کد خبر : 1986878 | 23 آذر 1402 ساعت 12:18 | 33.1K بازدید | 30 دیدگاه

لاپورتا در عصبانی‌ترین مود ممکن

این بازی پایان کار ژاوی در بارسلوناست!

دو شکست متوالی در لالیگا و لیگ قهرمانان باعث شده تا ژاوی نزدیک‌تر از همیشه به در خروجی بارسلونا باشد. شنبه شب او یک فینال پیش رو دارد.

این بازی پایان کار ژاوی در بارسلوناست!

به گزارش "ورزش سه"، اوضاع در بارسلونا برای ژاوی خوب پیش نمی‌رود. خوان لاپورتا (رئیس) و دکو (مدیر وررشی) بر خلاف آنچه مقابل دوربین‌ها می‌گویند، اصلا از روند تیم رضایت ندارند و معتقدند بارسا خوب و زیبا بازی نمی‌کند و ژاوی بر خلاف وعده خود نتوانسته سبک همیشگی بارسا را در تیم پیاده کند. بدتر اینکه بارسا بر خلاف فصل قبل امسال در نتیجه‌گیری نیز خوب کار نکرده است. 

1966451

سال گذشته بارسا با بردهای با حداقل اختلاف هر طور که بود توانست قهرمان لالیگا شود ولی امسال پس از 16 بازی در رده چهارم قرار دارد و آمار گل‌های خورده تیم نیز بالاست. بارسا در لیگ قهرمانان ولی توانست به عنوان تیم اول راهی دور بعد شود اما شکست شب گذشته برابر آنتورپ قعرنشین که دومین باخت متوالی بود (بعد از شکست از خیرونا در لالیگا) باعث شده تا انتقادات از ژاوی و تیمش به اوج برسد.

لاپورتا دیشب در عصبانی‌ترین حالت خود بود و بعد از شکست تیم راهی رختکن شد تا با بازیکنان حرف بزند. او برخورد سردی هم با ژاوی داشت و چهره او پس از خروج از رختکن گویای همه چیز بود.

1965149

طبق ادعای ال‌چیرینگیتو، حالا بازی شنبه شب برابر والنسیا در مستایا برای ژاوی حکم فینال را دارد و یک شکست دیگر می‌تواند پایان کار مربی کاتالان باشد.

پیروزی احتمالی خیرونا و رئال و شکست بارسا می‌تواند فاصله آبی و اناری‌ها با صدر جدول را بیشتر و بیشتر کند و تقریبا به نیم فصل نرسیده، شانس بارسا برای قهرمانی کاهش قابل توجهی خواهد داشت. اختلاف نظرهای اخیر بین کادر فنی و مدیریت باشگاه نیز مزید بر علت شده تا ژاوی حالا در خطر واقعی اخراج قرار بگیرد. باید دید بارسا در مستایا که هرگز ورزشگاه آسانی برای کسب برد نبوده، چه خواهد کرد.

مورد دیگری که نشان می‌دهد بین ژاوی و مدیریت اختلاف و ناهماهنگی وجود دارد، مصاحبه بعد از بازی دکو بود.

روز سه‌شنبه ژاوی از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد و در نهایت روبرت لواندوفسکی، رونالد آرائوخو و ایلکای گوندوگان را نیز در فهرست بازی برابر آنتورپ قرار داد. ژاوی به این سه بازیکن استراحت داده بود، ولی طبق ادعای رسانه‌های اسپانیایی، با فرمان خوان لاپورتا مجبور شد آنها را نیز به بلژیک ببرند. اتفاقی که باعث ناراحتی ژاوی شده است.

1966472

خود ژاوی در نشست خبری این بازی تایید کرد که پس از مشورت با لاپورتا و دکو تصمیم گرفته همه را به جز دی یونگ به بلژیک ببرد.

شب گذشته و پس از بازی (شکست 3-2 بارسا) دکو این ادعا را تکذیب کرد تا مشخص شود بین کادر فنی و مدیریت بارسا اختلافاتی وجود دارد.

مدیر ورزشی بارسا گفت: «خود ژاوی تصمیم گرفت همه بازیکنان در دسترس به بلژیک بیایند. اینکه لواندوفسکی هم از ابتدا بازی کرد، نظر خود ژاوی بود. فهرست تیم و هر چیزی مربوط به یک بازی از وظایف خود مربی است و ما هیچ دخالتی نمی‌کنیم. اینکه ژاوی گفته یک مشورت کلی صورت گرفته تا فهرست اعلام شود، صحت ندارد. او خودش تصمیم گرفت همه نیروهایش را به بلژیک بیاورد. در مجموع من شرایط را خوب می‌بینم و معتقدم نباید نگران باشیم. فوتبال روز خوب و بد دارد و فعلا روی بد فوتبال را تجربه می‌کنیم.»

با این اوصاف می‌توان انتظار داشت که در صورت هرگونه ناکامی برابر والنسیا، مدیریت تصمیمی سخت و قاطع در مورد ژاوی اتخاذ کند. این بازی پایان کار ژاوی خواهد بود؟

دیدگاه‌ها