کد خبر : 1987714 | 27 آذر 1402 ساعت 11:28 | 26.6K بازدید | 46 دیدگاه

کروکی اتاق وی‌ای‌آر استادیوم آزادی!

شاید برای مخاطبان فوتبال در ایران سوال پیش آمده باشد که تجهیزات VAR کجای استادیوم آزادی قرار گرفته است.

کروکی اتاق وی‌ای‌آر استادیوم آزادی!

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته در شهرآورد پایتخت برای اولین‌بار در لیگ ایران از تکنولوژی کمک داور ویدئویی استفاده شد و اگرچه تصور می‌شد این موضوع حواشی داوری را کم کند اما چنین اتفاقی رخ نداد.

جالب اینکه هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در این مسابقه نیز به تصمیمات داور معترض بودند اما در نهایت بازی با پنالتی دقایق پایانی برای استقلال پس از چک شدن صحنه، با نتیجه تساوی به پایان رسید و سوت پایان موعود بنیادی‌فر تازه شروع جنجال‌ها بود‌.

پس از مسابقه این شائبه در فضای مجازی مطرح شد که اصلا در این بازی از کمک داور ویدئویی استفاده نشده چراکه قبل و در طول بازی تصویری از اتاق VAR و داوران عراقی منتشر نشد و صحبت خداداد افشاریان مبنی بر ضبط نشدن مکالمات بنیادی‌فر با کمک داوران ویدئویی عراقی آتش این شایعه را تندتر کرد.

با این وصف برای بسیاری سوال پیش آمد که تجهیزات VAR کجای استادیوم آزادی مستقر شده است. این تجهیزات شب قبل از دربی از دبی به تهران وارد شد و با مجوز فیفا در دربی مورد استفاده قرار گرفته شد.

خبرنگار ما پیگیر محل مستقر شدن این تجهیزات شد. در راستای تونلی که اتوبوس تیم‌ها وارد استادیوم می‌شود، میکسدزون قرار دارد و کمی جلوتر چند پله به سمت پایین است که به رختکن تیم‌ها منتهی می‌شود. دومین اتاق در مسیر رختکن‌ها به عنوان اتاق VAR انتخاب شده است. اولین استفاده از این تکنولوژی در فوتبال ایران با حواشی بسیاری همراه بود و باید دید در آینده شرایط استفاده از کمک داور ویدئویی چطور پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها