کد خبر : 1987909 | 27 آذر 1402 ساعت 23:59 | 12.7K بازدید | 24 دیدگاه

با تلاش بازیکنان به این سطح رسیدیم؛

دقیقی: فردا ببریم، خیالمان از بقا راحت می‌شود

سرمربی شمس آذر می‌گوید فاصله کم بازی‌ها بازیکنان تیمش را دچار مشکل کرده است.

دقیقی: فردا ببریم، خیالمان از بقا راحت می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، سعید دقیقی در نشست خبری پیش از بازی با صنعت نفت آبادان اظهار داشت: قبل از اینکه درباره مباحث فنی صحبت کنم، جا دارد از هواداران عزیزی که در بازی قبل و در شرایطی که هوا واقعا سرد بود و دربی هم بود، انتخاب‌شان باشگاه شمس آذر بود، نه آبی و قرمز. واقعا جای تقدیر و تشکر دارد. از همین جا از همه کسانی که در استادیوم حضور نداشتند خواهش می‌کنم تعلقات رنگی را فراموش کنند. این تیم متعلق به مردم است و معتقدم که در بین مردم، ایجاد محبت داشته و تا به امروز هم ثابت کردند که در روزهای سخت همراه ما بودند. دیگر نباید سرما و بازی تیم‌های بزرگی مثل استقلال و سپاهان و تراکتور و پرسپولیس بهانه کنیم. اینجا باید خانه شمس آذری‌ها باشد و ان‌شاءالله همیشه استادیومی پر از تماشاگر داشته باشیم. هر کدام از شما عزیزان وظیفه دارید که در بین مردم بیان کنید تعلقات رنگی را فراموش کنند و هدف‌شان حمایت از شمس آذر باشد. این تیم متعلق به مردم است و خودشان باید در فضای استادیوم قرار بگیرند و باعث خوشحالی خودشان و ما شوند.

او سپس در خصوص تقابل با صنعت نفت گفت: فردا با یک تیم ریشه‌دار و قدیمی بازی داریم که به فوتبال شبیه به برزیل معروف است و حتی آنها خودشان را فراتر آورده‌اند و می‌گویند برزیل جزئی از آبادان است. از قدیم‌الایام آبادان فوتبالیست‌های خوبی داشته و همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند. آنها مربی خوبی به نام عبدالله ویسی دارند که سال گذشته یک کار غیرممکن را انجام داد و توانست با حداقل امکانات، صنعت نفت در لیگ برتر نگه دارد. امسال هم در بازی‌های خارج از خانه فوق‌العاده کار کردند اما در آبادان مقداری بدشانس بودند، چون آبادان شرایط خاص خودش را دارد و هواداران آبادانی دنبال رسیدن به قله هستند. من اعتقاد دارم تیم خوبی هستند و بازیکنان و مربیان خیلی خوبی دارند که ما این موضوع را به بچه‌ها گوشزد کردیم و هدف‌مان کسب سه امتیاز است اما کار راحتی نداریم. باید صد درصد انرژی، تلاش و حمایت تماشاگران را داشته باشیم تا بتوانیم دومین برد خانگی‌مان را به دست بیاوریم.

سرمربی شمس آذر قزوین با تاکید بر اینکه بازی فردا مانند یک فینال است، ادامه داد: من امروز با بازیکنان صحبت کردم و اعتقاد دارم فردا یک فینال است. اگر بتوانیم ۳ امتیاز این بازی را کسب کنیم، از لحاظ آمار و امتیاز، تیم‌مان در لیگ خواهد ماند و تا حدود زیادی خیالمان از باقی ماندن در لیگ برتر راحت می‌شود. به بچه‌ها گفتم و به هواداران هم می‌گویم همه بازی‌ها را فراموش کنید. این بازی برای ما فینال گونه است و بعد از این هم دو بازی سخت داریم. اگر در این بازی نتیجه نگیریم، در دو بازی بعد کارمان خیلی سخت می‌شود و در شروع نیم فصل دوم هم بازی رو در رو با حریفان پایین جدول داریم. بازی فردا را حساس می‌دانیم و همه انرژی‌مان را گذاشتیم که حاشیه امن را به دست بیاوریم و پله پله جایگاه‌مان را ارتقا بدهیم. در این مدت که من در خدمت شمس آذر هستم، همیشه اهداف‌مان را کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم می‌کنیم؛ امیدوارم در کوتاه مدت رتبه خوب کسب کنیم، در میان مدت ارتقا داشته باشیم و در بلند مدت هم یک جایگاهی که در شان مردم قزوین است، به دست بیاوریم.

