کد خبر : 1986827 | 23 آذر 1402 ساعت 02:14 | 201.6K بازدید | 44 دیدگاه

خودنمایی در لیگ قهرمانان از زاویه بسته؛

شلیک طارمی به یاد جود بلینگام! (عکس + ویدئو)

مهاجم ایرانی پورتو با یک گل دیدنی در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد هنوز آمادگی بالایی دارد.

شلیک طارمی به یاد جود بلینگام! (عکس + ویدئو)

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی پس از درخشش در دو مسابقه متوالی لیگ برتر و جام حذفی پرتغال که موفق به گلزنی مقابل فامالیکائو و پاس گل برابر استوریل شد، در دیدار با کاساپیا نتوانست این کار را انجام بدهد و علی‌رغم شانس گلزنی و موقعیت‌سازی عالی، به خواسته‌اش نرسید ولی در لیگ قهرمانان اروپا دوباره نشان داد هنوز بهترین فرم خود را حفظ کرده و راه چارچوب دروازه را بلد است.

پورتو در حالی چهارشنبه شب مقابل آخرین مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را در ورزشگاه دو دراگائو مقابل شاختار دونتسک برگزار می‌کرد که مهدی طارمی را در خط حمله داشت و نمی‌خواست برابر حریف اوکراینی بازنده شود و شانس رسیدن به جمع 16 تیم برتر را از دست بدهد که در یک رقابت جذاب و هیجان‌انگیز توانست با درخشش مهاجم ایرانی خود به پیروزی 5 بر 3 برسد و پشت سر بارسلونا راهی دور یک‌هشتم شود.

1966351

ستاره ایرانی پورتو نزدیک بود در دقیقه 2 گلزنی کند که سانتر اوانیسلون از سمت راست و ضربه سر تماشایی او با واکنش زیبای گلر شاختار دونتسک و دفع توپ او از گوشه دروازه به بیرون رفت و تبدیل به گل نشد.

طارمی لحظاتی در دقیقه 13 و پس از گل اول پورتو یک خطا انجام داد که نزدیک بود منجر به گل برای شاختار دونتسک شود، اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت نیمه اول با برتری دو بر یک تیم پرتغالی پایان پیدا کرد ولی در شروع مجدد مسابقه، مهاجم ایرانی پورتو درخشان‌تر کار کرد و گلزنی داشت.

1966353

طارمی که در نخستین مسابقه پورتو در لیگ قهرمانان اروپا و دیدار رفت مقابل شاختار دونتسک گلزنی کرده بود، این انگیزه را داشت تا در حضور تماشاگران‌شان هم همین اتفاق را رقم بزند ولی پس از بدشانسی در نیمه اول، در دقیقه 51 هم شانس گلزنی به دست آورد که بازهم ریزنیک مانع از این اتفاق شد.

ستاره ایرانی پورتو که در دقیقه 60 قصد فرار از بین مدافعان شاختار دونتسک و ایجاد حمله داشت و روی یک برخورد کمی دچار آسیب دیدگی شد، لحظاتی بعد با یک فرار تماشایی توانست گلزنی کند.

ویدئو: 319344

طارمی در دقیقه 62 پاس در عمق گالنو را با فرار از بین دو مدافع شاختار و شوت روی پای چپ استثنایی از زاویه بسته به طاق دروازه کوبید تا نتیجه را سه بر یک کند و خیال هواداران پورتو با این گل برای صعود راحت‌تر شود و همه آنها یک صدا در دو دراگائو فریاد «طارمی، طارمی» سر بدهند.

ستاره ایرانی پورتو نزدیک بود در دقیقه 71 هم یک گل مشابه دیگر، این بار با شوت پای راست بزند که این‌بار پاس در عمق اوانیلسون و ضربه محکم طارمی راهی اوت شد.

طارمی که پس از گلزنی جنب و جوش بیشتری داشت و با روحیه بالاتر کارش را دنبال می‌کرد، در دقیقه 75 ارسال استفن اوستاکیو را با پرش عالی و ضربه سر دیدنی زد که ریزنیک توپ را با شیرجه استثنایی راهی کرنر کرد، اما همین کرنر پس از ارسال مجدد، توسط په‌په تبدیل به گل چهارم شد و در دقیقه 82 هم فرانسیسکو کونسیسائو گل پنجم را زد.

1966350
طارمی پس از باز کردن دروازه شاختار به سمت هواداران پورتو رفت و به سبک جود بلینگام، ستاره رئال مادرید دستان خود را باز کرد و خوشحالی گل مشابه او را انجام داد

مهدی طارمی در شب پیروزی ارزشمند 5 بر 3 پورتو مقابل شاختار دونتسک، دومین گل خود در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند و صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها را جشن گرفت.

طارمی که طی سه فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا به ترتیب 2 ، یک و 5 گل به ثمر رسانده و سال قبل هم 2 پاس گل ثبت کرده بود، تا پایان دور گروهی در فصل جاری توانسته دو گل بزند و دو پاس گل بدهد و امیدوار است در مرحله یک هشتم نهایی و بعد از آن، این آمار را بهتر کند.

دیدگاه‌ها