کد خبر : 1987899 | 27 آذر 1402 ساعت 23:44 | 16.4K بازدید | 18 دیدگاه

بدون حامی، بدون رفیق قسم‌خورده

ژاوی در بارسلونای لاپورتا و مندس، تنهاتر از همیشه

ژاوی در بارسلونا تنهاست. این مربی در حال حاضر بدترین بحرانش را از زمان حضور روی نیمکت بارسا تجربه می‌کند. بازیکنان به او بی‌اعتماد هستند، هیئت‌مدیره نگران عملکرد او است و رافا مارکز، سرمربی تیم B باشگاه، هر لحظه ممکن است جای او را بگیرد.

ژاوی در بارسلونای لاپورتا و مندس، تنهاتر از همیشه

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در این فصل وضعیت خوبی ندارد. آنها که سه بازی اخیرشان را بدون برد پست سر گذاشته‌اند، از ۱۹ سپتامبر و پیروزی ۵-۰ مقابل رویال آنتورپ در لیگ قهرمانان اروپا نتوانسته‌اند بردی با اختلاف بیشتر از یک گل به دست بیاورند. دقیقا همان روز و پس از آن برد بود که ژاوی با خوشحالی جمله‌ای عجیب را بیان کرد که هنوز هم بار آن بر روی دوشش است: «از زمانی که من مربی بارسلونا هستم، این تیم در بهترین سطح بازی می‌کند.»

از آن زمان سه ماه گذشته است و تیم ژاوی زیر و رو شده است. بارسا راهش را به حدی گم کرده است که از اواسط دسامبر به بعد از رقابت برای قهرمانی در لالیگا کنار رفته است و صعودش از دور گروهی لیگ قهرمانان به زحمت به دست آمد. شکست مقابل شاختار دونتسک در هامبورگ دردناک بود، اما سه باخت برابر تیم‌های رئال مادرید، خیرونا و سپس رویال آنتورپ رختکن را ویران کرد.

1967684

این تیم در بازی گذشته‌اش که مقابل والنسیا در مستایا بود نیز متوقف شد. با وجود اینکه همه چیز حتی نتیجه به نفع آنها بود، اما این تیم مانند بسیاری از دیدارهای این فصل که شکننده بوده است، نتوانست بازی را کنترل کند و یک گل مضحک دریافت کرد. جایی که هوگو گیلامون در لبه محوطه جریمه بدون هیچ حریف و مزاحمی اقدام به شوت‌زنی کرد‌.

بولت استقلالدر پایان مسابقه ژاوی به روبرت لواندوفسکی، رافینیا، ژوائو فلیکس و فران تورس طعنه زد و از آنها انتقاد کرد: «ما از نظر اثربخشی و تمام‌کنندگی یکی از بدترین تیم‌های اروپا هستیم. این اتفاق مقابل مایورکا و گرانادا نیز برای ما رخ داد و برابر اتلتیکو مادرید نیز به سختی پیروز شدیم و آنها تا آستانه گلزنی به ما پیش رفتند.»

1968417

بولت پرسپولیساختلاف و تضاد بازیکنان و دکو با ژاوی

تنش در رختکن و ارتباط بین مدیریت و سرمربی در حال افزایش است. زیرا سرمربی بارسلونا نمی‌تواند ورق را برگرداند. این موضوع را می‌شود در تناقض‌های صحبت‌های ژاوی با حرف‌های بازیکنان و دکو مشاهده کرد‌.

ژاوی پس از باخت مقابل خیرونا گفت که آنها بهتر از خیرونا بوده‌اند، در حالی که دی‌یونگ اظهار داشت: «ما خوب نبودیم.» گوندوگان نیز بسیار از تیم انتقاد کرد. او پس از بازی گفت: «ما به دلیل مشکلات دفاعی شکست خوردیم. در مجموع، ما آنطور که لازم بود دفاع نکردیم.» با این حال، ژاوی علت اصلی شکست‌های تیم را ضعف در خط حمله و تمام‌کنندگی بازیکنان می‌داند.

بزرگترین اختلاف ژاوی، تناقض صحبت او با دکو بود. ژاوی مدعی شد بازیکنان برای بازی مقابل آنتورپ را با هماهنگی هیئت‌مدیره انتخاب کرده است، اما دکو این ادعا را رد کرد و انتخاب بازیکنان را وظیفه مربی دانست. خود ژاوی پس از بازی با بیان اینکه «این تصمیم‌ها با همانگی دکو و رئیس باشگاه بوده» گفت: «تصمیم آخر با من است، اما من با آنها و بازیکنان صحبت می‌کنم.» این مربی در ادامه باز هم گلایه کرد: «تنش بی‌موردی به‌خاطر لیست تیم ایجاد شده است.» البته ژاوی این را هم گفت که «لاپورتا هرگز از من روی برنگردانده» و «من احساس تنهایی نکرده‌ام و هرگز احساس تنهایی نمی‌کنم.»

1881583

بولت پرسپولیسجدایی جوردی کرویف اتفاقی کلیدی بود

جدایی جوردی کرویف، مدیر ورزشی اسبق بارسا، به ژاوی هرناندز آسیب رساند و سرمربی کاتالان را در مقابله با مثلث لاپورتا، دکو و خورخه مندس، در وضعیت نامناسبی قرار داد. مرد مورد اعتماد ژاوی در مدیریت تیم، با دکو، بازیکن سابق بارسا، شریک و دوست سابق خورخه مندس و دوست صمیمی الخاندرو اچواریا، برادرزن سابق لاپورتا، جایگزین شد.

مندس، ایجنت ژوائو فلیکس، ژوائو کانسلو، آنسو فاتی، الخاندرو بالده، لامینه یامال و رافا مارکز است. رافینیا که توسط دکو به تیم آورده شد نیز در مدار او قرار دارد و به عبارتی این ایجنت در بارسلونا قدرت بزرگی در اختیار دارد. او همچنین ایجنت دو هدف بارسلونا در تابستان آینده نیز هست و علاوه‌بر همه این‌ها رافا مارکز، جانشین احتمالی ژاوی را هم در اختیار دارد و هر لحظه ممکن است این سرمربی را با او جایگزین کند.

دیدگاه‌ها