کد خبر : 1994190 | 24 دی 1402 ساعت 05:45 | 17.6K بازدید | 62 دیدگاه

حضور برانکو ریسک است

درخشان: مربیان داخلی خوبی برای پرسپولیس داریم

سرمربی سابق پرسپولیس معتقد است گزینه‌های داخلی مناسبی برای هدایت این تیم وجود دارند اما فرصت مناسبی در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.

درخشان: مربیان داخلی خوبی برای پرسپولیس داریم

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس امروز در حالی اولین تمرین خود را پس از جدایی یحیی گل‌محمدی برگزار کرد که این باشگاه همچنان برای انتخاب سرمربی جدید با گزینه‌ای توافق نرسیده و تکلیف نیمکت این تیم نامشخص است. حمید درخشان، سرمربی سابق سرخ‌ها، امروز در گفتگویی با خبرنگار ما درباره شرایط پرسپولیس و جذب سرمربی جدید صحبت کرد.

درخشان همچنین در فاصله یک روز تا اولین مسابقه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به صحبت درباره شرایط تیم ملی نیز پرداخت و ابراز امیدواری کرد که ملی‌پوشان با ارائه یک بازی تیمی ايده‌آل تا جمع چهار تیم برتر مسابقات صعود کنند.

گفتگو با درخشان را در ادامه می‌خوانید:

* جدایی یحیی گل‌محمدی؟
زمان مناسبی برای جدایی یحیی نبود اما آدم گاهی به بن بستی می‌رسد که نمی‌تواند به همکاری خودش ادامه بدهد. به نظرم هم آقای درویش و هم آقا یحیی به اجماعی رسیده بودند که دیگر نمی‌توانند با یکدیگر کار کنند و این اصلا خوب نبود. اگر این اتفاق آخر فصل رخ می‌داد، خیلی بهتر بود اما در هر صورت این‌ اتفاقی است که رخ داده و حالا پرسپولیس باید تمرکز خود را بگذارد که تصمیم درستی را برای ادامه راه بگیرد.

* گزینه‌های هدایت پرسپولیس و مذاکره با برانکو؟
هیچکس نمی‌تواند با قطعیت بگوید آمدن برانکو می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و حتی شاید حضور او جواب عکس بدهد. همه اینها یک ریسک است. آنچه که مدیریت باشگاه تصمیم می‌گیرد، یک بحث دیگر است اما به نظر من باید کارشناسی‌تر و با تفکر بیشتر و تمهیدات بیشتری برای انتخاب مربی تصمیم بگیرند.

* سرمربی ایرانی و شرایط سخت از طرف سکوها؟
متاسفانه در کشور ما به هیچ عنوان به مربی داخلی فرصت داده نمی‌شود. اگر مربی خارجی بیاید و بدترین نتیجه را هم بگیرد، از او حمایت می‌شود. کمااینکه فصل اول آقای برانکو هم همین اتفاق افتاد و همه می‌گفتند باید به او فرصت بدهیم اما وقتی سرمربیان داخلی نتیجه نگیرند، هیچ تحملی وجود ندارد و همه چیز را روی سر او خراب می‌کنند. مثال ساده سرمربی داخلی آقای گل‌محمدی بود که به او فرصت دادند و توانست کمک کند. ما مربیان داخلی داریم که بتوانند به پرسپولیس کمک کنند اما نیاز به فرصت، حمایت، آرامش و امکانات دارد که بتواند کار کند.

* گزینه پیشنهادی برای پرسپولیس؟
من به هیچ وجه پیشنهادی ندارم و باشگاه خودش باید بررسی و تصمیم‌گیری کند. در هر صورت تصمیم‌گیرنده مدیریت و هیئت مدیره باشگاه هستند و امیدوارم تصمیمی که می‌گیرند، درخور نام پرسپولیس باشد و بتواند کمک کند.

1251015

* تعداد کم ستاره‌ها در پرسپولیس؟
من کاملا با این موضوع موافقم. ما سال‌های اخیر پرسپولیس را در شرایط ایده‌آلی ديده‌ایم و این تیم همیشه ستاره‌ها و بازیکنان صاحب نامی در اختیار داشت. پرسپولیس در دوره‌هایی بیشتر از ۷-۶ بازیکن به تیم ملی می‌داد اما الان سه بازیکن به تیم ملی می‌دهیم که دو تا از آنها بیرون می‌نشینند. این ایده‌آل نیست و نشان می‌دهد پرسپولیس بازیکن تاپ ندارد. البته متاسفانه فوتبال ما در فقر بازیکن دست و پا می‌زند.

