کد خبر : 1987726 | 27 آذر 1402 ساعت 12:15 | 47.4K بازدید | 73 دیدگاه

اولیایی: این مسیر غلط است

واکنش به واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس

مدیرعامل سابق استقلال معتقد است واگذاری این باشگاه به هلدینگ خلیج فارس به‌صورت دستوری به سود فوتبال نیست.

واکنش به واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس

به گزارش "ورزش سه"، کاظم اولیایی که به علت سابقه حضور در کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال از وضعیت مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و موضوعات مربوط به دریافت مجوز حرفه‌ای آنها مطلع است، مسیر واگذاری دو باشگاه را اتفاق خوبی نمی‌داند.

او در این خصوص گفت: «ما باید با عقل سلیم باشگاه‌های خود را در جهت درست هدایت کنیم. این تصمیمی که امروز اعلام شد درباره استقلال و پرسپولیس و واگذاری آنها گرفته‌اند، 70 و خرده‌ای سال قبل در حکومت گذشته گرفته شده بود. اینکه باشگاه‌ها را به شرکت‌های دولتی بدهیم و مسیر اینکه پول‌ها را از دولت بیاوریم هموار شود. در آن دوران این مسئله توجیه مختصری داشت چون فوتبال آماتور بود، اما الان سال‌ها است فوتبال ایران حرفه‌ای شده و اینکه ما فوتبال را به دولت آویزان کنیم، مشخص است بلد نیستیم چه کنیم و به مردم اعتماد نداریم.»

او ادامه داد: «من در جلساتی که با وزرای اقتصاد و ورزش داشتم، بارها بحث فروخته شدن 51 درصد سهام سرخابی‌ها را مطرح کردم اما نگفتیم که 51 درصد سهام را به شرکت‌های دولتی بفروشید!»

عضو سابق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای همچنین گفت: «شنیده‌ام قرار است استقلال را به هلدینگ خلیج‌فارس واگذار کنند. این هلدینگ چندین زیر مجموعه دارد و در گذشته هم در ورزش کار کرده‌اند. بسکتبال و فوتبال و ... تیم‌داری کردند. در آن زمان هم مجمع آنها مخالفت کرد که در ورزش سرمایه‌گذاری داشته باشند. شاید دستوری این اتفاق بیفتد، اما این به سود فوتبال نیست.

اولیایی در پایان افزود: «مسئولان وزارت ورزش باید از فوتبال دفاع کنند. تا کی قرار است مسیر غلط را برویم؟ به مردم اعتماد کنید. طبق سند تحول دولت که به امضای رئیس جمهور رسیده، بیایند بگویند که چرا با مدیریت پیمانی و از طریق مزایده باشگاه‌ها را به خبرگان و اهل فن و کار کاسبی واگذار نمی‌کنند؟»

دیدگاه‌ها