کد خبر : 1987101 | 24 آذر 1402 ساعت 09:00 | 16.3K بازدید | 37 دیدگاه

فتاحی: دو پنالتی مشهود ما را نگرفتند!

انتقاد تند مدیر سپاهان از عملکرد داور دیدار با فولاد

اتفاقات بازی تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان و قضاوت داور این مسابقه صدای رضا فتاحی، مدیر تیم اصفهانی را درآورده و او در گفت‌وگوی خود، نسبت به این موضوع معترض است.

انتقاد تند مدیر سپاهان از عملکرد داور دیدار با فولاد

به گزارش"ورزش سه"، رضا فتاحی با اشاره به شرایط دیدار تیم سپاهان مقابل فولاد خوزستان و قرار گرفتن این تیم اصفهانی در یک قدمی صدر جدول اینطور حرف‌هایش را با خبرنگار "ورزش‌سه"، آغاز کرد: خوشبختانه تیم ما در این مسابقه توانست با عملکرد خوب بازیکنان و کیفیت قابل توجه اعضای تیم و کادر فنی، یک پیروزی ارزشمند را ازآن خود کند و با این سه امتیاز، شرایط خود را در جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه سپاهان انگیزه بسیاری برای کسب امتیاز مسابقات مختلف دارد، ادامه داد: برای ما فرقی نمی‌کند که در هر مسابقه مقابل چه تیمی بازی می‌کنیم چراکه انگیزه و هدف ما در این مسابقات، بدون شک کسب پیروزی است و تلاشمان را به کار می‌گیریم که بازی به بازی، شرایط خود را بهبود بخشیده و بتوانیم پیروزی را از آن خود کنیم تا به جایگاه اصلی خود باز گردیم.

مدیر تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به سوالی درخصوص قرار گرفتن سپاهان در یک قدمی صدر جدول بیان کرد: سپاهان چند هفته پیش در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت اما متأسفانه با امتیاز کسر شده، از جایگاه اصلی خود دور شد و امیدوار هستم که شرایط برای بازگشت دوباره سپاهان به صدر جدول فراهم شود و با بازگشت امتیازات این تیم، بتوانیم بار دیگر صدرنشین مسابقات باشیم.

وی با انتقاد شدید از اتفاقات داوری در مسابقات اخیر سپاهان ادامه داد: متأسفانه با توجه به پیروزی‌های سپاهان در مسابقات اخیر، آنطور که باید به موضوع قضاوت‌های دیدارهای سپاهان توجه نمی‌شود. دلیلی نمی‌شود حالا که تیم ما در مسابقات خود پیروز می‌شود، نسبت به اشتباهات ناخواسته داوری در دیدارهای سپاهان بی‌توجه بود. 

فتاحی ادامه داد: در بازی هفته گذشته سپاهان مقابل مس رفسنجان، داور این دیدار به اشتباه موقعیت مسلم گلزنی شهریار مغانلو و تک به تک او با دروازه‌بان مس را آفساید تشخیص داد و باعث شد یک موقعیت مسلم گلزنی از دست تیم ما برود. روز پنجشنبه نیز شاهد آن بودیم که در مسابقات مقابل فولاد خوزستان، دو پنالتی برای سپاهان گرفته نشد. 

1966820

وی افزود: متأسفانه بنا به اظهار نظر کارشناسان داوری، در این مسابقه دو پنالتی روی عیسی آل‌کثیر و رامین رضاییان برای ما گرفته نشد و در کنار آن داور بازی یک کارت زرد نیز به عیسی آل‌کثیر، مهاجم سپاهان نشان داد که به گفته کارشناسان داوری، این کارت زرد نیز بی‌مورد بود.

مدیر تیم سپاهان با بیان اینکه ای کاش آقای عادل، داور این مسابقه، در دیدار سپاهان و فولاد خوزستان همچون فامیل زیبایشان عادل بودند، اینطور حرف‌هایش را ادامه داد: همه دیدند که قضاوت داور این مسابقه به چه نحوی بود و این موضوع انتقاد هواداران سپاهان و کارشناسان داوری را نیز در پی داشت. سوال من این است که اگر شرایط بازی اینگونه ادامه نمی‌یافت و سپاهان با شایستگی، به پیروزی نمی‌رسید، آیا این اشتباهات، تأثیری در نتیجه مسابقه نداشت؟ بدون شک اگر نتیجه با پیروزی سپاهان به پایان نمی‌رسید، همه می‌دیدند که زحمات یک تیم به دلیل اشتباه داوری، به باد می‌رفت و این موضوع حق تیم ما را از بین می‌برد.

