کد خبر : 1987381 | 25 آذر 1402 ساعت 17:52 | 31.2K بازدید | 97 دیدگاه

فراموش نکنید این تیم ۸ امتیاز را جبران کرد؛

درخشان: پیشکسوتان پرسپولیس عجولانه حرف می‌زنند!

حمید درخشان می‌گوید پیشکسوتان پرسپولیس نباید عجولانه علیه اعضای تیم مصاحبه کنند و باید به این تیم فرصت بدهند.

درخشان: پیشکسوتان پرسپولیس عجولانه حرف می‌زنند!

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس روز پنجشنبه در دیدار معوقه هفته پنجم لیگ برتر مقابل استقلال قرار‌ گرفت اما با وجود اینکه در نیمه دوم به گل رسید، در دقایق پایانی مسابقه گل تساوی را روی یک ضربه پنالتی دریافت کرد تا با یک امتیاز بازی را ترک کند. حمید درخشان در خصوص این بازی به خبرنگار ما گفت: این بازی از نظر فنی هیچ چیزی نداشت که درباره آن صحبت کنیم و دو تیم روی دو اتفاق گل زدند که این اتفاقات هم در فوتبال روی اشتباهات فردی رقم می‌خورد. ما هیچ کار ترکیبی و اتفاق خاصی در این بازی ندیدیم و چیزی نداشت که درباره آن صحبت کنیم.

او ادامه داد: ما انتظار داشتیم شرایط بازی به نحوی رقم بخورد که بازی هم از نظر فنی، هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر زیبایی فوتبال بالا باشد اما تنها چیزی که دیدیم، این بود که مدام بازیکنان به داور هجمه وارد کنند. این اتفاقات نشان می‌دهد که ما شرایط لازم برای یک بازی بزرگ را نداریم و هنوز به دنبال مسائل حاشیه‌ای هستیم. دربی ۱۰۲ برای فوتبال ما هیچ بار مثبتی نداشت.

درخشان درباره حواشی مربوط به سیستم کمک داور ویدئویی گفت: این سیستم می‌تواند تاثیرگذار باشد اما ما نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم. نحوه استفاده از VAR مهم است و ما باید فرهنگ سازی کنیم. البته همه ما باید در نظر بگیریم که پشت VAR هم یک آدم نشسته و هر آدمی ممکن است اشتباه کند. همه این مسائل جزو فوتبال است و نمی‌توانیم آن را پاک کنیم و باید با آن کنار بیاییم؛ ما باید مشکلات را در آرامش حل کنیم نه اینکه مدام و با هر اتفاق به داور هجمه وارد کنیم. VAR برای توسعه فوتبال و کمک به ما آمده اما اگر نتوانیم از آن خوب استفاده کنیم، هیچ فایده‌ای ندارد. یک جا داور خطا می‌گیرد و ده نفر یورش می‌برند؛ این رفتارها درست نیست و هیچ کمکی به رشد فوتبال ما نمی‌کند.

سرمربی سابق پرسپولیس در ادامه گفت: من دیشب بازی الاتحاد و الاهلی مصر را دیدم و لذت بردم. ببینید سطح فوتبال تا چه حد بالا رفته اما ما هنوز که هنوز است مدام می‌گوییم دربی باید بهترین بازی ما باشد اما همیشه بدترین بازی ما می‌شود و هیچ نکته فنی از این مسابقه درنمی‌آید که ما از آن بهره ببریم. همیشه از حواشی دربی حرف زده‌ایم و آرزو به دل‌مان ماند که یک نکته فنی در این مسابقه داشته باشیم.

1743595

درخشان سپس به شادی نکونام پس از گل تساوی استقلال اشاره کرد و گفت: شادی برای هر مربی لازم است و طبیعی است که هر کسی احساسات خود را نشان بدهد اما این شادی و احساسات نباید به دیگران لطمه بزند و باید در یک چارچوب مناسبی باشد. ما نباید کسی را آزرده و ناراحت کنیم. شکل و شمایل شادی بسیار مهم است و ما باید یادمان باشد که آدم بزرگی هستیم که کنار خط می‌ایستیم و مربی یک تیم بزرگ و پر هوادار شده‌ایم. زمانی که در تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس مسئولیت می‌گیریم، نباید فراموش کنیم مربی یک تیم بزرگ هستیم که سبقه طولانی دارد و بازیکنان بزرگی در آن حضور داشتند.

او که پس از شکست پرسپولیس برابر الدحیل از یحیی گل محمدی حمایت کرده بود، در این باره توضیح داد: یحیی پرسپولیس را قهرمان کرده و سه جام آورده است. شما نمی‌توانید مربی را با یک باخت ارزیابی و از کار برکنار کنید اگر اینطور باشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. اگر یحیی می‌رفت یک سرمربی جدید می‌آمد، این تضمین را می‌دادید که او در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورد؟ شما بزرگترین مربی دنیا را هم که بیاورید، هیچ تضمینی نمی‌دهد. زیبایی فوتبال همین است؛ یک جا اشتباه می‌کنی و می‌بازی. ما باید با این مسائل کنار بیاییم و درک کنیم یک مربی ممکن است یک جا اشتباه کند و یک بازی را از دست بدهد. این دلیل نمی‌شود که بطری به سر او بزنیم و بگوییم صبح باید بروی.

درخشان افزود: ما یادمان نرفته که تیم‌مان به حریف ژاپنی خود باخت اما همین تماشاگران تیم را تشویق کردند. ما باید فرهنگ سازی کنیم که با یک باخت، مربی تغییر نمی‌کند و باید به او کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود. اگر اینطور نباشد هر مربی که بیاید با اولین باخت دو بطری به سر او می‌زنیم و می‌گوییم برو. با این شرایط کسی مسئولیت قبول نمی‌کند.

وی در خصوص پیشکسوتانی که بعد از هر ناکامی موضوع تغییر کادرفنی تیم را مطرح می‌کنند، گفت: این پیشکسوتان هم دلسوز تیم هستند اما مقداری عجولانه تصمیم می‌گیرند؛ آنها باید صبوری کنند و با آرامش بیشتری مصاحبه کنند‌. آنها نباید با یک باخت نگران شوند و باید حوصله به خرج بدهند. این تیم پارسال هشت امتیاز عقب بود اما جبران کرد و قهرمان شد. نباید این تیم را دست کم بگیریم؛ هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان درباره شرایط پرسپولیس برای صعود به صدر عنوان کرد: این تیم باید در نیم فصل یک خرید خوب در خط حمله داشته باشد و سپس به آرامش برسد و در نهایت راهش را برای رسیدن به قهرمانی ادامه بدهد.

دیدگاه‌ها