* تقویت تیم در نیم فصل؟
پرسپولیس در چهار پست نیاز به تقویت دارد. حتما باید در دفاع و خط هافبک دو سه بازیکن جذب کند و در خط حمله هم نیاز به جذب چند بازیکن دارد.

* شرایط تیم ملی؟
شرایط ما هیچوقت برای حضور در یک تورنمنت استیبل نبوده و ما هیچوقت یک برنامه‌ریزی منظم و اصولی نداشتیم که بتوانیم خودمان را در شرایط خوبی قرار بدهیم و برویم. در مجموع بازی‌های تدارکاتی اخیر یک شکل و شمایلی از کار را نشان ما داد.

* رقابت در جام ملت‌های آسیا؟
همانطور که دیدیم بازی تاجیکستان و چین شکل خوبی دارد و بازی قطر هم شکل خوبی داشت. این مسائل نشان می‌دهد که همه تیم‌ها با برنامه آمده‌اند و هیچ تیمی بدون برنامه در مسابقات حاضر نشده است و مطمئنا بازی برابر هیچ تیمی ساده نیست. درست است که سابقه فوتبال ما برتر از امارات، فلسطین و هنگ کنگ است و می‌توانیم به راحتی از مرحله مقدماتی عبور کنیم اما اگر فکر کنیم کار خیلی ساده است، شرایط گره می‌خورد. الان می‌بینیم که هند با چنگ و دندان مقابل استرالیا بازی می‌کند و با وجود شکست، تمام توانش را می‌گذارد. البته هر تیمی که برابر ما بازی کند، می‌داند با چه تیمی بزرگی بازی دارد اما ما هم نباید رقبا را دست کم بگیریم و باید تمام تااش‌مان این باشد که با برنامه و تاکتیک بازی کنیم. خلاقیت‌های فردی بازیکنان ما از نظر فنی و تاکتیکی قابل قبول است اما چیزی که الان برای ما حائز اهمیت است، کار گروهی است که بتوانیم یک کار گروهی خوب، فوتبال منسجم، با سرعت بالا و در نهایت بازی منطقی را شاهد باشیم.

* لیست نهایی تیم ملی؟
بزرگترین غایب تیم ملی احمد نوراللهی است. به نظرم در حق این جوان کم لطفی شد و چشم‌شان را روی او بستند. او می‌توانست به تیم ملی کمک کند و در اختیار تیم باشد. خط میانی ما میانگین سنی بالایی دارد و شاید دوندگی لازم را نداشته باشند اما آن جوان می‌توانست در لیست قرار بگیرد و کمک کند.

* بازی با فلسطین؟
ما قرار نیست به بازی با فلسطین نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و طبیعتا فوتبال ما نسبت به فلسطین جلوتر است. اگر ما نتوانیم در این بازی موفق باشیم، یک فاجعه برای فوتبال ما است. باید با اقتدار بازی کنیم و با اقتدار ببریم. البته من اعتقاد ندارم که پرگل پیروز شویم، چون تیم حریف هم دست و پا بسته نیست و ممکن است بسته و دفاعی بازی کند. چیزی که برای ما مهم است این است که منطقی بازی کنیم و راهکار برای گلزنی را با اجرای فرامین تاکتیکی پیدا کنیم که مشکلی به وجود نیاید.

* صحبت پایانی؟
ما برای تیم ملی دعا می‌کنیم و انتظار داریم که تیم ملی بازی‌های خوب و بابرنامه‌ و تماشاچی پسندی ارائه بدهند تا همه از بازی گروهی تیم ملی لذت ببرند، نه از بازی انفرادی بازیکنان. ما بازیکنان خوب و خلاقی داریم اما امیدوارم همه آنها در کنار هم تیم خوبی باشند. انتظار ما این است که با داشته‌هایمان حداقل جزو چهار تیم نهایی باشیم؛ این مهره‌ها را هر تیمی داشته باشد، از آنها خوب استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها