه پایانی مانع رسیدن سیتی به گل شد.

اعتراف دیرهنگام: سیتی قربانی بزرگ داوری

به گزارش "ورزش سه"، 10 روز پیش در جریان بازی منچسترسیتی برابر تاتنهام اتفاق عجیبی رخ داد.

درحالی‌که داور (سایمون هوپر) ۵ دقیقه وقت اضافه گرفته بود و بازی رو به اتمام بود، در دقیقه ۴+۹۰ ارلینگ هالند در میانه میدان صاحب توپ شد، او با خطای امرسون رویال مواجه شد، اما توانست توپ را برباید و در موقعیت خوبی برای پاس به گریلیش قرار بگیرد. داور هم بلافاصله دستانش را به نشانه آوانتاژ بالا برد و همه‌چیز برای حمله‌ای عالی و گل چهارم سیتی آماده بود.

1966019

هالند با پاسی زیبا گریلیش را صاحب توپ کرد، او می‌توانست در موقعیت تک به تک قرار بگیرد، اما ناگهان سایمون هوپر که به نظر می‌رسید با کاهش تمرکز مواجه شده است، تصمیمش را برگرداند و خطای رویال بر روی هالند را گرفت. همه حاضران در ورزشگاه و هواداران از این تصمیم او انگشت به دهان ماندند، زیرا حتی پرچم کمک داور هم به نشانه آفساید گریلیش بالا نرفته بود و داور دلیلی برای متوقف کردن بازی نداشت.

پس از این اتفاق بازیکنان سیتی از جمله هالند به سمت داور رفتند و از او توضیح خواستند. آنها باور نمی‌کردند داور مانع یک گل احتمالی شده است.

1962371

حالا که 10 روز از آن بازی گذشته، هاوارد وب، رئیس کمیته داوران لیگ برتر، گفت: داوری که در روز 3 دسامبر در بازی بین منچسترسیتی و تاتنهام که با تساوی 3-3 خاتمه یافت، اشتباه کرد و اجازه نداد بازی پس از آوانتاژ ادامه یابد. در حالی که سیتی می‌توانست به گل برتری برسد.»

اتحادیه فوتبال انگلیس منچسترسیتی را متهم کرده بود که در جریان تساوی مقابل تاتنهام نتوانسته بازیکنانش را کنترل کند.

وب همچنین گفت که هوپر از این اشتباه بسیار ناراحت و آزرده خاطر شده است. وب افزود که ارزیابی وضعیت خارج از زمین برای او بسیار دشوار بود.

دیدگاه‌ها