کد خبر : 1987600 | 26 آذر 1402 ساعت 19:35 | 4K بازدید | 7 دیدگاه

3 امتیاز با دو گل ژسوس و هاورتز

آرسنال 2-0 برایتون: صدرنشینی موقت توپچی‌ها

آرسنال در بازی هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس با نتیجه 2-0 برایتون را از پیش رو برداشت تا به صدر جدول رده بندی صعود کند.

آرسنال 2-0 برایتون: صدرنشینی موقت توپچی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در بازی هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس از برایتون میزبانی کرد و با نتیجه 2-0 برنده شد. گابریل ژسوس و کای هاورتز برای توپچی‌ها گلزنی کردند تا موقتا به صدر جدول صعود کنند.

ویدئو: 319636

از ابتدا این بازی آرسنال با پاسکاری‌های مداوم تلاش داشت تا راه نفوذ به خط دفاعی حریف را پیدا کند. در دقیقه 15 مارتین اودگارد در نزدیکی محوطه جریمه توپ را به پای چپ برد و با ضربه قوس دار شانس گلزنی خود را امتحان کرد که ضربه او با فاصله بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.  

برایتون در تلاش برای جلوگیری از حملات آرسنال در دقیقه 27 با یک تعویض اجباری مواجه شد که جوئل ولتمن از بازی خارج شد و جک هینشلوود وارد بازی شد.

1967901

آرسنال در دقیقه 32 بسیار به گلزنی نزدیک بود اما ضربه گابریل مارتینلی در مقابل دروازه خالی برایتون روی پاس ساکا بی دقت از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی بیشتر فیزیکی دنبال می‌شد که همین موجب شد دقیقه 43 میکل آرتتا کارت زرد دریافت کند. این سرمربی در صحنه اعتراض به برخورد کائورو میتوما با بوکایو ساکا، اخطار دریافت کرد.

بازی با وجود 4 دقیقه وقت اضافه موقعیت خطرناکی نداشت و در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. آرسنال از ابتدای نیمه دوم هم مانند نیمه اول بازی کرد و بالاخره راه گلزنی را پیدا کرد.

1967903

دفع ناقص یان پائول فن هکه کرنر ارسالی ساکا را به خوبی دفع نکرد که توپ در آستانه دروازه خالی برایتون به گابریل ژسوس رسید و او با ضربه سر این توپ را به گل تبدیل کرد.

اولین شوت برایتون در این بازی توسط هینشلوود در دقیقه 64 رقم خورد که توسط داوید رایا دفع شد. بن وایت 4 دقیقه بعد فرصت داشت روی ارسال کرنر مارتینلی گلزنی کند که ضربه او از نزدیکی خط دروازه دفع شد.

بهترین فرصت گلزنی برایتون در دقیقه 82 از دست رفت. روی پاس عرضی میتوما، پاسکال گروس می‌توانست دروازه حریف را باز کند که ضربه او بی دقت از کنار دروازه به بیرون رفت.  

1967902

آرسنال در نیمه دوم نبض بازی را در اختیار داشت و تا لحظات پایانی به فشار روی دروازه برایتون ادامه داد تا دقیقه 87 دومین گل را به ثمر برساند. روی حرکت زیبای مارتین اودگارد توپ به ساکا رسید و او با پاس رو به جلو کای هاورتز را در موقعیت تک به تک قرار داد. ضربه او از بین پای دروازه‌بان برایتون عبور کرد و به دومین گل آرسنال تبدیل شد.

توپچی‌ها شانس خوبی برای سومین گل هم داشتند که دقیقه 2+90 بارت وربروخن به خوبی ضربه امیل اسمیت‌رو را دفع کرد و سپس موقعیت خطرناک توسط مدافعان دور شد.

آرسنال با این برد 39 امتیاز شد و به صدر جدول رده بندی صعود کرد و از لیورپول با یکی بازی بیشتر سبقت گرفت. برایتون هم با 26 امتیاز فعلا در رده نهم قرار دارد.

دیدگاه‌ها