کد خبر : 1987682 | 27 آذر 1402 ساعت 08:21 | 622 بازدید | 0 دیدگاه

برنز شیرجه‌روهای ایران در مسابقات روسیه

محمد مقدسی و کیومرث اصلانی دو شیرجه‌روی ملی پوش ایران در ماده سکو موفق به کسب مدال برنز شیرجه هماهنگ مسابقات دوستانه کازان شدند.

برنز شیرجه‌روهای ایران در مسابقات روسیه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، سید محمد مقدسی و کیومرث اصلانی به‌عنوان دو نماینده ایران جهت آماده‌سازی هرچه بیشتر برای مسابقات بین المللی پیش‌رو به همراه مهدی سبزه‌پرور مربی تیم روز پنجشنبه برای حضور در مسابقات دوستانه شیرجه کازان راهی روسیه شدند.

این مسابقات ۲۴ الی ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۲ در شهر کازان برگزار خواهد شد که ملی پوشان ایران در جریان رقابت‌های شیرجه هماهنگ از سکو موفق شدند مدال برنز این مسابقات را کسب کنند.

مقدسی و اصلانی در شیرجه هماهنگ سکو با کسب ۲۸۲/۴۲ پس از دو رقبای روس خود با امتیازهای ۴۳۳/۸۶ و ۳۵۴/۷۲ در جایگاه سوم قرار گرفتند.

پیش از این نمایندگان شیرجه ایران در تخته سه متر انفرادی نیز از بین ۲۷ شرکت کننده این ماده ابتدا جواز حضور در فینال را کسب کردند و در فینال این ماده نیز محمد مقدسی نهم و کیومرث اصلانی دهم شدند.

همچنین در جریان روز دوم این مسابقات محمد قاسمی با یک عملکرد خوب و دیدنی موفق شد رکورد ماده ۱۵۰۰ متر مسافت کوتاه را جابه‌جا کند.

قاسمی ۱۵۰۰ متر را در مدت زمان ۱۵:۲۴.۲۱ شنا کرد و رکورد پیشین این ماده را که توسط علی جعفری در آبان‌ماه سال جاری با مدت زمان ۱۵:۴۵.۹۱ به ثبت رسیده بود را بهبود بخشید.

همچنین سامیار عبدلی سریع‌ترین شناگر ایران در ادامه رکوردشکنی‌های خود موفق شد در مسابقات شنا بوندس‌لیگا آلمان رکورد ۵۰ متر آزاد مسافت کوتاه (استخر ۲۵ متر) را نیز به نام خود ثبت کند.

این شناگر سرعتی ایران در جریان مسابقات شنا مسافت کوتاه آلمان موفق شد ۵۰ متر را در مدت زمان ۰۰:۲۲.۱۶ شنا کند و رکورد این ماده را بهبود بخشد. رکورد این ماده پیش از این توسط سینا غلامپور در مسابقات مسافت کوتاه قهرمانی جهان قطر در سال ۱۴۰۰ با زمان ۰۰:۲۲.۲۶ به ثبت رسیده بود که عبدلی با جابجایی این زمان نام خود را به‌عنوان سریع‌ترین شناگر ایران به ثبت رساند و رکوردار ماده ۵۰ متر آزاد در دو مسافت کوتاه و بلند شد.

دیدگاه‌ها