کد خبر : 1987527 | 26 آذر 1402 ساعت 13:46 | 69.3K بازدید | 75 دیدگاه

در گفت‌وگو با کارشناس داوری

ابهام زدایی از مدرک وی ای آر داور عراقی (عکس)

انتشار تصویری از لیست داوران بین المللی عراقی، ابهامی را درخصوص داشتن لایسنس VAR توسط داوران دربی به وجود آورد.

ابهام زدایی از مدرک وی ای آر داور عراقی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، با وجود گذشت چند روز از دربی پایتخت، اما هنوز جنجال‌ها و حواشی این مسابقه ادامه دارد. تقریبا می‌توان گفت تمام بحث‌های صورت گرفته پیرامون دربی، به قضاوت داور مسابقه و جنجال‌هایی است که بر سر استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی به وجود آمد.

1967767

دو داور عراقی به نام‌های زید ثامر و حیدر عبدالحسن که دارای لایسنس VAR هستند، برای قضاوت این مسابقه به تهران آمدند و از روز گذشته تصویری از سایت رسمی فیفا در فضای مجازی منتشر شده که لیست داوران بین المللی عراقی را نشان می‌‎دهد ولی در قسمت مربوط به داوران VAR نامی از این داوران دربی دیده نمی‌شود.

در همین خصوص با علی میرزابیگی به صحبت پرداختیم تا توضیحات او را بشنویم. او به خبرنگار "ورزش سه" می‌گوید: در این فهرست، اسامی داوران، کمک داوران، داوران فوتسال و فوتبال ساحلی و کمک داوران ویدیویی (Video Match Officials) برای هر کشوری وجود دارد.

میرزابیگی در ادامه می‌گوید: کسانی که داوران بین المللی هستند و مدرک VAR دارند، الزامی ندارد که نامشان در قسمت Video Match Officials ثبت شود. اگر نگاهی به فهرست داوران بین المللی استرالیا و ایران بیندازند، می‌بینید که اثری از نام علیرضا فغانی و موعود بنیادی‌فر در بخش Video Match Officials نیست. اما این در حالی است که هر دوی این داوران لایسنس VAR را دریافت کرده‌اند.

1967768
1967769
1967770

این کارشناس داوری می‌گوید: این موضوع در رابطه با عراق هم صدق می‌کند. این کشور داوران بین المللی دارد که مدرک VAR را کسب کرده‌اند؛ مانند محند قاسم سارای که حتی بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان را در تهران قضاوت کرد اما نام او در بخش مربوط به Video Match Officials ثبت نشده است. حتی این داور روی یک صحنه مشکوک نیز خبرساز شده بود و باید یک پنالتی به روی نبیل باهویی اعلام می‌کرد.

میرزابیگی در پایان می‌گوید: در نتیجه محند قاسم سارای چون لایسنس VAR را دارد علاوه بر بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان، دیگر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت کرده ولی اینکه نام این داور و یا داورانی که دربی پایتخت را قضاوت کردند در قسمت Video Match Officials درج نشده به معنای نداشتن مدرک VAR نیست.

دیدگاه‌ها