کد خبر : 1987071 | 24 آذر 1402 ساعت 00:18 | 48.7K بازدید | 5 دیدگاه

مورینیو: رویم را از زمین برگرداندم تا گریه نکنم!

ژوزه مورینیو می‌گوید برای بازیکنان جوان تیمش که مقابل شریف به میدان رفتند، به خصوص نیکولو پیسیلی، احساساتی شده است.

مورینیو: رویم را از زمین برگرداندم تا گریه نکنم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم مورینیو که در سری آ به روند سینوسی خود ادامه می دهد، در لیگ اروپا هم با وجود اینکه امشب موفق شد شریف را 3-0 در ورزشگاه المپیکو شکت دهد، نتوانست به عنوان تیم صدرنشین از گروه خود صعود کند. مورینیو در نشست خبری بعد از بازی در مورد عملکرد تیمش و شرایط بازی و بازیکنانش اظهار نظر کرد.

پیسیلی بعد از زدن اولین گلش گریه کرد. آیا اشک‌های او شما را هم تکان می‌دهد؟ 
"من بازی و گل اول بازیکنان زیادی را در تیم‌هایی بزرگ دیده‌ام، اما همه پسران ایتالیایی در این تیم، به جز ژوائو کاستا، همه بچه‌هایی هستند که در اینجا بزرگ شده‌اند و در کودکی با پدر و پدربزرگ خود به استادیوم آمده‌اند. آنها بچه‌هایی هستند که این لحظه را با احساسات زیادی تجربه می‌کنند. وقتی با تیم اصلی بازی می‌کنند، برای آنها احساس بزرگی است. برای پیسیلی این اولین بازی نبود، اما برای مانینی بود. برای پیسیلی زدن گل اول، در لیگ اروپا، جادویی بود. دیدن چنین کودکی در حال گریه بسیار خوشحال کننده است، من مجبور شدم رویم را از این صحنه برگردانم که گریه نکنم."

خلاصه احساستان از بازی در این گروه؟
"ما فقط یک بازی وحشتناک انجام دادیم و دوم شدیم. در پراگ بود که وضعیت رتبه اول و دوم مشخص شد. در خانه سه بازی و سه برد بدون مشکل و خارج از خانه ما اولین بازی را بردیم، ولی نمی‌توانید به پراگ بروید و افتضاح بازی کنید. ما تاوان تقصیر خودمان را می‌دهیم."
تاون به چه معناست؟
"این به معنای انجام دو بازی دیگر برای تیمی است که به بازی‌های بیشتری نیاز ندارد. اکنون باید دو بازی دیگر مقابل یک تیم مهم لیگ قهرمانان اروپا انجام دهیم. البته می‌دانم که آنها هم از دیدن ما خوشحال نخواهند شد."

حریفان احتمالی دور بعدی؟
"بنفیکا سال گذشته به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید و آنها کتمان نمی‌کنند که حضور در لیگ اروپا برای آنها ناامیدکننده است، زیرا آنها تیمی هستند که برای پیشرفت بیشتر ساخته شده‌اند. این جاه‌طلبی آنهاست. وقتی گالاتاسرای، لنز، فاینورد را می‌بینید، تیم‌هایی هستند که شرایط ادامه لیگ قهرمانان را داشتند. برای آنها رسیدن به لیگ اروپا یک انگیزه و یک مسئولیت است. تیم‌هایی عالی وجود دارند. امیدوارم امسال مثل سال گذشته که مقابل سالزبورگ، رئال سوسیداد و لورکوزن پیروز شدیم و به نظر می‌رسید مقابل یک تیم سطح پایین پیروز شده بودیم، به نظر نرسد."

چه جور مدافعی را در ژانویه می‌خواهید جذب کنید؟
"باشگاه‌هایی هستند که جذب بازیکن در آن‌ها بسیار بسیار آسان است، برای ما سخت است. بدیهی است که ما نمی‌توانیم یک بازیکن فوق‌العاده را در بهترین شرایط از یک تیم برتر بگیریم، زیرا ما این وضعیت فیرپلی مالی را داریم که برای ما بسیار محدود کننده است. من نمی‌خواهم مثل بعضی‌ها بی‌ادب باشم و به کسی توهین کنم و بازیکنان را به سطح A, B, C تقسیم کنم. اما خودتان منظور من را می‌فهمید."

منظورتان کیست؟ سایر مربیان؟ بازیکنان؟ مطبوعات؟
"همه، همه."

آیا این تیم با دو مدافع جدید و دیبالای آماده می‌تواند در اروپا رقابت کند و چهارم لیگ هم بشود؟
"فقط دیبالا نه، همه اگر صددرصد باشند بله. بدون هیچ شکی. متأسفانه ما همیشه با مصدومانی در ترکیب خود داریم، اما با همه پیش می‌رویم. من فقط تصمیم گرفتم بیشتر از این نق نزنم و در هر لحظه خاص با تمام بازیکنان در دسترسم که دارم بروم. بیایید با شجاعت و با افرادی که در دسترس  هستند برویم. الان بولونیا را پیش رو داریم که تیم فوق العاده‌ای است و ما دیبالا و لوکاکو را کنارمان نخواهیم داشت. پس مجبوریم با هرچیزی که برایمان باقی مانده به آنجا بریم.

دیدگاه‌ها