فتاحی افزود: متأسفانه در برخی مسابقات امسال، برخی گل‌های آفساید برخی تیم‌ها به‌صورت ناخواسته صحیح اعلام می‌شود و بعضاً شاهد هستیم که پنالتی‌های بی‌موردی برای آنها گرفته می‌شود. ما نیازی به این موضوعات نداریم بلکه فقط عدالت می‌خواهیم. امیدوارم کمیته محترم داوران نیز به این مسئله رسیدگی کند و درخصوص داوری‌های دیدارهای سپاهان نظارت ویژه به خرج دهد.

وی با اشاره به استقرار VAR در شهرآورد تهران بیان کرد: همه دیدند که در شهرآورد تهران، با استقرار VAR از یک نتیجه ناحق جلوگیری شد و این فناوری، عدالت را رقم زد و به نظرم این موضوع می‌تواند نقش مهم VAR در فوتبال را بار دیگر عیان کند. خوشحالم که فدراسیون فوتبال در این زمینه تلاش کرد و بالاخره پای این فناوری را به ورزشگاه‌های ایران باز کرد و باید بابت این موضوع از مسئولان فدراسیون تشکر کرد اما امیدوارم همانگونه که VAR در شهرآورد تهران مورد استفاده قرار گرفت، برای مسابقات دیگر نیز که از حساسیت بسیاری هم برخوردار است، مورد استفاده قرار گیرد. 

1409119

مدیر تیم سپاهان افزود: انتظار ما عدالت در مسابقات فوتبال است و ورود VAR به فوتبال کشور، می‌تواند از اتفاقاتی مثل آنچه امروز برای سپاهان صورت گرفت، جلوگیری کند. روز پنج‌شنبه حداقل دو پنالتی برای ما گرفته نشد که مشهودترین آن پنالتی روی عیسی آل‌کثیر و یک کارت زرد اشتباه او بود. شما در بازی شهرآورد دیدید که VAR چقدر در فوتبال تأثیرگذار است و از پایمال شدن حق یک تیم جلوگیری کرد.

فتاحی در بخش پایانی صحبت‌هایش از رفتارهای صورت گرفته علیه سپاهان طی فصل جاری انتقاد کرد و در این‌باره گفت: واقعا نمی‌دانم چرا اینگونه با سپاهان رفتار می‌شود؛ اتفاقات ابتدای فصل به کنار و مشکلات مختلفی که امسال برای سپاهان ایجاد شده به کنار، اما وقتی می‌بینیم اینگونه در مسابقات مختلف بی‌عدالتی صورت می‌گیرد و اینگونه حق تیم ما پایمال می‌شود، برایمان سوال برانگیز است. 

فتاحی اضافه کرد: از کمیته داوران خواهشمندیم همانگونه که رویکرد خود را بر بهبود فضای داوری با استقرار VAR نشان داده، در این زمینه نظارت لازم را صورت دهند و اجازه ندهند که در مسابقات لیگ برتر، حق تیم شایسته سپاهان نادیده گرفته شود.

وی افزود: البته ذکر این نکته ضروری است که داوران فوتبال ایران از شریف‌ترین و پاک‌ترین اعضای جامعه فوتبال هستند و اشتباهات صورت گرفته در این مسابقات به‌صورت ناخواسته صورت می‌گیرد؛ امیدواریم مسئولان محترم شرایطی فراهم کنند که با ارتقای امکانات مورد نظر داوران و استفاده از فناوری VAR، زمینه ارتقای کیفیت داوری فوتبال ایران و کاهش اشتباهات سهوی داوران نیز فراهم شود.

مدیر تیم سپاهان درباره تغییر ساعت مسابقه و دغدغه هواداران سپاهان در این زمینه خاطرنشان کرد: پس از بازی سپاهان و مس رفسنجان، بازیکنان و کادر فنی تیم به دلیل سردی هوا درخواست کردند که این دیدار در ساعت ۱۵ برگزار شود و با موافقت سازمان لیگ، این دیدار در این ساعت برگزار شد. از حضور هواداران پرشور سپاهان در این بازی تشکر می‌کنم و امیدوارم با نتایج سپاهان در ادامه بتوانیم پاسخ‌گوی محبت هواداران همیشه همراه طلایی‌دل باشیم.

دیدگاه‌ها