1959262

دقیقی در خصوص فشردگی مسابقات شمس آذر گفت: با توجه به اینکه فاصله بازی‌ها کم است، شما نمی‌توانی اهداف تاکتیکی را در قالب تمرینات ادامه‌دار کنی و باید سعی کنی اولین بحثت، ریکاوری باشد. خدا را شکر دو بازی متوالی ما در قزوین بوده و این عاملی است که زودتر به شرایط ایده‌آل برسیم. فوتبال ایران، توان ۴-۵ روز یک بازی را ندارد. شرایط سخت افزاری ما مثل اروپا نیست؛ زمانی که در اروپا یک بازیکن، بازی می‌کند، همه ارکان باشگاه در صدد این هستند که به بهترین شکل نیازهای بدنش را رفع کنند اما ایران به این مرحله نرسیده است. با این حال تمام تلاش‌مان را کردیم و خدا را شکر قزوین از لحاظ اماکن ورزشی و به خصوص محیط‌هایی که مرتبط با ریکاوری در آب است، در سطح ایده‌آلی قرار دارد و در بحث مکمل‌ها و ماساژ و فشار تمرینات، کارهایی کردیم که بتوانیم در شرایط ایده‌آل باشیم. بلافاصله بعد از این بازی هم باید به فکر بازی آینده باشیم، چون فاصله بازی‌ها کم است و بازی مهمی با پرسپولیس و سپاهان داریم.

او در واکنش به اینکه صنعت نفت زود گل می‌خورد و شمس آذر زود گل می‌زند، عنوان کرد: فوتبال ۹۰ دقیقه است و اینکه دقیقه اول گل بخوری یا گل بزنی، مبنای اهداف تاکتیکی نیست. ما از دقیقه‌ای که بازی را شروع می‌کنیم، سعی می‌کنیم بالا و پرفشار بازی کنیم و تیم حریف را در زمین خودش نگه داریم. این به میزان انگیزه، توان و انرژی تیم ما و فشاری که تیم روبرو می‌تواند تحمل کند، بستگی دارد. هر چقدر زودتر بشکند، زودتر به گل می‌رسیم و اگر نه، ادامه‌دار است تا بازی تمام شود. باید نسبت به هر دقیقه بازی، یک پلن تا‌کتیکی داشته باشی تا بهترین عملکرد را ارائه بدهی.

دقیقی سپس در خصوص شرایط شمس آذر گفت: فراموش نکنید ما با شرایط بغرنجی لیگ را شروع کردیم و اینکه تیمی را از امتیاز منفی ۳ به اینجا برسانی، کار سختی است. این اتفاق با تلاش بازیکنان، کادرفنی و مدیریت و مالک محترم میسر شد و ما از بحران خارج شدیم. ما از روز اول دنبال این نبودیم که خارج از خانه یک امتیاز بگیریم. از همان بازی اول شایسته بودیم و اشتباهات سهوی داوران عزیز و یا بی دقتی عاملی شد که امتیازات را از دست بدهیم. اگر این سه امتیاز را داشتیم، ۱۹ امتیازی بودیم تا ۸۰ درصد حفظ سهمیه لیگ برایم قطعی شده بود، چون می‌دانم در ۱۷ بازی آینده می‌توانیم حداقل ۵ یا ۶ امتیاز بگیریم و یک تیم ۲۵ امتیازه می‌تواند رده دوازدهم یا سیزدهم را به دست بیاورد. ما از ابتدا به فکر خلق موقعیت بوده‌ایم و این موضوع در یک سال و نیم گذشته و زمانی که تیم انتهای جدول بود، بیشترین گل زده را در نیم فصل داشتیم. فصل گذشته میانگین ۲.۳ گل در هر بازی داشتیم و امسال هم بعد از سپاهان و ملوان بهترین تیم از این نظر هستیم. ما فوتبال حاکمانه با خلق موقعیت زیاد ارائه می‌دهیم و سعی می‌کنیم از همه فرصت‌ها استفاده کنیم.

دقیقی درباره غایبان تیمش در این مسابقه گفت: سعید کریمی از ناحیه کمر آسیب دیده و عرفان قهرمانی هنوز به شرایط بازی نرسیده است. بقیه بازیکنان در اختیار تیم هستند.

دیدگاه‌ها